Träning iFokus

Träning

Etikettveckans-utmaning
Läst 1707 ggr
LisaF
4

Veckans Utmaning v4

Förra veckan, som också var premiärveckan av VU, blev ju riktigt lyckad!
Så kul att många hakade på och också berättade om hur det gick och så vidare!
Imponerad av er alla som deltog, även om man (som jag) inte riktigt fick ihop till 5h. Glad

**_Denna vecka fortsätter vi i spåret om att hålla koll på timmar.. Vi ska nämligen räkna våra träningstimmar!

_**Nu gäller alltså all sorts träning- promenad, vardagsmotion, gymträning, simning, jogging, lagträning, stillasittande träning på arbetet mm.

Inget mål att sträva mot denna vecka, eftersom vi alla har olika förutsättningar. Men jag tror vi kommer finna pepp i alla fall då man ju får läsa hur det går för alla andra samt känna att man har stöd från alla på forumet om det någon dag går trögt!

Vill man nu ha ett mål kan man ju skriva det i tråden och sen se på söndag om man lyckades.

Hakar ni på även denna vecka!? Skrattande

Lycka till alla!

/ Lisa
Medarbetare på Träning iFokus

fia-mia
1

Jag är på :) satsar på 7 h.

MVH Mia (miisasphoto.tk)

medarbetare på cocker spaniel ifokus

LisaF
0

#1 Härligt! Skrattande

/ Lisa

ninor
1

Jag är också på! Satsar på 5 timmar

LisaF
1

#3 Låter jättebra! Skrattande

Jag törs inte sätta något mål då jag är osäker på hur mycket träning det kan bli i veckan på grund av hälsenan.. Känns som att kroppen blev för överraskad av min lilla test-jobbingtur igår..

Åh hoppas bara inte att jag rivit upp och inte kan springa på ytterligare flera månader.. Gråter

Så denna vecka får det bli spinning, gymträning samt mitt eget pass!
Jag får vara glad för det lilla helt enkelt! Glad

/ Lisa

slarvigt
1

Jag är med! Sätter heller inget mål utan ser det som ett sätt att hålla koll på hur mycket jag tränar på en vecka :)

monstermash
1

Denna veckan har jag praktik i ladugården 3 h/dag så jag kommer få några timmars vardagsmotion bara där. Men sätter upp målet 9 h, och då kommer det huvudsakligen bli långpromenader! Utöver ladugården, för det blir svårt att hålla räkning på hur mycket jag går där, ska huvudsakligen mjölka. :-P Har ett simpass planerat under veckan också.

[westerlind]
0

Jag är självklart med, men sätter inte upp något mål. Satsar på mesta möjliga!

keptak
0

Jag är också med :). Det minsta jag vill uppnå för veckan är 8 timmars träning.

isafisa
0

Är med :) Med promenader och träningen borde jag komma upp i ca 14 timmar, så det blir mitt mål :)

[Aquelegia]
0

Då jag har många timmars jobb framför mig denna veckan blir det mycket vila och lite träning. Satsar ändå och utmanar mig själv med 4 h träning. Kommer då endast räkna träning i form av styrketräning och simning. Detta då jag inte kan räkna vardagsmotion. Då skulle jag få räkna alla jobbtimmarnaTungan ute

LisaF
1

Vilka mål! Underbart o läsa! :) Idag har jag klarat av 30 minuter promenad och en timmas spinning! (Nöjd!!) Alltså är jag uppe i 1.5 h :)

/ Lisa

slarvigt
1

Jag har cyklat till och från skolan (20 minuter) och joggat i 20 minuter (plus 5 minuter uppvärmning och 5 minuter cooldown).

50 minuter totalt.

[Aquelegia]
1

Jag har varit ute och gått i en timma idag så det räknar jag Flört

keptak
1

Det har blivit 50 min promenad för mig i dag.

[Tilde]
0

Vi har snö och is här nu där jag springer, men ska försöka hitta på andra saker att träna :)

[TheMiko]
0

Jag är på trots att det är en kass vecka med alldeles för mycket jobb.

Måndag: 30 min promenad 2½ timme på gymmet.

