Träning iFokus

Träning

Etiketttips-inspiration
Läst 909 ggr
miroslava
0

stenhård motivation sökes!

Hej!

Såhär ligger det till.. i somras så hade jag en massa tid över då jag inte hade sommar jobb medans alla vänner hade det. Blev rastlös och började träna och sköta kosten på köpet så fick jag bättre kondis + gick ner från 56 kg till 52.

Då gick det hur lätt som helst och motivationen fanns där hela tiden. Sen började första året på gymnasiet och dagarna blev längre än vad dem varit under högstadie tiden. La inte av med träningen helt men det började gå sämre och jag började hänga mer med kompisar så käka godis,fika osv blev svårare att avstå från. 

Sen är jag den känsliga typen som egentligen borde bo i ett land där 13+ är som kallast så jag lider av lite höstdeppighet. Som grädde på moset så blev jag dumpad så egot fick sig också en törn så motivationen för att träna och må bra försvann helt. Snackade med kurator och det hjälpte en smula men… Då är jag här idag. Jag har lagt in någon vana av att typ hetsäta två gånger i veckan sen har jag noll karaktär till att säga nej till onyttigt mitt i veckan. Har föresten lagt på mig så är uppe i 57.5 kg och är cirka 154-155 så fått lite extra hull runt magen. 

Motivationen till träningen kommer och går. Vissa veckor kör jag och det känns nästan som den drog det var en gång. Andra veckor går rent åt helvete. 

Vill få väck mitt smusslande med maten och få igång begäret efter att få låta musklerna jobba. 

Så tips,råd, egna berätteles, motivation kom igen ge mig.. snälla! 😕

LisaF
1

Vet hur jobbigt det är när motivationen är i botten.. och ibland även djupare än så..
Jag har inga direkta tips för att få igång motivationen, mer än att på nåt sätt vänta ut svackan. Det är (tyvärr) det enda som funkar för mig, så har inte mycket mer att dela med mig av..😐
Ibland funkar det om jag hittar en ny träningsform jag gillar! Då kör jag stenhårt med det så länge jag kan, sen tröttnar jag oftast och motivationen sjunker..😕
Så om du hittar nån sorts träning du gillar så brukar det gå lättare att komma tillbaka. Och en hel del envishet behövs också. Har du inte bestämt dig för att det GÅR och att du VILL börja träna så kan det tyvärr bli svårt.

Här är en tråd av en tjej på forumet som berättar om sin resa till träningen och motivationen! 

Lycka till och hoppas det vänder snart!

/ Lisa
Medarbetare på Träning iFokus

lodjuret
0

Förstår när motivationen inte finns där, det är ju svårt, så har det varit för mig också.
Med träningen kan du ju börja med 1 eller 2 ggr i veckan och satsa på det. Håll kvar vid det om du tycker det räcker, annars lägg till flera träningspass efter ett tag när du känner att du vill det.
Välj det du känner är roligast att träna.
Kom ihåg att försöka att inte känna dig dålig på något sätt om du missat ett träningspass, för det gör verkligen ingenting om man missar ibland för det är ju bara köra på igen sedan. 🙂

Med maten skulle jag tipsa om att äta som "vanligt", det som är vanlig mat för dig. Jag tror man mår bäst på att äta vanlig mat, tänka på att alltid äta sig mätt och gärna äta mellanmål.
Jag har en dag i veckan som jag tar lite sådant jag tycker kan vara gott ibland som lite godis eller liknande. Om jag någon gång känner mig sugen i veckan så kan jag ta då också, men inte vräka i mig, utan lagom mängd och det gör absolut ingenting. Man ska se på helheten!
Om man äter bra större delen av tiden så gör det inget att man äter godis och andra söta saker ibland. Om jag inte skulle göra det så skulle det vara rätt tråkigt tycker jag, för godis tycker jag är gott :-)
Vissa kan inte ta godis någon gång i veckan för då är dom fast och äter hela veckan sedan, men jag vet inte hur det är för dig?

Ta det i den takt du känner och peppa och beröm dig själv när du klarat det du tänkt! 🙂Hoppas du fick lite motivation av det jag skrev 😃

LoAEmma
0

Kolla på Biggest loser!!
Finns massor av säsonger och olika länder.

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus