Träning iFokus

Träning

Etiketttips-inspiration
Läst 5498 ggr
Musiken
0

Pepp! / Traningsdagbok

Jag har jattesvart att komma igang med min traning, och maste ofta sitta och "motivera" mig lange. Dock har jag upptackt att jag blir mer motiverad om jag sitter och laser vad andra tranar - sa jag tankte att en pepp-trad vore guld vard!

Tankte att den dessutom skulle kunna fungera som en iiten traningsdagbok for mig sjalv och alla andra som har lust att dela med sig av sin traning.

Sa, vad har du tranat idag? Glad

Musiken
0

Idag har jag kort ett program baserat pa 8 minute-serien.

8 minute buns
8 minute abs
8 minute arms
och 8 minute stretch

Tankte ta mig ut pa en promenad (eventuellt loprunda) senare under dagen ocksa.

[vaargen]
0

Jag kör vidare med min P90X om idag blev Ben/rygg totalt 59min + 16 min mage, till det ca 2 timmar promenader

Bergspuman
0

Idag körde jag ett gympass med min PT, hade träningsuppehåll 1 vecka (förra veckan). Men det gick inte bra alls. Jag var kraftlös, orkade knappt någonting.

Kanske för att jag brände mitt krut ganska bra på de inledande övningarna. Jag ska gå en sträcka på ca 30 m, med knäböjssteg, djupa. Samtidigt håller jag en 10 kgs vikt i händerna, som jag svänger åt sidan och för in mot bröstet igen när jag tar nästa steg.

De här upp- och nedböjningarna är otroligt påfrestande, och jag hörde mig själv andas pipande.

Sedan var jag tvungen att springa och köpa en proteindryck mitt under passet, var helt lam liksom. Det gick bättre sedan men det var inte ett av mina bättre pass!

Jag hade stora planer. Jag skulle persa, jag skulle överträffa mig själv, jag skulle gå 45 minuter på löpbandet efter passet. Det bidde ingenting utav det!

Men det blev 10 min roddmaskin som uppvärmning och 60 min gymträning totalt. (kanske 50 min effektiv tid).

Musiken
0

Uff, jag ar ocksa helt kraftlos idag.. Blev en saktmodig promenad pa 2-3 kilometer bara. Urvriden disktrasa kanns som en valdigt passande beskrivning.

elyse
0

Idag har jag cyklat till och från jobbet bara. Tänker gå en promenad senare, när jag lagt in mer tvätt i tvättmaskinen. Imorgon blir det gym efter jobbet.

Bergspuman
0

Idag har jag gått en promenad på 1,5 timme i lagom snabbt tempo. Jag har grym träningsvärk sedan igår så det kändes lite "stolpigt".

[vaargen]
0

Kempo 58min förutom de sedanliga timmarna av promenader med vovven :)

HannaM
0

Första gången på gymmet på en evighet och sedan en lång och snabb promenad.

Musiken
0

Gjorde 8 minute abs, buns, arms och stretch med mamma :)

Musiken
0

Samma gamla vanliga idag:
8 minute buns
8 minute abs
8 minute arms
och 8 minute stretch

Ska nog dra till med nagra fler senare ikvall.

HannaM
0

Ikväll är det afrodans på schemat.. spännande och läskigt med nytt

Musiken
0

Blidde aven Beach Bum Workout och Butt workout with Kim Strother.

Uppvarmning, armar, mage, rumpa och rumpa igen.

Maste ta tag i lite fettbrannar-ovningar ocksa. Det ar ju ingen vits med att ha snygga muskler om de inte syns liksom Tungan ute

HannaM
0

Jaha, det här med afrodans vart det ju inget av, passet var utbytt mot aerobics som jag inte ville gå på så jag körde styrketräning istället. Nytt försök nästa vecka!

Musiken
0

Nej vad trakigt :/

Tog en promenad tidigare ikvall ocksa.

[vaargen]
0

Är väldigt mjuk i kroppen efter 90 minuter yoga :)

HannaM
0

Första handbollsträningen för säsongen igår!

HannaM
0

Yoga igår (före handbollen) och idag har jag varit på gymmet.

Musiken
0

En promenad.. Trott idag :/

Bergspuman
0

En promenad här med, ner till stan. 50 minuter. Åkte buss hem med 3 tunga matkassar. Mensdag.

