Veckans Utmaning v3
Ja då sparkar vi igång med Veckans Utmaning, liten mjukstart blir det!
Utmaningen denna vecka blir att promenera minst 5 timmar utomhus!
Kan så klart dela upp timmarna, men minst sammanlagt 5 timmar! 
Räkna ihop allt du går utomhus (ex. till bussen, till jobbet, runt i staden, kvällspromenaden med vännen eller hunden.. Ja allt som du promenerar helt enkelt!) Då går det rätt snabbt att komma upp i 5 timmar!
Skriv gärna i tråden hur ni ligger till, när ni är klara, hur mycket det blivit sammanlagt osv.!
Lycka till! 
/ Lisa
Medarbetare på Träning iFokus
Kul!
Jag startar från & med imorgon :D
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Yes, imorgon är det start!
Kul att du hakar på! 
/ Lisa
Jag är självklart på!
#3 Härligt! 
/ Lisa
Åh vad roligt! Kommer det komma fler utmaningar varje vecka?
Jag är på denna veckan iaf!
Ja men va kul :D Är helt klart med :)
Jag är med… Tar ju ändå mina promenader med hunden 
Även jag hänger glatt på :)
Jag är med!
Men så kul att ni alla är på! 
#5 Ja tanken är att det ska bli en ny utmaning varje vecka! Att få till olika svårighetsgrader är väl tanken också.
/ Lisa
Då börjar jag uppdatera då! Tack vare att jag är vovvevakt började dagen med 40minuters powerwalk. Puh vad det tar innan man ätit frukost! Har alltid ätit frukost först annars, fick upp mycket mera puls än vanligt.
#11 Härligt Aquelegia!
De där hundarna är bra att ha.. Bra promenadsällskap! Lika glada varje gång man snörar på sig dojorna! 
Jag har åkt på nån förkylning så min planerade promenad i eftermiddag blir lugn och med massa kläder!
/ Lisa
#12 Ajjemensan, vad bra jag mådde också! Så nu har jag bestämt att varje dag skall jag ta en promenad (utöver promenaden till jobbet) Utan vovve hade jag aldrig kommit ur sängen på förmiddagen. Något knas med kroppen så jag känner mig helt överkörd XD Njuter av en nyttig chokladpudding nu (banan, avokad, soyghurt, kakao) Så energin kommer nog igång strax.
Faktiskt skönt att trots förkylning komma ut och vädra frisk luft och få igång kroppen lite. S länge man inte anstränger sig är det ju bara till fördel 
#13 Oj det var en annorlunda blandning av ingredienser 
Lät inte så mumsigt, men det måste klart testas innan jag kan uttala mig 
Ja visst är det skönt, man känner sig liksom lite fräschare
(och duktig…!)
/ Lisa
#15 Tack för bilden! Kändes mycket bättre då! 
Ja avokado är ju grym föda! I samband med träning, nyttigt mellanmål, smaskigt på macka.. Ja allt!
/ Lisa
Måndag natt:
Dagen har gett 2x15 minuter kissrundor med hunden (maken tog de andra)
Samt en längre promenad nu på kvällen a´35 minuter i vansinnes tempo och polsk snöstorm :/
65 minuter avklarade! 
Idag blev det tre svängar med hunden, sammanlagt kanske 120 min. Plus de svängar jag gick till och från gymmet, ca 30 min.
150 min avklarade alltså vilket motsvarar 2,5 timmar :)
2 runder med hunden avklarade igår, 30x2 = 1 timme avklarad.
Skulle gärna vara med om jag inte var sjuk!! :( Tror inte jag blir frisk på några dagar (hoppas dock!)…
Kanske kan jag göra hela utmaningen i helgen om jag är frisk då..!
#20 Du kan ju gå vanliga promenader om du inte är har feber osv, jag är förkyld (igen) men går långsamma promenader för att hålla igång lite :)
#20 Mjo kanske det, finns bara inget mysigt ställe att gå på :/ Kanske får gå lite extra långt bort då.. 
För mig blev det inget igår då jag hade så ont i halsen så jag knappt kunde andas :( Idag jobbar jag till 18, får se om jag orkar ut efter det! :) Duktiga ni andra är som kör på :D
/ Lisa
Har ingen vovvsing här hemma för tillfället så blev bara promenaden till och från körlektionen idag. Sen har dagen gått i ett och i mörker går jag INTE ut utan hund!
30minuter sammanlagt då idag. Varav hempromenaden handlades under så hade kassar att kånka på. Så lite jobbigare promenad då
Igår gick jag också en sväng till innan syster kom för att hämta vovven så då gick vi 15min.
