Träning iFokus

Träning

Etiketthemmaträning
Läst 1020 ggr
Onslow
0

Hur kan jag komma i form?

Hej! Jag är en tjej på snart 15, strax över 178cm och väger ca 65-70kg. Jag är en typisk päronform - all min vikt och fett sitter på lår, rumpa, höfter och nedre delen av magen. Då jag är lång har jag i övrigt bra proportioner och jag gillar min kropp, mina långa ben och fina kurvor, jag mår dock otroligt dåligt över mitt överflödiga fett. Jag skulle helt enkelt vilja bli av med celluliterna och kunna gå i bikini utan att få ångest. Anledningen att jag gått upp på senaste är eftersom jag har svåra depressionsproblem och gärna tröstäter och rör mig minimalt. Jag äter även antidepressiva så lite har det med det att göra också. Dock har mamma, som är överviktig, och jag bestämt att från och med april ska vi sluta med allt onyttigt och äta bara nyttigt. Jag vill dock ha lite tips på rolig träning som tightar upp kroppen och ger en lagom muskeldefinition. Mina problem har gjort att jag har svårt att hitta motivationen till att träna, även om jag absolut älskar känslan efter ett hårt pass. Jag har inte möjlighet att gå på gym, dock har vi ett löpband hemma. Jag åker vid 9 och kommer hem vid 18, så det är tiden jag har! Ge gärna tips på eventuell diet och så också!

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Nali
0

Om du PMar mig kan jag hjälpa dig med ett träningsschema och andra olika övningar som du kan göra hemma. Dieter är inget att rekommendera speciellt inte om du ska träna (Menar då sådana som gör så man nästan svälter ihjäl sig.) Det bästa man kan göra är att minska portionera och försöka äta så nyttigt som möjligt.