Vilket gym?
Jag har tidigare tränat på gym, eller ja, jag hade ett gymkort men var där väldigt sporadiskt. Detta var på SATS, som inte finns i staden jag nu bor i plus att jag tyckte att det var onödigt dyrt.
Jag funderar nu på att börja träna på Friskis & Svettis, eller Actic. Är det någon som har erfarenhet av någon av dessa? För och nackdelar?
Jag lockas av någon anledning till actic, men F&S har större utbud av gruppträning, vilket jag iofs aldrig provat förut men tror kan passa mig.
Eller någon som har förslag på något annat gym? :)
Jag har tränat på båda och föredrar Friskis :)
#1 av vilken anledning? :)
#2 förlåt satt på Ipaden så orkade inte skriva :) Av just den anledningen till att friskis har mer gruppträning deras tränare är mer seriösa och jag känner att man verkligen bygger muskler och har kul hos dem. På actic fick jag klara mig mycket själv,det var mest pensionärer som tränade där.
På friskis har du andra träningar så som boxning, core, spinning etc, och gym på actic finns bara gym. Jag har också insett att det är roligare och kanske hälsosammare att variera mellan olika övningar och pass och inte bara köra vikter.
#3 tack för svaret!
Fast det stämmer dock inte helt med actic. Vissa actic har grupptränignar med core, boxning osv… :-)
Jag tränar på Actic och är helnöjd. Ingår personlig tränare med uppföljning i medlemskapet, dom är kunniga och gruppträningar finns det gott om.
Jag tränar på Friskis & Svettis i Örebro och är supernöjd. Har tillgång till tre anläggningar varav två har gym, mängder av pass och alla som jobbar där är trevliga!
Vet att F&S har "prova-på"kort, har Actic något liknande? För då kan du ju köpa det och jämföra och känna efter lite innan du binder upp dig på något.
Ja, actic har prova på gratis med pt
#6 tack för tipset!
Är ledare på Friskis&Svettis i Jönköping och det är så himla roligt.
Alla pass är seriösa (så klart finns det ledare som är mer lattjo än andra) men det är alltid seriöst och sjukt kul på alla pass.
Gymmen är bra också, finns 3 olika här i stan och man har tillgång till alla och de är olika stora så att alla kan hitta den anläggning som passar en bäst.
Friskis finns över hela Sverige och du kan med ditt medlemskort träna på Friskis i andra städer för endast 50:-.
Jag kan varmt rekomendera Friskis :)
/ Lisa
Medarbetare på Träning iFokus
#9 Vet du om det går att vara medlem i två olika städer för ett förmånligare pris? Bor i Eskilstuna men är i Sthlm i princip lika ofta. 
Jag tränar på Actic och det är superba. Oftast ingår simhall i gymmet och har många olika pass, möjlighet till PT om man vill betala lite extra och det är något jag rekommenderar om man verkligen vill se resultat snabbt:)
#11 Har du årskort på actic så ingår PT samt uppföljning.
jag tränar på f&s har aldrig innan tränat i grupp träningar men nu så gör jag det några gånger i veckan, tycker f&s är super bra för det är målmedvetna människor och jätte blandat med ålders grupper och super personal på gymmet i enköping :)
http://liveforthemoment-jasmina.blogspot.com/
Bloggen om kaninerna, hunden och hästarna även allt omkring!
Jag tränar på actic :)
Pojke - April 2016 💙
Pojke - BF 2022 💙
Tjeckoslovakisk varghund- 2014 🐶
Àctic har grupp träning med iallafall i skövde då borde dom bästa ha de med …
Pojke - April 2016 💙
Pojke - BF 2022 💙
Tjeckoslovakisk varghund- 2014 🐶