[Aquelegia]
2

#16 Samma här, men kändes bra att ha något att tagga sig med såsom denna utmaningen. Sedan är det ganska skönt att skriva ner och uppdatera sig själv om att man faktiskt rör på sig och har ett liv även utanför jobbet Glad

Bara för att så packade jag väskan med simkläder imorgon! Jobbar så länge jag behövs och efter det blir det TADA simning! Denna utmaningen gjorde så jag fick tummen ur och köpte ett simkortSkrattande

ninor
0

Har inte tränat speciellt mycket idag. Totalt ca 32 minuter. Blev en promenad till och från jobbet, plus lite sit ups, plankan etc.

Karmatarerskanise
0

Idag blev det 70 minuter på morgonen och 60 minuter på kvällen.

Lazzie_
0

Hänger på jag också. Inget mål, bara intresserad av att se hur mycket jag egentligen tränar.

Igår vilade jag, fast jag promenerade i och för sig till och från skolan och en liten sväng på kvällen. Så, om jag räknar med det så blev det nog ca 1h och 20min motion igår. Idag blev det 1h längdskidor (stakning).

Totalt 2h och 20 min än så länge alltså.

LisaF
0

Idag blev det 45 minuter lunchpass bestående av TRX. Plus promenad till och från bussen (10+10). 65 min idag alltså! 2h och 35 min sammanlagt.

/ Lisa

ninor
0

Suck…är bara uppe i en timme och 15 minuter hittills. Men men, imorgon blir det mera!

isafisa
0

Igår blev det 1 timmes träning och ca 1 timmes promenad, så 2 timmar :)

keptak
0

Just genomfört ett tufft träningspass på gymmet 1 h 10 min. Blev även två powerwalks i dag på totalt 50 minuter. Det gör att jag totalt är uppe i 2 h 50 min.

keptak
0

monstermash
0

Igår blev det 60 minuters promenad lite överallt. Idag har jag promenerat fram och tillbaka i 60 minuter.

Höll koll på tiden i ladugården idag så jag räknar faktiskt in det också. ;-) Jag sopade i 60 min(!) förutom att mjölka i 2 h, men det räknar jag inte som motion.

Så nu är jag uppe i 180 min (= 3 h).

slarvigt
0

I dag hade jag vilodag från gymmet, men cyklade till och från stan (10+10) och gick omkring lite… 40 minuter kanske? Har svårt att räkna detta som "träning", men det är ju vardagsmotion åtminstone :)

Karmatarerskanise
0

60 minuter zumba idag

[westerlind]
0

Har haft aktiva vilodagar med promenader. Igår blev det 1,5 timme och idag 1 timme. Imorgon återvänder jag till gymmet, som jag längtar!

fia-mia
0

Efter en ofrivillig vilodag igår så står tiden än så länge på 1h och 20min efter dagens styrkepass

MVH Mia (miisasphoto.tk)

[Aquelegia]
0

Promenerade till jobbet och gick en bra runda på stan. Slutade 13.00 och kom hem 15.30, fråga inte mig hur jag lyckades med det! JAg bara gick lite släntrian och glömde av tiden ^^ Eftersom jag faktiskt stannade till ibland i butiker så räknar jag av en halvtimme.

Till jobbet gick det segt idag, gick en annan runda än vanligt och tog en halvtimme.

2.5 timmars promenad idag alltså HELT galet! Med gårdagens 3.5timmars aktivitet utanför jobbet!

Förra veckans utmaning har gett mig så mycket positiv energi att jag börjat komma igång efter att ha gått i ide under vintern Tungan ute Ingen simning idag. Fick nog av att vara inomhus och ville UT!

[TheMiko]
0

Ännu en dag till ända. Jobbar natt imorgon till torsdag så då blir det inte mycket rört på sig.

Tisdag: 2x 35 min powerwalk, stackars vovven.

monstermash
0

Idag har det hittils blivit 60 minuters vardagsmotion (i och med denna utmaning börjar jag inse att jag rör mig en del här, haha), samt 1 h & 30 min simning.