Musiken
0

Ar irriterad, sa drog till med mitt 8 minute-pass och nu ska jag minsann ut och springa en vanda. Blir nog bara ett varv i skogen dock. Ar fortfarande valdigt trott trots irritationen.

Musiken
0

Det vanliga 8 minute-passet, men med vikter denna gangen. Har inte kannt nagot alls de senaste gangerna jag gjort det, sa drog till med 2,5kgs hantlar, och sa 0,5kgs ankel-vikter. Kanns fortfarande for latt dock, men liten skillnad iaf.

[vaargen]
0

Själv så har jag precis kört ett dubbelpass, först 60 minuter Core och sen 60 minuter streching, har även börjat med att göra chin-ups varje gång jag går in och ut genom min "chin-ups dörr" eftersom jag har 3 rum(ink toa) så går jag ganska genom dörren :D

Bergspuman
0

Ingen motion idag. Snuva på G! Skrikandes

HannaM
0

Igår, backintervaller och idag en långpromenad på bortåt tre timmar. Imorgon ser jag fram mot ett corepass och senare på kvällen yoga.

Musiken
0

Startade morgonen med 1,5 km promenad, 1,5 km lopning och 1,5 km barfota-lopning :)

LaSadie
0

Idag gjorde jag mer än vanligt :) Först knatade jag omkring på stan efter att fått mina nya inlägg och skor. Gick och kollade runt i kanske en timme. Sedan väl hemma så gick jag en promenad med mamma en halvtimme. Eftersom jag har noll motivation just nu så blir det nog bättre med nya skor och inlägg

HannaM
0

Core på förmiddagen och yoga på kvällen.

Musiken
0

Jogg/promenad. 3/4km barfota. Nu har jag omma fotsulor och vader :P

Bergspuman
0

Det blir ingen träning på hela veckan. Måste tillfriskna från förkylningen. Hosta, snuva, huvudvärk, lite feber också.

HannaM
0

Handboll inklkusive löpning som uppvärmning

[vaargen]
0

idag blev det 60 minuter core och ca 4 timmars jakt i skogen efter lingon utöver de vanliga hundpromenaderna.

[michaelalundgren]
0

Vad duktiga ni är :)

HannaM
0
fotokrafs
0

Pepp pepp!

Skulle ha vilat idag, men kunde inte låta bli cykeltrainern (20 min).

[vaargen]
0

Idag är det vilodag från träningen så vi gick ut och jagade lingon(32kg) och kantareller(3kg) under några timmar i skogen :)

HannaM
0

Idag försökte jag gå på afrodans igen.. men icke. Ledaren var sjuk och det var utbytt till medelgympa puls. Så ja, det har jag varit på idag.

fotokrafs
0

Lugn dag: 20 minuter gå och 20 minuter cykeltrainer.

Bergspuman
0

Har trampat runt 3 timmar i svampskogen idag, alltid något med tanke på förkylningen.

Återupptar min ordinarie träning med PT på gymet samt konditionsträning först nästa vecka.

Musiken
0

Har sprungit runt som en galning mellan 10 och 16.30 och letat jobb over hela stan, det maste val anda raknas som motion? Tungan ute

Musiken
0

30 minuter barfotalopning idag :) Ville springa mer, men asfalten borjade branna under fossingarna

Bergspuman
0

Idag har jag promenerat ca 30 + 30 minuter. Det var skönt!

Nästa vecka kan jag dra igång min ordinarie träning igen, ser fram emot det!

fotokrafs
0

Lugn dag idag med
20 minuter gå och 20 minuter cykeltrainer.

fotokrafs
0

10 min på cykeltrainern som uppvärmning till situpsen mm
Testade även att jogga 20 min. Känns fortfarande i foten så skall ta det fortsatt lugnt. Men skönt att röra på sig… längtar tills foten är piggare :)

HannaM
0

Gym i fredags och konstans svampplockning efter det=p

Musiken
0

Idag ska jag ut och springa igen :) 30-40 minuter ar malet.

Hemulen
0

Hej! Vilken rolig tråd! Mycket bra idé, precis vad jag också behöver!

