Träning iFokus

Träning

Etiketttips-inspiration
Läst 3169 ggr
[Tilde]
2

Kläder och mobil?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag tänkte ta upp min löpning imorgon. Har varit sjuk och haft olika anledningar till att jag inte har kunnat träna, men vill börja igen! Jag köpte ett par shorts att springa i nu på sommaren och ska ha antingen bara sport-bh eller ett linne över, beroende på hur varmt det är. Men var kan jag ha mobilen? Jag har dessvärre ingen sån där grej att sätta på armen 😕 Jag behöver mobilen dels för musik, men också för jag följer några appar där… Idéer?

Och sen undrar jag vad ni själva tycker är bästa sättet att skaffa magrutor på (- hemmaträning, ej maskiner)? Vill nämligen bli "rippad" 😃

Svår fråga kanske, men hur lång tid tror ni det skulle ta att få synliga muskler? Jag är smal naturligt och har tidigare haft magrutor (fast inte lika mycket som jag strävar efter nu). Bifogar en bild på min träningsoutfit, så kan ni också gissa på hur lång tid det skulle ta, förutsatt att jag springer ca 4-5 gånger i veckan och styrketränar omkring 3-4 gånger i veckan.. samt komma på var mobilen kan vara under träningar, hihi 🤪

vinteralvan
0

Mobilen kan du väl ha i Bh:n, det funkar för mig.

[Tilde]
0

#1 Blir det inte väldigt svettigt? haha Kan tänka mig att mobilen blir ganska dränkt där inne, även om sport-bh:n "andas".

[amysmatte]
4

Guud vilken kropp du har! Helt perfekt enligt mig! Nu fick jag ännu mer motivation till att träna! Tack😃

[Liinda]
0

Mobilen skulle jag lägga i Sport toppen om jag var du, där är den ju inte ivägen. :) 

Sen skulle jag vilja tipsa om att inte lägga löpning och styrketräning på samma dag. 

Konditionspass gör så att muskeltillväxten hämmas. Alltså om du tränar styrketräning på morgonen och sedan springer på eftermiddagen så har du "avbrutit" muskeltillväxten som sker efter ett styrkepass.

[Tilde]
1

#3 Åh men tack! Vad sött av dig 😊

#4 Hmm tror bara att den skulle dränkas av svett ändå.. Min sport-bh är jättebra, men jag blir ju ändå svettig.. :/ Men kanske kan testa om det blir en varm dag imorgon!

Är det så? Det visste jag inte! :) Om man springer på morgonen och styrketränar senare på dagen då? Jag springer nämligen som det första jag gör på dagen.

Pauliine
3

Lägg mobilen i sport bhn men viktigt; med skärmen bortvänt mot kroppen , annars fuktskadas den lätt. Bästa vore ju å köpa en såndär "armgrej", dem e toppen! Magrutor får du nog inom ett par veckor, iaf linjer, du har inte så mkt fett så jah skulle nog säga att det är 80% styrketräning och 20% Fettförbränning som gäller för dig :) spring i kombi med olika varianter på sittups, sök på nätet efter olika övningar å försök att variera så mkt som möjligt :)

Medarbetare på träning -Instagram: PaulineSvorono

[Tilde]
1

#6 Ja en sån där till armen kommer jag att köpa så småningom, det verkar ju praktiskt. 🙂 Kan kanske testa att ha den i bh:n så länge.. ser nog bara ganska roligt ut. 😂

Okej, tack så mycket för tipsen! Ska försöka hitta något bra program med övningar att följa. :) Blir spännande när man väl kan se resultat!

LoAEmma
0

Inte långt till magrutor!
Ja, en armhållare till iaf iPhone hittade jag på Clas Ohlson för en hundring :)

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

[Tilde]
1

#8 Vet inte om vi har Clas Ohlson i Danmark, men jag ska definitivt leta efter en sån! :)

Fridaaaa
1

Jag hade inte haft mobilen i bhn. Vet dem som fått fuktskador 😉
Hade satsat på att köpa en armhållare till den istället 🙂

Gillar verkligen din kropp! 😃

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Tilde]
0

#10 Jo det tänkte jag också, vill inte riskera fruktskador:/ Kan inte direkt ha den med baksidan mot kroppen heller då jag inte är platt, haha… 😛 Svårt att skydda skärmen och sidorna då..

Tack så mycket! 😊

Fridaaaa
0

#11 Ja precis 🙂 Inte kul med fuktskador direkt 😛

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[_hsleiufhbtv]
3

Alltså jag blir så jäkla motiverad av att träna när jag ser din kropp 😃

[Tilde]
0

#13 Haha jag som inte är speciellt vältränad än.. 😇 Men tack så mycket! :D Jättekul att kunna motivera andra ändå!

LisaF
0

Håller med övriga om att en armhållare är att föredra!
Haft mobilen i bhn när jag gymmat några gånger och "bara" efter det så har det varit svetthinna på skärmen.. Vill inte veta hur det skulle bli om jag sprang med den i bhn! hua hua..😃

Finns billiga på clas ohlsson, och gekås (om du skulle ta en tripp dit någon gång), elgiganten (lite dyrare där dock).

Sen håller jag med de andra om att du har en grym kropp! Och om du inte är "klar" med hur du vill ha den  så säger jag- Heja heja!👍

/ Lisa
Medarbetare på Träning iFokus

[Tilde]
2

#15 Haha ja det är det jag tänker, kan inte sluta gott! xD Jag får kika in i några affärer efter en sån armhållare då, det verkar smidigast. 🙂

Åh, men tack! Alltså jag är inte alls tränad, ser ut såhär naturligt, haha. Men jag vill helt klart förbättra min kropp och bli muskulösare och hälsosammare! Så tack, ska kämpa för det 😃

LisaF
0

Det låter bra!
Åh, då har du ju bra "grundkropp" och grymma förutsättningar för magrutor till exempel!👍 *Avundsjuk*😃

/ Lisa

Skogshumblan
0

Jag kör med min i en " ficka" som barnens solskydd till bilen kom i, ser ut som en socka som jag sen haft på insidan av byxorna på höften med hjälp av byxlinningen. Sitter hyfsat bra. Har sprungit 10 km utan problem. Ska ta en nylonbit och sy en påse och fästa på insidan så den sitter ordentligt. Inte supersmidigt men jag klarar inte armgrejen. :)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

[TheMiko]
1

Jag kör med en armhållare som jag satt längre band i så att jag kan spänna den om höften. Bara för att jag är rädd för att solen ska ta ojämnt. 😞

Skogshumblan
0

#19, smart lösning! Ska jag nog prova:)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

[Tilde]
1

#19 Det låter ju smart! Jag har också funderat på om det inte finns en för höften istället. Men det är mest för jag tror det är behagligare och lättare om man vill byta låt, etc. 😛

LisaF
0

Finns ju smidiga vätskebälten som man kanske på något sätt kan göra om till mobilhållare..😃
Eller om det finns befintliga mobilhållare för höften så blir ju det klart smidigast.. 😉

/ Lisa

[Tilde]
0

#22 Haha de brukar dock inte vara så fina och små.. 😛 Men ja, jag får kolla efter en mobilhållare helt enkelt. 😃

JHLL
0

Armhållare är det bästa i ditt fall. 😃