Därmed är jag uppe i 4 h & 30 min (= 270 min).

Lazzie_
0

Glömde klockan när jag var ute idag, men stakade ungefär samma runda som igår. Så jag chansar på att det tog ca 1h idag också.

I så fall är min total nu uppe i 3h och 20 min.

ninor
0

Hade tänkt träna över 1 timme idag, men tappade all motivation helt efter saker som inträffat idag…så jag skiter helt enkelt i det och tar nya krafter imorgon..

Kämpa på ni andra!

Karmatarerskanise
0

Idag blev det bara en 20 minuters PW

keptak
0

På grund av träningsvärk blev det i dag endast en 35-minuterspromenad. Totalt: 3 h 25 min.

slarvigt
0

På grund av upptagenhet blev det bara 40 minuters cykling, i syfte att komma fram men inte vara svettig :)

[westerlind]
0

Idag blev det en timme på gymmet imorse, och en timmes pass på kvällen. Total tid: 4h 30 min

[Aquelegia]
0

Hundvakt idag och tog en kvarting första rundan i eftermiddags och LÅNGpromenad nu på kvällen 1,5 timmar.

5Timmar denna veckan och därmed slog jag förra veckans aktivitet! Skoj! Och jisses vad fint det är ute nu! Hade jag inte vart hundvakt hade jag ugglat inomhus igen, fylld av energi är jag av den friska luften!

ninor
1

1 h och 35 minuter hittills. Blev lite träning på kvällen trots allt men mycket var det ju inte… Tungan ute

[TheMiko]
1

Jobbar idag så då blir det inte mycket att ut och röra på sig.

Onsdag: 30 min PW

[Aquelegia]
0

Tränade mage så fort jag vaknade 15 minuters pass blev det. Sedan morgonpromenad med vovve 40minuter i den härliga solen!

Skall gå till jobbet så blir 40 minuter fram och tillbaka. Väl hemma skall det bli ett pass för armar/rygg/axlar. 20 minuter.

Skall ta en snabb kisspromenad för vovven innan hon blir hämtad, tar 15 minuters rundan.

7h 10min

Har för övrigt börjat med en kopp kaffe så fort jag vaknar bara för att jag skall orka komma igång tidigt. Upptäckt att jag är mycket aktivare under hela dagen då! Annars dricker jag mitt kaffe på eftermiddagen!

isafisa
0

Migrän ofta denna vecka så är tyvärr bara på ca 6 timmar än sålänge. Målet på 14 timmar känns inte så möjligt denna vecka. Men 10 timmar ska jag väl lyckas med!

monstermash
0

1 h aktiv i ladugården med bla sopning och 30 minuters vardagsmotion. ^^

slarvigt
0

50 min vardagsmotion och 90 minuter styrketräning på gym.

Karmatarerskanise
0

Idag blev det ett pass Reshape, ett pass Core och egen styrketräning i 30 min.

fia-mia
0

än så länge två gympass och ett aerobicspass samt 35 minuter skolidrott dvs 3 h och 45 min. så 7 h är möjligt såvida jag räknar in eventuella powerwalks

MVH Mia (miisasphoto.tk)

keptak
0

I dag har jag inte varit på topp, promenerade en liten runda på 10 min. Piggnade dock till lite till kvällen så då blev det 50 min styrketräning. Totalt: 4 h 25 min.

[westerlind]
0

Idag blev det ett pass på en timme. Total tid: 5h 30 min.

[TheMiko]
0

Dags för ett gympass igen Skrattande

Onsdag: 30 min PW.

Torsdag: 35 min promenad 3 timmar på gymmet.

Lazzie_
0

Igår blev det ingen träning, men jag gick till och från skolan ca 1h & 20min. Märkte att jag glömt räkna med promenaden i måndags också så + 30min till. Vad det blir idag är än så länge oklart, men en runda skidor borde jag masa mig ut på i alla fall.

Totalt: 5h och 10 min.

