Musik när ni tränar?
Har sett att väldigt många lyssnar på musik när dom tränar.
Vad för sorts musik brukar ni lyssna på när ni tränar?
När jag joggar har jag ingen musik eller radio heller i. Kör naturellt.
På gymet är radion på. Olika kanaler olika gånger.
När jag kör yoga är DVD i så ingen musik där heller. Ja lite pling plong men inget annat.
Jag är glad. Är du?
Brukar vilja ha så tyst som möjligt när jag tränar, utom när jag är på gymet och får "ta" den musik som spelas där.
När jag är ute och går/springer så tar jag gärna musik med lite lagom ös i, till ex. Green Day och lite sånt.
När jag kör Yoga precis som #1 så är det ju det lilla plinget som hänger med.
SLutligen, hopprep, situps, armhävningar så är det mammas Body Pump-musik som gäller. (Hon är instruktör på ett gym så jag kan sno hennes musik :) )
Just nu lyssnar jag på McFly. När jag är ute och går så vill jag ha en som är lite snabbare som jag går i takt med.
Till Kinect så blir det barnens tjatter.
För min del blir det ofta trance och hårdrock. Tycker det motiverar mig bäst!

Jag springer gärna till synthmusik. Bra tempo =) Har favoriter från Japan, Schwarz Stein och Hora. Dom har riktigt bra sound och gör mig glad. Sen spelas ganska mycket ESC låtar i min iPod
Tre minuters låtar är bra om man vill träna intervall eller fartlekar 
Har ingen musik på alls i regel. Kanske för att jag själv är musiker och hellre spelar än lyssnar, eller kanske av andra orsaker. När man exempelvis springer så måste musiken vara i takt med mitt tempo, vilket är svårt eftersom man kanske vill vaiera tempot. Stör mig om musik och löpsteg inte är i takt.
Men nu var det ganska länge sedan man var ute och sprang. Elljusspåren där jag brukar springa är ju igensnöade, så egentligen borde man skaffa sig skidor, men det har inte blivit av…
Jag har nästan alltid musik i öronen när jag tränar på gymmet. Då har jag musik som jag blir taggad av. Musik med lite fart i funkar för mig, hårdrock bland annat. :)
/ Lisa
Medarbetare på Träning iFokus
Mest hårdrock, techno och hiphop - något med bra beat. Rammstein, Scooter och Missy Elliott bl.a. Musiken är jätteviktig för mig - den sporrar verkligen och hjälper mig att koppla bort allt annat, som de andra som tränar.