Idag ska jag träna Thaiboxning i 1 timme och 15 minuter. Kanske en promenad efteråt för att mjuka upp musklerna…

fotokrafs
0

Idag har jag cyklat 40 min med Älsk. Många backar och lite folk.. Gött!Skrattande

Bergspuman
0

Ägnat mig åt svampplockning i ca 4 timmar, jobbigt!

HannaM
0

Yoga på förmiddagen och core på kvällen

Hemulen
0

45 minuter spinning  idag! kan knappt sitta nu haha

Musiken
0

43 minuters loprunda

fotokrafs
0

1,5 timme vandring i Tyresta. Skoj!

Bergspuman
0

1 timmes tuff gymträning med PT:n, därefter drygt 40 minuters snabb gåing på löpbandet.

När jag var på väg hem, skulle jag hämta ett postpaket en bit hemifrån mig, och gick hem, så det blev 25 minuters extra promenad, 15 av dem med 3,6 extra kg på axeln (vunnit två böcker på korsord). Nu är kroppen rätt så slutkörd!

[vaargen]
0

Hade lite extra tid idag så det har blivit total 3 timmar promenader med Dalle förutom det vanliga träningsprogrammet(Förmiddag, Cardio X(45 min kondition), eftermiddag, Legs & Back(59 min styrka)+ Ab Ripper X (16 min mage))

Musiken
0

mitt vanliga 8-minutes program.

Bergspuman
0

Igår 10 min roddmaskin som uppvärmning, sedan 60 minuter gymträning, sedan 45 minuters snabb gåing på löpbandet.

HannaM
0

Jag kom ut på löprundan idag! Trots att jag var trött och mest ville gå och lägga mig igen. Duktig jag!

Musiken
0

Jag tog mig ocksa ut pa en loprunda :) Men nu far det nog bli en liten tupplur anda :P

fotokrafs
0

Idag blir det lugnt, tror jag. Igår var det cykeltrainer 25 min. Onsdags och torsdag var det rask promenad på 40-60 minuter vardera. :)

HannaM
0

Jag har varit på ki-box, första gången på länge

fotokrafs
0

Igår var det cykeltrainern 35 minuter och 5 minuter sit-ups mm.

Idag blev det promenix 1,5 timme och sen lite cykel 13 minuter.

HannaM
0
Hemulen
0

igår, måndag: 1 timme och 15 minuter thaiboxning.

idag blir det 30 minuter spinning och 30 minuter core…

Bergspuman
0

Idag 10 min roddmaskin, 60 min gymträning med PT och 45 min snabb gåing på löpbandet. Kroppen värker satan.

HannaM
0

Handboll idag=) En riktigt rolig träning, vi var många för ovanlighetes skull.

fotokrafs
0

Idag, äntligen, tog vi en runda (28 min). Skönt! Ben och fötter mår bra *peppar peppar*, längtar till nästa jogg-/löppass.

Igår tränade jag INGENTING, mer än att jag "bar" hem ett par hantlar som jag köpt. Testade dem några minuter idag. Skall försöka bli lite mindre klen :P

Tidigare i veckan har det blivit promenixer, cykeltrainern, testat "dans" (jisses vad okoordinerad jag är), sit-ups, armhävningar mm

Musiken
0

Jag ar en latmask.

HannaM
0

Gym idag och löpning igår. Nöjd med att jag orkade en längre runda igår.

fotokrafs
0

Pepp! Tog en härlig höstpromenad idag. Vi gick i drygt 40 minuter sen blev det paus med wienerbröd. Efter det, de dryga 40 minuterna tillbaka och sen mumsa i sig ytterligare ett wienerbröd. Promenixen resulterade även i att hitta en genväg till där vi brukar springa… så nu kanske vi kan skippa bilen och ta cykeln till motionsslingorna istället. Bättre för miljön, ekonomin och konditionen… men orkar jag?

Vi har båda lite träningsvärk, antagligen efter rundan i går. Lite skönt faktiskt. Imorgon blir det vila.

Bergspuman
0

Igår svampplockning i drygt 4 timmar. Efteråt var jag helt slut. Böja ryggen, gå på knä, kliva över nedfallna träd, skutta över diken, osv.

HannaM
0
elli-kleo
0

idag har jag varit på jumpa 60 minuter :P

- Medarbetare på Fälttävlan ifokus

Musiken
0

Idag blev det antligen traning igen :) 1h styrkeovningar

Bergspuman
0

10 min rodd, 60 min styrketräning, 45 min snabb gåing. Jag är inte ens särskilt trött. Funderar på om jag fuskat eller så.

fotokrafs
0

Idag vila och träningsvärk, skönt.