LisaF
0

Skulle jag räkna med allt jag går/springer omkring på jobbet så skulle jag vara uppe i 10 timmar med bara jobb! Ojojoj.. Men jag räknar faktiskt inte med detta (även om det ju är motion i sig Glad)

Så onsdag och torsdag bjöd på lite promenader till och från buss och till och från jobb. Så ungefär 60 minuter sammanlagt onsdag och torsdag Glad Idag väntar mitt eget pass, men återkommer ikväll när jag vet om jag var duktig att köra lite gym/kondition innan eller inte… Skrattande

Totalt 3,35!

/ Lisa

Lazzie_
0

Det blev 1h och 30min skidor. Sedan gick jag till och från spåret också, chansar på att det tog 30min tur och retur.

Totalen är därmed uppe i 7h och 10min

keptak
0

Var i eftermiddags ute och pulsade fram i snön i skogen i ca 1 h. Tränade även 30 min tidigare i dag. Totalt: 5 h 55 min.

fia-mia
0

1 h powerwalk idag och jag är därmed uppe i 4 h och 45 minuter. Imorgon väntar en timme step och kanske ett gympass.

MVH Mia (miisasphoto.tk)

slarvigt
0

Ca 30 minuter cykling, 60 minuter yoga och 30 minuter joggning.

LisaF
1

Sjukt nöjd idag med 1h spinning och sen mitt eget pass 1h! 5.35 totalt!

/ Lisa

[westerlind]
0

Så himla bra alla är!

Idag blev det ungefär en kvart på löpbandet och en timmes yoga. Total tid: 6h 45 min.

[TheMiko]
0

En dag med migrän och inte mycket till rörelse… Blev dock 40 min PW med hunden.

Fredag: 40 min PW med hunden.

keptak
0

Idag har vi angelfiskat igen och det har blivit ca 2 h gående/springande. Det blir nog inget mer idag då jag är trött och ska på kalas ikväll. Totalt: 7 h 55 min.

monstermash
0

Idag blev det 1 h & 15 minuters motionssim samt 15 minuters promenad, haha.

Därmed är jag uppe i 7 h & 30 hittils (= 450 minuter). Glad Bara 1 h & 45 min kvar så har jag klarat mina 9 h.

fia-mia
0

55 minuter Step och 55 minuter gym avverkades under förmiddagen. Vilket innebär att jag behöver träna 25 minuter imorgon, räknar dock att hinna med minst en timmes powerwalk

MVH Mia (miisasphoto.tk)

[westerlind]
0

Blev två timmars promenad idag. Lagom kallt, huh. Total tid: 8h 45 min.

[TheMiko]
0

45 min PW med hunden idag. Gym i morgon så då lägger jag ihop min tid.

keptak
0

Jaha då var det söndagkväll. I dag har jag tyvärr haft migrän så det har inte blivit något tränande. Men kom 5 min från mitt mål så jag är glad ändå.

[TheMiko]
0

Fredag: 40 min PW med hunden.

Lördag: 45 min PW med hunden.

Söndag: 2 timmar gym och 45 min PW.

Totalt: 12 tim 25 min

[westerlind]
0

Idag blev det ungefär 45 min på gymmet och sedan ett pass på en timme, IntervallFlex. Total tid: 10h 30 min.

LisaF
1

Idag körde jag mitt eget pass på 1h. 6.35 fick jag ihop i veckan. Nöjd med detta :) Hoppas ni andra är nöjda med er prestation under veckan!

/ Lisa

Lazzie_
1

30min promenad igår. Idag var jag på skidtävling och gick imål på tiden 3h och 24min. Dålig tid ur tävlingssynpunkt, men bra för den här utmaningen Flört

Totalen för hela den här veckan blev alltså 11h & 4min.

fia-mia
0

7 1/2h exklusive promenader till ifrån buss osv, jag är nöjd!

MVH Mia (miisasphoto.tk)

monstermash
0

Idag har jag promenerat 1 h & 55 min

Totalt för hela veckan blev 9 h & 20 min och mitt mål var 9 h! Jag är nöjd. Glad

LisaF
0

Grymt jobbat alla! :D

/ Lisa

[Aquelegia]
0

Efter inlägg #43 Jobbade jag i ett så inget mer än promenaderna till och från jobbet gjordes.