Etikettertips-och-motivationskador-och-problemkonditionsträning
Läst 287 ggr
Malou04
2022-05-04, 11:38

Komma igång igen

Jag var hyfsat aktiv för fyra år sedan. Sprang tre gånger i veckan, ägnade mig åt styrketräning och kampsport. Nu har jag i snart två år försökt komma in igen genom att långsamt bygga upp, men det går inte riktigt som jag hade hoppats. Bortsett från min lathet att ens pallra mig ut om mornarna så verkar även min lunga inte vilja hänga med. Jag vet inte hur jag lyckades förr med att få in vanan att träna regelbundet, men just nu verkar det omöjligt. Har någon några tipps?

Och i styrketräning har jag lite problem med ena armbågen, eftersom den ibland ”hänger upp” sig. Då klarar jag inte att sträcka med vikt. Vissa dagar funkar det, andra så klarar jag inte att bli av med problemet. Har någon en aning om vad det kan vara?

sp0ngeb0b
2022-05-04, 15:24
#1

Mitt tips när motivationen brister är alltid att ha extremt låga förväntningar. Bestäm att du ska gå till gymmet, inte att du ska träna X antal övningar eller X antal timmar. Bestäm bara att du ska gå dit och göra en enda övning. Orkar du mer än så, när du väl är igång? Jättebra! Tar orken slut efter den övningen? Då är det okej, du har ju nått ditt mål! På så sätt skapar du vanan att komma iväg, till gymmet, och du kommer faktiskt gå dit, för det känns inte så övermäktigt att bara göra en enda övning. Men chansen är också stor att du orkar mer när du väl kommit dit.

bicepscurls
2022-06-12, 19:00
#2

Kanske någon nerv i kläm? Jag får så ibland när jag gör dips, i ena armen. Jag har istället hittat andra övningar att göra, så mitt tips är att jobba runt det!

Kosten är 80% - träningen resten! Fitnessfia träningsblogg

Starta en egen diskussionssajt!

För föreningen, klubben, klassen, skolan, bloggen, hobbyn, intresset, spelklanen, familjen, kompisgänget, bostadsrättsföreningen, samfälligheten...

Kom igång på några minuter. Gratis förstås!

Upp till toppen