Gjorde övningar i drygt en halvtimme igår och det känns lite i hela kroppen idag. Undrar om det känns mer imorgon.

Musiken
0

1h lopning (och inte mer an ett par hundra meters promenad blev det!!) i mina nya vibram-skor! :D

HannaM
0

Ridit idag=) Mycket att tänka på men väldigt kul.

Hemulen
0

60 min yoga idag

fotokrafs
0

Onsdag — 27 minuter jogg och sen 27 minuter gång. Benen var pigga, fast nog fick jag kämpa i uppförsbackarna alltid. Hade bara sällskap första kvarten, konstaterade snabbt att det kändes tyngre utan sällskap. 

Torsdag — 43 minuter träning, typ armhävningar, hantlar m.m.
(även ~10 min uppvärmning inräknat)

Musiken
0

En loprunda idag :)

HannaM
0
fotokrafs
0

Vill också springa! Skrikandes Kanske hinner ikväll.. 

Igår blev det 48 minuter promenad följt av 11 minuter cykel.
Idag (hittills.. vill ju springa lite också) 19 minuter på cykeltrainer, svettigt värre, följt av drygt 30 minuter styrketräning.

fotokrafs
0

Inget spring för mig igår, men…

idag blev det ~25 min back-/intervallträning. Jobbigt! Älsklingen, som vilar benet, kommenterade retfullt "Härligt att se dig ta i för en gångs skull". Men det var skoj, speciellt när man klarat det. Måste göra igen.

Sen blev det fika och ~40 minuter promenix med älsk.

Har nyss gjort upphoppen för 6-v.utmaningen, så nu är alla maxtest avklarade.

Härlig dag Skrattande

fotokrafs
0

Skit-dag Skrikandes Asså, det skulle kunna vara en mysig höstdag men nu har jag mensvärk och känner mig alldeles för äcklig och ful för att våga gå ut genom dörren.

Nåväl, på liiite bättre humör nu efter att gått två gånger upp för trappen (bara 1790 av 2000 trappsteg kvar denna veckan). Får försöka peppa mig och ta några vändor till i kväll.

Igår blev det 25 minuter cykeltrainer och 25 minuter strykeövningar.

Bergspuman
0

Mastodontpass. 10 min rodd som uppvärmning, 60 min styrketräning med PT (var inte 100% i form men persade ändå i ena magövningen), 60 min snabb gåing på löpbandet. Nu är jag faktiskt trött, men inte utsjasad.

Musiken
0

Uff, jag ar superforkyld, sa blir ingenting for mig nu :(

HannaM
0

.. får väl sälla mig till den negativa skaran idag=( var på handbollsträningen, sprang och var med första halvtimmen sen sa min tumme ifrån så jag fick hoppa sista timmen..

elli-kleo
0

Ikväll blir det 2 härliga timmar på gym!

fotokrafs
0

Idag — 28,5 min jogg & 13 min styrka. Hade håll nästan hela joggen vilket var lite irriterande. Kändes segt att springa men var ändå mys, vacker höstdag.

fotokrafs
0

Ännu en vacker höstdag!
Idag blev det promenad på 1,5 timme och 19 minuter styrka.

fotokrafs
0

Och även idag en vacker höstdag. Har dock knappt varit ute, blev typ bara de 25 minutrarna på balkongen med cykeltrainern.

Förutom cyklat har jag även gjort 9 minuter styrka (armhävningar mm).

HannaM
0

Var ute och sprang. Kändes tungt men det visade sig att det gick fort. Kanske därför det blev jobbigt.

elli-kleo
0

Igår skulle jag ha varit och gymmat .. men glömde det!

Ja, jag glömde att jag skulle träna x'D

haha så det blev ingen träning - kanske behövde jag vila?

fotokrafs
0

I går morse "sprang" jag upp för 885 trappsteg och senare på kvällen tog jag en snabb minijogg på drygt 1,5 km, plus ytterligare en rush på 105 trappsteg.

Rörde på mig typ bara en halvtimme igår,
men tusan vilken träningsvärk jag har i vaderna nu.

HannaM
0

Spelade handbollsmatch igår. Och lite promenad som vanligt.

