Träning iFokus

Träning

Etikettveckans-utmaning
Läst 1514 ggr
LisaF
3

Veckans Utmaning v5

Oj oj så tiden går, redan dags för vecka 5 på året! Skrattande

Denna veckas utmaning blir att prova en helt ny typ av träning. Det kan till exempel vara att för första gången prova på spinning.

Kul sätt att få upp ögonen för någon sorts träning, man aldrig kanske skulle tänka sig att gå på Glad

Hoppas ni hakar på!
Lycka till allihopa! Glad

/ Lisa
Medarbetare på Träning iFokus

Geru
1

Jag är på. Vet inte riktigt vad än bara.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

LisaF
2

#1 Har inte heller kommit på detta än, men veckan är lång så det kommer jag nog på.. Skrattande

/ Lisa

fia-mia
1

Åh då måste jag klura ut nåt kul, frågan är vad. Kanske att en högre intensitet på spinningen kan räknas men det känns tveksamt. Ett besök på ett nytt gym kommer ju hinnas med men inget nytt pass. Får fundera lite helt enkelt…

MVH Mia (miisasphoto.tk)

medarbetare på cocker spaniel ifokus

LisaF
0

En ny intensitet på spinningen tycker jag allt räknas :) Finns ju spin puls, intervall o allt möjligt. Så det tycker jag räknas som en ny typ av träning :)

/ Lisa

slarvigt
0

Vad bra att jag redan bokat in mig på ett pass till veckan då ;) Brukar inte gå på pass i vanliga fall, men nu har jag bokat in mig på Bosu på Friskis. Spännande att se vad det innebär :)

[TheMiko]
0

Vilken tur att jag har bokat in mitt första UX-cross pass på torsdag, så då är detta kirrat. Tungan ute

Återkommer på torsdag om hur detta pass var.

keptak
0

Rolig utmaning! Tränade två nya typer förra veckan men ska försöka komma på något mer :).

Karmatarerskanise
0

Synd att jag testade det sista oprovade passet förra veckan. Nu finns det inget nytt för mig. Får väl räkna zumba passet imorgon som nytt eftersom det är med en ny instruktör ;)

isafisa
0

Ska väl prova på att simma då :) Något annat har jag inte möjlighet att prova i dagsläget :)

monstermash
0

Knepig utmaning… Jag hoppar på, men har inte en susning om vad jag ska hitta på.

[Aquelegia]
0

Tips på någon träning jag kan göra utan att använda höft/ben? Går absolut inte att göra någon träning ståendes överhuvudtaget denna veckan. Noll belastning på höften! Vill vara med i veckan tävling men vet inte hur ^^

Lazzie_
1

Var på Yoga för första gången igår. Smidig som ett kylskåp var jag Skrattande

LisaF
1

#12 Haha känner igen det där! Provade yoga i höstas för första gången.. Fick det verkligen bevisat för mig att smidigheten inte riktigt finns där jag vill.. Skrattande

Jag provade att gå på ett skivstångspass igår! Har ju arbetat med skivstång i vissa övningar tidigare men aldrig gått på ett pass enbart byggt kring skivstänger!
Galet tungt var det! Men kul! Glad

/ Lisa

[TheMiko]
1

Eftersom jag har noll koll på läget så var det idag, onsdag som jag körde mitt första UX-cross pass. Såååååå roligt och jobbigt det var. En klar favorit som kommer att upprepas minst en gång i veckan! Hela familjen tyckte om passet som inte var så långt, bara 35 min två rundor med 15 stationer. Uppvärmning fick man fixa själv innan och lite stretch efteråt. Skönt med mjölksyreträning som jag annars är kass på då jag i princip bara kör styrke i vanliga fall.

LisaF
0

#14 grymt :D och vad roligt att du gillade det och kommer fortsätta! Härligt :)

/ Lisa

slarvigt
0

Jag skulle ha provat ett nytt pass i går, men kände av lite i halsen så jag sköt upp det. I dag är det värre och jag är snuvig. Blä. Får se om jag hinner med denna utmaning, men hoppas verkligen det!

Annars har jag åtminstone signat upp mig på något helt nytt, som jag är väldigt förväntansfull inför. En tjej i närheten av där jag bor har styrt ihop någon funktionell utomhusträning, gratis för alla. Så jag ska springa intervaller och hoppa över stockar osv en gång i veckan är tanken :)

EmmyHH
0

Jag provade ridning för första gången i måndags! Sjukt läskigt först men fram mot slutet var det hur roligt som helst! Och träningsverken kom som ett brev på posten… Skrattande

[Tassy]
1

Jag ska till gymmet för första gången denna vecka. Glad

[TheMiko]
1

Uppdatering efter gårdagens pass… Jag har träningsvärk Skrattande älskar det! Så nu är jag inbokad nästa vecka också.

fia-mia
0

Jag hade tänkt testa Spinning - Medel idag men fick inte plats på passet. Tar igen utmaning nästa vecka genom att testa Spinning - Intervall.

MVH Mia (miisasphoto.tk)

medarbetare på cocker spaniel ifokus

Stephanie
0

Bokade in mig på badminton på söndag… Har ju "spelat" lite nån gång ibland när jag var yngre, men aldrig testat ett pass! Har ingen aning om vad jag har att vänta… Tungan ute

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

keptak
0

Jag räknar in träningen på gymmet i dag, där jag tränade med tabataintervaller. Jag har gjort det en gång innan, men det var hemma och utan vikter. Kan säga att det var mycket jobbigare och även roligare med vikter. Och jag är helt slut. Jag hoppas det gills.

Stephanie
0

Var på badminton idag. Det var verkligen ingen höjdare. Rynkar på näsan Eller det är ju givetvis jättekul, men det är inte kul för nån när man som totalt värdelös nybörjare ska försöka spela med såna som kan spela. Det slutade med att två av fyra personer gick och spelade själva, och efter en stund frågade den sista om han fick spela med dom bredvid oss. Vad skulle jag säga.. Så det slutade med att jag gick 20 min tidigt för att de jag spelat med lämnade mig… Obestämd Nu sitter jag här skitdeppig istället, det räddade inte en redan dålig dag om man säger så… Inte ens glass får mig glad just nu  Rynkar på näsan

LisaF
1

#23 men åh fy va tråkigt :( Dålig stil av dina kompisar.. Hoppas du får chans att prova en gång till med bättre sällskap, för badminton är verkligen en bra träningsform och det är så roligt. Bara man är med folk man har kul med och somr jämnbra :) *pepp-kram till dig*

/ Lisa

Stephanie
0

#24 Hade det varit kompisar hade jag blivit redigt förbannad, men det där var helt okända personer dock…

keptak
0

#23 Vad tråkigt! De borde ju ha stöttat och hjälpt dig istället.

monstermash
0

Hur gick det för er denna veckan?

Själv har jag inte tränat alls för jag har varit sjuk hela veckan.

slarvigt
0

#27 Samma här…