Squats
Jag skulle aldrig träna samma muskelgrupp flera dagar i rad. Då det är vid vila som muskeln återhämtar och bygger upp sig.
Jag tycker också det verkar lite konstigt att man ska träna så mycket utan vila. :/
Någon som vet om det fungerar? Alltså detta schemat?
Här är en tråd om samma ämne. Där såg jag att det diskuterats lite om övningen, vila och så vidare! Kika i den 🙂
/ Lisa
Medarbetare på Träning iFokus
#3 Tack så mycket! :)
Krävs att du äter ett överskott av kalorier (bra kalorier) och ständigt lyfter tyngre än gången innan för att bygga så nej, du lär bara bränna på den utmaningen :o
Okej då hänger jag med. Det verkar vara en trend att följa just detta schemat för att få en rundare och fastare rumpa :p
Alltså.. jag tror att man kan få en mindre hängig rumpa på att göra den utmaningen men inte en fast tränad rumpa om du förstår haha Men det är ju helt klart en bra grejj att göra utöver sin träning :)
#7 Är det bra att träna så mycket med så lite vila då? Eller ska man köra varannan dag istället? :)
#8 Jag är under en deffperiod nu och detta är ju inte så effektivt till att förbränna. Då är det bättre om du tränar efter www.dailyhiit.com program (kör ett pass per dag) och mixa det med pass från Zuzanalight på youtube, zwows kallar hon dem. De är ju varierande och mer intensiva. Att göra knäböj med bara kroppsvikten kommer i längden inte ge dig så mycket anser/tycker jag eftersom det är ingen mer variation i det hela förutom att du gör fler vissa dagar.
Du kommer förbränna/gå ner mycket mer med de ovanstående programmen jag nämnde eftersom de utmanar kroppen på en helt annan nivå än bara lätta knäböj :) Eftersom med dem passen så kommer kroppen inte vänja sig vid vad den gör. Alltså om du kör samma övning dag efter dag så kommer kroppen vänja sig till slut = du får ut mycket mindre av din träning. Variation is key!
#9 Tack så jättemycket! Ska kolla upp det direkt! :)