Bergspuman
0

Glömt ta upp vad jag tränade förra veckan!

Megapass 1 timme gymträning, 10 min rodd och 60 min gåing på löpbandet i tisdags.

Samma som i tisdags på torsdagen, fast "bara" 50 min gåing.

Söndag: 5 timmars svampplockning.

fotokrafs
0

Som sagt träningsvärk

men lite lättare träning i drygt 50 minuter har det blivit  :
cykeltrainer 10 min, styrka ~20 min och ~20 min gång.

fotokrafs
0

Har fortfarande träningsvärk efter trappasset..

Idag blev det knappt 40 minuter träning:
cykeltrainer ~10 min och ~30 min gång.

Imorgon hoppas jag på en skön jogg i skogen Glad

fotokrafs
0

Sååå nöjd!

Vi tog en runda ikväll och den var inte skön, den var hemsk. Jag svor, flåsade och svor… men jag hade ett mål:  klara rundan på 26:18.

Efter 25:36 var jag i mål! Tack du gubbe som sprang förbi oss i början av rundan och som fick agera hare och TACK älskling för att du peppade mig i de hemska uppförsbackarna. Nu känns det underbart.

HannaM
0

Idag har jag ridit=) och promenerat en hel del.

fotokrafs
0

Har känts som jag knappt gjort något annat än ätit och suttit still sista dagarna, förutom en kort prommis på 20 minuter, så idag fick det bli en längre slinga i skogen. Vi tog en intervall (gå/springa) som tog 48 minuter.

Blev förvånad över tiden, den var ju bra med tanke på hur seg man kände sig plus att man dessutom tappade en minut på skobestyr halvvägs i slingan. Hade som mål att klara slingan på 48:20, så nu är den avbockad… och nu kan man ge sig i kast med de andra målen på de kortare distanserna.

Riktigt mysig höstdag i dag, kanske är hösten som vackrast just nu.. måste titta och njuta extra.

Musiken
0

Idag kom jag antligen ut igen efter att ha varit sjuk alldeles for lange!

4km lopning och sen samma runda igen (promenad) utrustad med kameran :)

HannaM
0
fotokrafs
0

Idag blev det ˜2 timmar träning:
cykeltrainer 30 min, styrka drygt 40 min,
10 min stretch & knappt 40 min gång

Får ta det lugnt med springandet ett tag, känner att "skenbenen" ömmar lite. Suck… tror jag behöver köpa nya löpardojjor, men det lär dröja ett tag.  Får försöka upprätthålla kondisen jag fått genom cykling istället…

HannaM
0

Har varit ute och sprungit, blev en lite längra runda än den vanliga så jag sprang ungefär 7 km. Kändes skönt!

fotokrafs
0

Underbar höstdag. Idag blev det längre promenad på drygt 1½ timme.

HannaM
0
Musiken
0

5 timmar promenad

Bergspuman
0

Igår 10 min rodd, 60 min gymträning och 90 min snabb gåing på löpbandet. Var tvungen att köra lite extra för att kompensera för svullandet på måndagskvällen.

Musiken
0

60 minuter pa cykeln blev det! :)

fotokrafs
0

Skoj att höra allt ni gör! Själv skall man ta det jättelugnt några dagar, minst 3 dagar. Men nog vill jag ut och springa…  Skrikandes

I går tränade jag ungefär 1 timme och 40 minuter. Gång, cykel, styrka. Skönt.

Musiken
0

Cykeltur igen :)

Bergspuman
0

Har ökat min veckoträningsdos till 5 timmar den här veckan, mycket för att kompensera för att jag ätit lite väl mycket mat, men också för att testa om jag klarar av det. Det har blivit 2 pass á 10 min rodd, 60 min gymträning och ena gången 1,5 timme på löpbandet, snabb gåing, andra gången 1 timme 20 minuter.

Jag har klarat det utan problem. OK liiite trött blev jag, men det är det lilla!

fotokrafs
0

Idag blev det drygt 26 minuter cykeltrainer, drygt 40 minuter styrka och ˜20 minuter promenad.