Sammanlagt: 1h25min
Inte rätt vecka för sådan här utmaning haha så som det snöar! Min körlärare skrattade för jag såg ut som en snögubbe när jag kom fram
Ja fy så mycket snö det har kommit idag.. Var nära att jag körde fast med bilen innan.. Ojoj vad det inte hade varit kul.. Får pulsa fram i snön på promenaden sen!:)
/ Lisa
Ja det är snö här med och de plogade faktiskt tidigt i dag så det var positivt :). Gick en runda på 30 min innan och i går 65 min. Totalt 95 min (1 h 35 minuter).
Yes, 40 minuter fick jag ihop idag! 
/ Lisa
65 minuter från igår, idag har det blivit en 15 min, 30 min shopping och 35 min kvällsrunda med hunden.
145 minuter = 2 timmar och 25 min
Kommit upp i 4 timmar nu :)
Blev drygt 1,5 h idag! Strax över 1,5 men har inte exakt tid så sätter 1,5h/90 min för enkelheten :) Så 1,5h + 35min = 2,05 ! Skönt att röra på sig idag :)
/ Lisa
I dag har det blivit 20 + 30 min. Så är totalt uppe i 2 h 25 min än så länge.
30minuter idag då jag bara gick och handlade. Vaknade med ond höft så det var först på eftermiddagen som jag kom igång.
Idag har det bara blivit 20+15 minuter, är alldeles för kallt ute
.
180 min = 3 timmar
Juste sammanlagd tid 1h 55min. Alldeles för dåligt men går inte att pressa kroppen mer just nu! Jobbar fredag igen och hela helgen, då jag inte cyklar i snön kommer jag nog allt komma upp i 5 timmar ändå ^^ Ska ju ha vovvsning en stund imorgon igen med
Kul utmaning!
Jag hoppar på imorgon. Har storstädning på schemat också så vi får väl se hur mycket jag orkar gå. 
Blev 90 minuter idag, så nu är det 5,5 timmar :) YAY!
45 + 20 min i dag. Totalt: 3,5 timmar.
90 minuter i dag, tidigare i veckan kanske sammanlagt 60 minuter (tentavecka…). Så totalt 150 minuter, nu gäller det att komma igång med andra ord! :)
Men va ni är duktiga! :):) 60 idag. Så 3.05 är jag uppe i. (90+35+60)
/ Lisa
Idag har jag varit ute med hunden två ggr 20 min samt en runda på 35 min.
255 min = 4 h 15 min.
Det går framåt!
Heja allihop!!!!!
Men herregud! Jag skämms på riktigt HUR lite jag är utomhus! Har kört massa idag och sedan vistats inomhus PRECIS inomhus! KAnske max 15 minutet utomhus. Faktiskt hemskt!
Har dock varit aktiv inomhus men just utomhus…det är det uruselt med idag!
Någon som vill peppa mig? Hehe för jag fattar inte hur i hela världen jag kan vistas så mycket inomhus. Iofs är det avgaser så fort jag går utanför!
I dag blev det endast 30 min powerwalk då vi har varit på examensfirande hela em/kvällen. Men är uppe i 4 h.
Hm, inser nu att jag inte PROMENERAT något alls i dag. Har dock cyklat ganska mycket… Får verkligen ta tag i detta i morgon då… :)
Har gått 60 min denna veckan, förutom idag. Idag blev det 2 ½ h promenad :)
Lägger till 60 min idag, en halvtimme på lunchen på jobbet och en halvtimme med hunden nu på kvällen.
315 min = 5 tim 15 min
Jaaaaaa jag klarat! Heja allihop ut och gå i helgen! 
Promenad till och från jobbet. Tänkte ta cykeln men kom ihåg utmaningen så gick istället
40 minuter sammanlagt fram och tillbaka och sedan en sväng till stan på kvällen så sammanlagt 1 timme idag
=3h 10min
Hejaheja allihop! :D Laddar för imorgon då jag ska ut länge! Tveksam till om jag klarar fem denna vecka.. Vi får se! #46 underbar inställning o promenera istället för cykel! :D
/ Lisa
Tagit flera långpromenader med hunden och ensam + blev ju utslängd från bussen två gånger på en dag så jag fick gå till skolan och hem.. Långpromenad på idrotten i skolan x2, gått runt på stan och andra övriga promenader.
