Träning iFokus

Träning

Etikett: träningstillbehör
Läst 3411 ggr
Nanna70
0

Tips på löparskor till nybörjare!

Hej! Jag skulle vilja ha tips på de bästa löparskorna för mig som är nybörjare. Vad ska jag tänka på när jag väljer skor?

Titta gärna in på min Blogg: www.annasnyablogg.blogg.se

Med vänlig hälsning,

Anna

Skogshumblan
1

Gå till en sportbutik och be om hjälp. Löplabbet eller större kedja brukar kunna sin sak. De ser hur du sätter ner foten, kan tipsa och hjälpa dig till rätt sko för just dig. Räkna med att få lägga mellan 800-2000 kr på ett par skor. Jag har ett par asics som jag gillar men som sagt välj de skor som funkar för ditt löpsteg.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Nanna70
4

Tack för svar! Jag var faktiskt på Stadium igår och fick jättebra hjälp. Jag köpte ett par Asics. Ordinarie pris var nästan 1400 men jag fick dem för 800 efter diverse rabatter. Sedan köpte jag ett set med löparjacka & löpartights för 399 kr samt ett par andra löpartights som var lite fodrade med fleece. Så nu är det bara att ge sig iväg och testa allt! På lördag ska jag ut och löpa i skogen för första gången. Jag kommer nog inte att orka springa så mycket i början, men såsmåningom så!

Titta gärna in på min Blogg: www.annasnyablogg.blogg.se

Med vänlig hälsning,

Anna

Skogshumblan
0

Så bra! Heja dig, hoppas du får trevliga rundor som blir längre och längre :)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Niiinah92
1

Köpte oxå ett par Asics i början av våren när jag började löpträna, bra nybörjarskor sa de. Gillar dem väldigt mycket och har inte haft några problem med benhinnorna sen jag köpte dem 😃

LisaF
1

Har haft asics i många år nu, både inne och ute. Och jag är kanonnöjd! #2 härligt att du fick ett bra pris på skorna!:) och lycka till med löpningen, har man bra skor så går det genast lättare o springa och man riskerar inte att få så ont i fötter o behinnor. :) självklart kommer det kännas i kroppen efter att du sprungit, det ska det göra, men det ska inte göra ont. Lycka till :)

/ Lisa
Medarbetare på Träning iFokus