Har känts väldigt slött när man bara gått en 20 minuters-promenix på de senaste 5 dagarna. Men på något sätt har det ändå blivit några timmar träning sen man sist skrev här. Nästa vecka blir nog lugnare…

fotokrafs
0

01:50:00 på cykeltrainern idag, inte i sträck dock. Hade hoppats på en cykeltur ute idag med tandemcykeln, men så blev det tyvärr inte -gubben tyckte det var för kallt ute…  Rynkar på näsan

Belöningen efter cyklandet blev en hel chokladkaka så nu har man ätit upp de kalorier man brände.. i och för sig försöker jag ju inte gå ner i vikt.

Pepp pepp.. imorgon blir det styrka!

hannakb
0

Haft idrott på skolan i 50 min (om det räknas) där jag körde på stenhårt i basket och topzboll. Sen hoppat hopprep hemma i lägenheten i ca 15 min, gjort några situps och sen joggat/gått i spåret som är 1,5 km

PEPP!

fotokrafs
0

Kört boxning idag och måånga armhävningar. Mina armar känns skumma nu..

LisaF
0

Idag har jag haft ett stenhårt stafett pass. och direkt efter det stack jag till gymmet och pumpade ur det absolut sista i kroppen. Tog ut mig så pass att det var jobbigt att stå upp o stretcha Oskyldig Men attans va gött det är nu i efterhand o känna hur matt jag är i armarna o kroppen! Det känns att jag har tränat och nu blir jag peppad till ett nytt pass eftersom efterkänslan är grym Skrattande

/ Lisa
Medarbetare på Träning iFokus

fotokrafs
0

Underbar höstdag. Jag tog skön promenix.

Skall iväg under helgen, vet inte om det blir någon träning. Det vore kul att ta upp löpningen igen, men jag har fortfarande inte skaffa nya dojjor.. så får se.

Pepp iaf!

timmelin
0

o först städning ( kan man ju se som motion :D), sedan promenad i regn och rusk, med ljudbok i öronen  och sedan meditiation i ångbastu.

gott

fotokrafs
0

Varit iväg ett tag men vi hann ändå med en skön promenad på en fin 5-kilometersslinga igår, gillar när de skyltar hur långt man gått. Tusan vad vi gick! Tror i och för sig inte att slingan var riktigt 5 km men ändå..

Ikväll blir det nog mer promenad (jogg?) Glad

hannakb
0

Har gått några km med en kompis :D

HannaM
0
fotokrafs
0

Tog en snabb promenad på 1,58 km och sen….

SPRANG jag tillbaka.
Snabbt gick det, knappt att jag hängde med i benens fart Tungan ute
Skönt att äntligen springa, var drygt 3 veckor sedan sist.

Men… bäst att ta det lugnt nu. Disciplin!

timmelin
0

blev en promenad och nu upp på motionscyklen. sätter på voddler. ´för då håller jag på betydligt längre.

Skrattande

hannakb
0

Cyklat ca 4 km, krattat löv i en halvtimma och gått 3 km sammanlagt

fotokrafs
0

Usch, idag har man känt sig opepp och depp. Har ändå rört mig lite idag, men ingen prommis. Hoppas att morgondagen blir bättre…

Pepp på Er!

Bergspuman
0

Idag blir det gymträning. Jag är pepp, för förra veckan när jag körde första passet efter min snuva, så blev jag inte ens andfådd av den jobbiga jobbiga utfallsövningen. Förvånad

hannakb
0

Idag så blir det att åka till badhuset så då kör jag väl några längder. Någon som har ett förslag på hur många jag ska göra? Har som minst 10 st, det är en 25 m bassäng.

Musiken
0

En dryg timmes loprunda :)

fotokrafs
0

Idag kom "peppet" tillbaka. Har promenerat och cyklat i höstmyset, sen kanske det blir en liten jogg i mörkret också. Skrattande

hannakb
0

Simmat 7 längder i 25 m bassängen. Får så ont i högra benet varje gång jag simmar så det funkar inte så bra med simning för mig :(

Bergspuman
0

Kört ett 2,5 timmars pass med roddmaskin som uppvärmning, 60 min gymträning och 1 timme 20 min snabb gåing på löpbandet. Tvärslut!

Musiken
0

OJ vad duktigt gjort Bergspuman!!! Skrattande

hannakb
0

Gått runt i Stockholm, har ont i benen som fasen… Tacka vet jag Norrköping, mindre och inte lika mycket folk :D

fotokrafs
0

Skulle gå runt i Stockholm idag, men blev ändrade planer. Hoppas på morgonprommis med kompisen i helgen istället.

