Ditt träningsår 2023
Jag tänkte att vi kunde sammanfatta vårat träningsår 2023 eller bara dela med oss av tankar om träningsåret som gick.
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik
Jag samlar ihop lite statistik ifrån Strava och sammanfattar med egna tankar.
365 aktiva dagar.
365 dagar med yoga.
276 timmar med registrerad träning, som t ex styrketräning, yoga och promenader.
844,8 km med att gå, cykla, springa o.s.v.
Den prestationen som jag är mest stolt över, är att jag joggade 10 km.
Överlag så är jag nöjd med mitt träningsår 2023, men jag erkänner att lite mer styrketräning hade varit bra. Å andra sidan så hade jag en hel del krångel med handlederna som försvårade detta också.
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik
För mig var det ett ganska dåligt träningsår. Har mest promenerat och mindre aktivitet med hög puls och närmast ingen styrketräning.
Snittade på 6,8 km per dag. Vanligtvis tar jag en promenad på 45-90 minuter varje dag.
I år ska jag försöka gå på mer pass på F&S igen så det blir mer puls och styrka.
Mvh // Johan
Hmm, skulle säga att jag fick ett hyfsat träningsår.
Sedan jag började cykla ute under våren så gick det bättre och bättre, men fick ett rejält uppsving under september månad och framåt.
Räknar med att detta året kommer att bli ännu bättre. 😁
Så sent som idag beställde jag en badmössa så att jag ska kunna simma igen, så att träningen ska bli lite mer varierande än bara cykling, Spinning, promenad och löpning (med Yoga till och från).