Träning iFokus

Träning

Etikettveckans-utmaning
Läst 2363 ggr
[westerlind]
3

Veckans Utmaning v8

Jag hoppar in med en utmaning denna vecka som ni kan köra redan ikväll (om ni inte har gått och lagt er det vill säga).

Vi fortsätter med benen men går ner lite grann, till vaderna. Vi kör med andra ord tåhävningar.

Tåhävningar är både en bra övning för att få snygga och muskulösa vader, men hjälper också till med balansen.

Veckans utmaning är att göra (minst) 50 tåhävningar varje dag. Det bra med tåhävningar är att man kan göra dem nästan när och var som helst, till exempel:

• När du lagar mat eller diskar.
  • När du borstar tänderna.
  • När du står i kö eller väntar på bussen.
  • I reklampausen framför TV:n.

Tips 1. Tycker du att det är svårt att hålla balansen så ta hjälp av en vägg eller liknande.

Tips 2. Om du vill ha det lite tyngre och har tillgång till gym så kan du använda en smith-maskin. Lägg stången på axlarna och ställ dig på en upphöjning, sedan är det bara att köra som vanligt! 

Lämna gärna kommentarer om hur det går!

LisaF
0

Vad roligt! Jag är på! :) :) Man kan ju även stå på två viktplattor och hålla i två hantlar till exempel om man inte har tillgång till maskin :)

/ Lisa
Medarbetare på Träning iFokus

[westerlind]
0

Ja, smart LisaF!

[TheMiko]
2

Yes något jag gör dagligen ändå. Som skrivs i nummer ett varje gång jag står still så gör jag tåhävningar eller knipövningar he he.

Måste berätta hur korkad jag kan vara, under ett luciatåg när jag var typ 12 så stod jag och gjorde tåhävningar under hela luciatåget 😞. Folk frågade efteråt vad jag sysslat med och jag som trodde det inte märktes….

Så jag är med men dessa räknar jag inte det blir mängder varje dag. Gillar utmaningarna så fortsätt gärna med dem.

keptak
1

#3 Det var en bra berättelse :). Jag är också på. Då jag läser detta nu så visste jag inte i går att VU var tåhävningar, eller vadpress som jag säger, jag gjorde dock 36 på gymmet i går. Kan ju göra några fler varje dag så veckosumman blir samma som att göra 50/dag.

LoAEmma
2

Får man volym av detta tro?
Jo, antagligen.

När jag var tonåring tyckte min dåvarande kille att jag hade så fina vader minns jag 🙂
Men nu har man fått höra att dom är alldeles för smala :(
Jag är inte trådsmal kring midjan men har väl rätt smala ben och armar, men lär va bäst att tjocka till vaderna lite med mer muskler då ;) Lägger till detta på dagens pass nere på gymmet!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

[Tilde]
2

Detta kan jag enkelt vara med på :)

LoAEmma
2

Dagens femtio gjorda!

*Det blir som det ska*

Pelle Långlös
2

Jag är med. 😃

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

LisaF
2

Dagens avklarade! 🙂

/ Lisa

Pelle Långlös
1

Igår blev det inga men idag har jag gjort 10 åt gången lite nu och där.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

[westerlind]
1

Vad duktiga ni är! Själv har jag kört femtio morgon och kväll vid tandborstning, smygträning :)

LisaF
0

#11 Det är ju faktiskt sjukt bra tips.. Då kan man inte skylla på att man inte har tid att träna - för borsta tänderna gör man ju varje dag! 👍😃

/ Lisa

[westerlind]
0

#12 Haha, precis!

LisaF
3

Inte hunnit med några ännu idag, men ikväll efter mitt pass ska jag stå och diska och passa på att köra lite tåhävningar 😃

/ Lisa

Pelle Långlös
0

Usch jag har glömt bort denna övning. Har bara gjort det en dag.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

keptak
0

Jag har gjort dem varje dag förutom i torsdags då jag glömde det. Ska försöka komma ihåg att göra dem i kväll.

LoAEmma
0

Jag har gjort några dagar iallafall :) Ser fram emot nästa veckas utmaning :)

*Det blir som det ska*

[TheMiko]
0

Dessa har jag gjort varje dag, det kommer liksom naturligt så fort jag hamnar i kö, telefon eller liknande. Ser också fram emot nästa utmaning. 😃

LisaF
0

Härligt jobbat :) Jag ser också fram emot nästa utmaning, Westerlind är snäll och fixar utmaningen denna vecka igen :)

/ Lisa

[westerlind]
0

Vad duktiga ni alla har varit! Det här kan man ju fortsätta med och smyga in lite när som på dagen. 

Veckans utmaning kommer upp lite senare idag, jag har lite annat att stå i nu på förmiddagen. Kommer att försöka filma/fota på gymmet i eftermiddagen så då kommer det upp!