6h 10min :o
Jag har nog lyckats promenera mer än 5h utomhus den här veckan och det är för att jag går alltid in till stan varje dag och det är 3km dit så det brukar ta två timmar för mig - fram och tillbaka vilket blir sammanlagt minst 6km varje dag. Det kanske verkar vara mycket tid som det tar för mig att gå de där få kilometrarna men jag brukar undvika att gå alltför snabbt så jag inte blir svettig. Sen går jag förstås också inne i stan mellan butikerna.
Så det blir en hel del. Fint att hamna fundera på det här. Jag går ju mycket mer än vad jag trodde! Härlig känsla då jag tyckte att jag inte rör på mig tillräckligt fast jag joggar en timme varannan dag. :)
Nu har jag precis varit ute på en rask promenad (det är väldigt kallt och min hund tål inte det riktigt). Men fick mig en nästan joggingtur på 10 minuter. Gick även 10 min med hunden på förmiddagen och 25 min till affären så idag 45 min. Totalt: 4 h 45 min (bara en kvart kvar). Ska försöka hinna det i morgon. vi sk ut och fiska så det får bli en promenix på isen.
I dag har jag hittills gått två och en halv timme. Vilket jag nu inser är exakt fem timmar denna vecka :D
50 idag!! kombinerade powerwalk med lätt jogg idag. Första joggförsök idag på ett år- pga hälseneskada.. Lycka över att jag klarade det så pass bra! 3.55 är jag uppe i.. Får bli en lång promenad imorn för att jag ska klara utmaningen! :)
/ Lisa
Idag gick jag yttligare 30 minuter, så nu är jag uppe i 4 h! Får bli en långpromenad imorgon så jag klarar 5 h. ;)
#47 Ny inställning jag fått tack vare utmaningen! Har tyckt det var så drygt att gå men insett att det är en sorts "egentid" fått mycket energi denna veckan av att känna att promenaden är något nyttigt istället för något tråkigt måste för att ta mig till jobbet ^^
20min enkel väg till jobbet idag igen så sammanlagt 3h 50min. kommer bli 40 minuter imorgon igen. Hur jag skall klara utmaningen vet jag inte riktigt. Kanske får ta lite rundor utomhus på jobbet. Kan ju se det som "kontrollantrundor" ^^ En runda tar iaf 5 minuter så får bli 6 rundor så klarar jag utmaningen
Eller ta långvägen när jag slänger sopor! ^^
Plussar på med en halvtimme idag, lunchpromenad på jobbet. Hunden tog mannen hand om då jag somnat på soffan :/
5 h 45 min totalt.
Heja allihop!!!!! Pepp pepp.
Jaha, söndag i dag då! I dag har jag med sambon, hans pappa och bror varit ute på isen och fiskat fram till nu. Jag trodde inte det skulle bli så mycket promenerande, men det blev det :). Gick 20 min för att komma på plats och 20 min tillbaka. Sen blev det en del gående på isen för att tömma hålen på is och även springa ut när det nappade. Så minst 60 min har jag gått i dag :). Totalt: 5 h 45 min.
Måndag: 120 min promenad.
Tisdag:
Onsdag: 30 min promenad.
Torsdag: 50 min promenad.
Fredag:
Lördag: 150 min promenad.
Söndag: 40 min promenad.
Totalt: 6h 30 min. Mycket nöjd!
Åh va alla är duktiga! Utmaningen är inte avslutad ännu, så tid finns ju kvar för den som ska ut o gå ikväll! Jag kommer dock inte hinna det :/ Så tyvärr klarade jag inte utmaningen denna vecka :( Fick "bara" ihop 4.20, ute en kortis på ~25 idag bara.. Men jag är nöjd ändå! :) Hejar på er andra! :):)
/ Lisa
#58 Klart du ska vara nöjd! Huvudsaken är ju att man kommer ut och detta sätt peppar :).
#59 Tack och ja du har helt rätt
Så kul att detta blev ett sätt att peppa varandra på!
/ Lisa
Jobbade inomhus idag så blev bara promenaden till och från jobbet. Nåja, har ett aktivt arbete så är ju inte så att jag sitter ner om dagarna
Landar på 4h 30min vilket jag faktiskt är väldigt nöjd med!
Idag har jag promenerat en hel del. Höll inte koll på klockan men var ute och promenerade i minst 2 h. Så 6 timmar för mig sammanlagt, därmed klarade jag veckans utmaning!
Bra jobbat allihopa!
För mig blev det ca 9-10 timmar totalt förra veckan :)
Bra promenerat alla :D
Mor gjorde sådan chokladpudding förr med bara avokado, kakao och honung, huvaligen. Det smakade gräs med kakao. Men med bananen så märks inte avokadon. Avokadon har jag bara med då jag älskar krämigheten och att det är bra energi!