Samma träning två dagar i rad?
Jag har ett veckoschema med min träning som jag, fysioterapeuten och en personal från psyket gjort. Den består i detta:
Måndag: Stavgång 45 minuter
Tisdag: Fysioövningar
Onsdag: Stavgång 45 minuter
Torsdag: Fysioövningar
Fredag: Stavgång 30 minuter
Lördag: Fysioövningar
Söndag: Vila
Nu var det så att jag gick på torsdag istället för övningarna och tänkte göra dom ikväll istället. Blir det för många gånger om jag sedan gör övningarna på lördag också?
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
Det beror ju helt på vad det är för träning, hur tungt det är och om du får träningsvärk av den. Är det tunga marklyft och benpress så säger jag nej, kör inte samma träning två dagar i rad (utan byt muskelgrupper) men är det lättare, kanske kroppsviktbaserad träning, så kör på om det känns bra!
Fysioträningen är inte tung. Man jobbar med de inre musklerna men hjälp av sin kropp, gummiband och lätta hantlar. Man tränar hela kroppen och jag får iaf ingen träningsvärk.
Tänkte ifall det inte var bra om man fått övningar från sin fysioterapeut.
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
Jag tycker nog att du kan köra två gånger i rad (den här gången, prova och se hur det känns!). Är du orolig eller fundersam så kontakta din fysioterapeut så får hen avgöra 🙂
Tja det är lite svårt just nu eftersom det är kväll och helg på inkommande. Hihi. 😉
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
I och för sig, du får göra vad som känns bäst helt enkelt!