Igår hanns lite spring med. Vi körde 12-minuters, gick bra. Härligt. Skrattande

Idag mest vila.

fotokrafs
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Känner mig krasslig idag, lite ont i halsen. Skippar träning idag. Jag sitter inne, dricker varm choklad och hoppas på snabb kuration.

Igår var det lång cykeltur till Friluftsområdet Lida. Vackert med frost. Jobbigt med uppförsbackar. Undrar hur många bullar det motsvarade. :)

Pepp pepp på er!

hannakb
0

Cyklat till och fråb skolan :) Är så otroligt kallt att jag absolut inte vill gå ut!Tyst

fotokrafs
0

Så sitter jag här igen med en mugg varm choklad. Jag blev inte sjuk, och har kunnat träna på som vanligt. Nyss var det styrka och boxning, men såhär i efterhand känner jag att jag nog kunde tagit i liite till. Hoppas jag får lite träningsvärk åtminstone. Får kämpa mer nästa gång.

Nu väntar jag på att älsklingen skall laga mat..

Vad gör ni? Ute och springer för fullt kanske…

hannakb
0

Snöblasket gör det i stort sett omöjligt att gå ut och jogga eller liknande eftersom jag skulle testa lite nya metoder D: Så nu är jag lite sur på vädret.

Men den här veckan har jag gått till och från skolan så sammanlagt blir det väl runt en mil som har gåtts dit och tillbaka under veckan :)

Men jag vill sticka ut och jogga !!!

timmelin
0

o idag blir det yoga på friskis men först städning av huset.

Bergspuman
0

Idag vaknade jag redan vi 05.00 och körde 40 minuter på innecykeln. Brukar inte göra så vanligen, men har haft några svulla-dagar så jag hade lite dåligt samvete… för viktminskningens skull. Ikväll blir det gymträning med PT'n som vanligt. Hoppas på ett grymt bra pass!

hannakb
0

Skolidrott, gång till och från skolan

fotokrafs
0

Fredag! Ikväll blir det att träna mage och kanske lite rumpa. Sen räknar jag med att det blir en titt på skor i helgen… *dreglar*

hannakb
0

Cyklat till och från skolan :)

[Malin]
0

Så duktiga ni är allihopa :D

hannakb
0

Har gått ca 8 km och sen cyklat ca 9 1/2 km. :)

fotokrafs
0

Har fortfarande träningsvärk sedan lördagens styrka och söndagens badminton. Tänka att det kan kännas efter att slagit en "fjäderboll".

Jag är jättepepp!

Vill ut och testa mina nya pjucks, helst på stört.. men hypokondriska jag känner halsont. Det blir en lugn kväll, bara ett par vändor till tvättstugan.

Bergspuman
0

Igår 1 timmes PT-gymträning, 1 timmes snabb gåing på löpbandet. Jag blev bara lätt andfådd trots att jag tog i rejält och slog rekord i ena magövningen! Jag har fått otroligt förbättrad kondition på knappt 5 månader.

timmelin
0

Köpt yogamatta till hemmabruk nu var 50 procent rabatt.

fotokrafs
0

Träningsvärk efter gårdagens styrka, och mer kommer det bli. Idag har jag bara cyklat en halvtimme på cykeltrainern, låg växel och ganska låg kadens.

hannakb
0

Gått till skolan och gått tillbaka med ett tempo som räknas som powerwalk, enligt mig, sen ska jag hoppa hopprep och köra några situps och armhävningar ^^

Snökaos hos mig så man kan inte direkt sticka ut och springa :(

fotokrafs
0

Har blivit mindre träning än vanligt de sista veckorna. Konditionsträning knappt någon alls. Summan av mina sju senaste dagar brukar ligga mellan 4 och 5 timmar och just i denna sekund ligger den bara på drygt 3 timmar*.

Igår gjorde jag ett 30-minuters konditionstest på cykeltrainern. Tappat 600 meter sen jag gjorde testet förra månaden. Skulle jag springa så skulle konditionstappet var än tydligare. Men det är lugnt! Jag har haft känning av benhinneinflammation så det är lika bra att ta det piano.

Körde även den mentalt apjobbiga plankan igår. Första gången klarade jag bara drygt en minut, att kolla tiden samtidigt är tortyr. Andra gången försökte jag lyssna på musik samtidigt som jag gjorde den. Gick bättre: 1:27. Sista försöket lät jag maken ta tiden och samtidigt snacka med mig: 2:31. Jag vet jag kan mer FYSISKT, men det är den där hjärnan som vill ge upp…

Idag är det superduper-lugnt! Imorgon pepp för träning igenFlört

*Tack älskling för att du fixat min träningsdagbok, har full koll!

hannakb
0

Promenad Flört

fotokrafs
0

December, massa snö! I helgen öppnar de skidbacken här. 
Någon av er som åker skidor eller liknande?

Jag är feg och tycker utförsåkning är läbbigt, men hade tänkt ta med gubben och testa.. nu blir de nog inget ändå *skyller på benen*. Längdskidåkning vore också kul. Minns att jag som liten hade skidor där man slapp skidskor, funkade med de "snygga" snowbootsen.. Uj det var länge sedan man skidade!

Idag träning, inomhus.. "armar och rygg".

hannakb
0

Promenad på 4 km

fotokrafs
0

Precis tränat styrka, så nu orkar jag knappt scrolla med musen…

Igår var det värsta vilodagen, trött hela dagen.. kanske för att man ju inte gjorde något. Nåja, jag fixade min "tränings"-kalender för 2011 i alla fall.. Den pryds nu av två "fina" bilder på mig flexande osynliga Biceps och en hemsk hållning.

I förrgår gjorde jag 22 armhävningar, mitt mål är att klara 25 innan året är slut. Så jag klappar mig själv på axeln och konstaterar att det kommer nog gå! 

Pepp på Er!
Ni verkar köra på med träning av vana nu?

hannakb
0

Har bara gått en liten bit idag ca 2 km… Men här är det lite jobbigt med snön och det går inget vidare att sticka ut och ta en springtur eller promenad då man bara halkar…

Får ta och göra några sit-ups, armhävningar och hoppa hopprep som inomhus-träning sen.

Pepp, pepp :)

Bergspuman
0

Körde 40 min på innecykeln i onsdags morse.

Körder 10 min rodd, 60 min hård styrketräning och 85 minuter snabb gåing på gymet igår.

Eftersom jag ska på julbord på söndag kväll, lär jag köra järnet på innecykeln på både lördag och söndag, ha ha!

fotokrafs
0

Och nu har Bergspuman kört järnet på cykeln ? Skrattande

Jag skall träna strax. Kanske klarar av 23 armhävningar idag. 
Har sån träningsvärk i Vadmusklerna idag. Gjorde tåhävningar igår. Tänk att bara någon minuts träning kunde kännas så… Måste göra tåhävningar oftare.

[Liinda]
0

Nu har jag inte tränat på nästan en vecka, känner mig stor och klumpsig och inte alls fräsch. Men nu är jag frisk och är redo för att köra järnet imorgon på gymmet! =)

fotokrafs
0

Mitt mål är uppnått, gjorde 27 armhävningar ikväll.
Nu sitter man och njuter av att klarat sitt mål, 
plus gott te och kladdkaka.

Imorgon är det vila, blir att njuta då med.

fotokrafs
0

Sitter nyduschad mätt och belåten. Har tränat styrka och är härligt trött i kroppen. Ingen konditionsträning här på evigheter, men funderar på att lägga in konditionspass redan nästa vecka.

Mindre kul: jag är kass på situps.

Schnigel
0

Åh vilken kul idee! Är likadan blir också mer motiverad av att läsa vad andra tränar m.m

Tränade idag innan frukost, körde kondition 30 min varav 10 min joggning. Och styrka, ben och armar 10 min, hann inte mer :(

fotokrafs
0

Idag är det vila!

Igår träffade jag bästa vänninan. Hon föreslog att vi kanske kunde träna ihop i vår. Att jag skulle hänga med henne på gym och hon hänga med mig och springa. Hon verkar ha fått för sig att jag är i bättre form än henne. Det stämmer inte. Visst jag känner mig stark och orkar mer än vad jag gjort förut men i jämförelse till andra är jag fortfarande svag. Men hur som helst är det kul att hon vill träna med mig. Låter som nästa år kan bli ännu roligare än detta året, i alla fall träningsmässigt!

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.