Träning iFokus

Träning

Etikettträningstillbehör
Läst 1463 ggr
Skogshumblan
0

Ease 10k- utvärdering av app.

En app som hjälper dig klara av att springa en mil. Efter 10 veckors träning, tre pass i veckan. Själva upplägget verkar rätt bra men för oss som är vana att klara 5 km är första veckorna lite för lätta. De första veckorna värmer du upp 5 minuter och sen springer du 3-5 min och går en minut i totalt 20-25 minuter. Det kändes för min del för lätt så jag tog de där 3-5 minuterna som snabb löpning istället för joggning. Alternativen till coachningen är bra och jag tycker appen är lätt att använda. Det går att köra musik samtidigt som appen utan problem. Man ska kunna köra appen under "lock screen" men för mig har det krånglat lite.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

LisaF
0

Åh, detta ska jag kika på!!🙂

/ Lisa
Medarbetare på Träning iFokus

Skogshumblan
0

Ja gör det Lisa:) vill tillägga att appen är tänkt att funka för de som har viss löparvana innan. Vill man ha från soffa till 10 km stöd finns det andra appar. I morgon kör jag W1D2, ska ta de där tre minuters löpning som snabbtempotid och se vad det ger, lär bli svettigt men ska man bli snabbare så ska man! ;)

/ Skogshumblan

LisaF
0

Är det den som heter "ease into 10k" ?

Ja, löparvana har jag ju så det borde inte va några problem.. Kruxet är nog bara att jobba med motivationen 😃

/ Lisa

Skogshumblan
0

Haha moti-vadförnågot?!;P Jag har windowsphone och min app heter ease ro 10k. Appen är utgiven av vimuchti Technologies ( med viss stavningsosäkerhet…)

/ Skogshumblan

LisaF
0

Nä men då finns inte den till iphone 😕

/ Lisa

Skogshumblan
0

Äsh då:/

/ Skogshumblan

keptak
0

#5 Det finns 10k for pink till iPhone men ca halva är som C25k.