Träning iFokus

Träning

Etiketttips-inspiration
Läst 2446 ggr
Nali
1

present/belönings lista?

Hej!

Jag har sätt att vissa har gjort som belöningslista/present lista. 

T.ex.:

''Maja väger 100 kg och hennes målvikt är ca 65 kg, Maja har nu valt för att det både ska bli lättare och roligare att gå ner i vikt så ska hon sätta upp delmål vid varje 5 kg hon går ner.''

95kg - köpa en bok

90kg - nya jeans

Hoppas ni förstår vad jag menar Glad Jag har tänkt att göra en likadan lista för att motivera mig lite mer men jag har ju så dålig fantasi så jag tänkte kolla om ni kunde ge mig lite tips här på vad man belöna sig själv med? Skrattar

Majsbecka
1

När jag hade tränat en månad regelbundet belönade jag mig själv med en Glossybox och efter att ha tränat regelbundet i 3 månader har jag planerat att köpa en pulsklocka till mig själv som belöning (och som födelsedagspresent till mig själv). Sedan har jag inte riktigt satt upp några mål, kanske unna mig en massage efter att ha lyckats springa 5km eller tränat 6 månader :)

Så där har du lite tips på vad man kan ge sig själv som present! :D Andra saker kan ju också vara te.x nya gymhandskar, nya skor, din favoritserie på dvd, träningskläder, smycken, ja precis vad som helst egentligen ;)

Nali
0

#1 tack! =)

[WickedAlly]
1

Min lista ser ut såhär:

75: Träningsskor 

70: Klippa håret

65: Löpband

60: Jeans (Längtar till denna!)

Nali
0

Tror jag fått kläm på det här nu men ni får gärna skriva in mer tips då jag kanske gillar något annat bättre

belöningar:

nr1: The rocket volum express mascara

nr2 : Puls klocka

nr3: stora örhängena för 200 kr

nr4: nya träningskläder

nr5: klänning/nya kläder

nr6: Englands resa

[WickedAlly]
5

Jag tycker att det var en bra variation på din lista :)

Jag har förresten satt upp ett "förbud", jag är helt tokig i skor och köper minst två par i månaden men nu får jag inte köpa nya förrän jag når 70 kg. Största motivationen förutom hälsan :)
Har 7,6 kg till ett par nya skor just nu ;)

iwannabecool
0

kanske gå på bio med en kompis? :D

theoneissa
0

Jag köpte ett par nike air max till mig själv som belöning när jag tränat i en månad🙂

Nali
2

Vill bara tacka alla för tips och idéer samt meddela att jag nu ligger faktiskt 1 kg under min första belöning, så, så fort jag blir frisk ska jag palla mig ner och köpa min första present! :)

[rocklover]
1

nr 1: ny frisyr!

nr2: nya trummpinnar

nr3: en sak till min katt

nr4:..tänkte inte ge mig själv ngt här..tänkte väl mest ta mig en promenad i skogen o bygga upp vår gamla koja XD

nr5: resan till Paris!

[NinaCrown]
0

Jättebra idé! 😃 Ska se om jag lyckas pilla ihop nå liknande med även om jag inte har någon speciell vikt som mål…

Men tips på belöningar kan ju vara… Nytt mobilskal, en snygg handväska, ny sport-bh, är även sommar snart så då kanske du kan ta en dag på tivolli eller något dylikt, ut och äta lite finare mat med bff-gänget, nytt porslin (själv älskar jag glas och kan inte hålla mig ifrån att köpa dem), omtapetsering, fiskpedikyr? 😛

LisaF
1

Jättekul idé, och säkert en metod som skulle kunna funka på mig om det blev aktuellt!

Hejar på er andra och hoppas ni når era mål så ni får unna er👍😃

/ Lisa
Medarbetare på Träning iFokus