Tränar ni något under julen?
Hur går det med träningen under julen? Kör ni på som vanligt eller har ni tagit en paus? 
Själv har jag tagit en liten paus just för jag vill umgås så mycket med familjen som möjligt, plus att det är snö överallt så jag inte kan springa och lite slösigt att köpa gymkort när jag är i Sverige 2 gånger om året.
Kör lite styrketräning hemme dock, men ska köra igång som vanligt efter nyår, hihi
Jag har tagit en paus, från början frivillig och nu inte så mycket. Min kropp sa "nu tar vi lite vila" och sedan drog jag på mig en segdragen förkylning, så det är nog ett par tre veckor sedan jag sist tränade ordentligt. Blir mycket snöpulsande, skottande, lek i snön och promenader dock! Ska köra igång igen efter nyår och verkligen ha något slags MÅL då. Hittills har jag mest harvat runt och kört lite här och där, haha - så nu ska jag strukturera upp mig!

Ofrivillig paus pga förkylning. Men tränade idag och det var sååå skönt
Hinner inte med. Plus varit förkyld till & från & lite krångel med magen så har inte vågat. Men efter nyår så ;)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Ingen paus här inte, tränat varje dag sen söndags, är i fjällen och åker skidor 6-8 timmar varje dag :P men blir att fortsätta träna när jag kommer hem också :)
Jag har varit tvungen att ta paus eftersom jag har inte varit hemma på en vecka. Istället har jag rest runt och träffat släktingar så då blir det ju omöjligt att börja träna. Finns ingen tid och så kan man ju inte börja stiga upp klockan 6 på morgonen heller för då kan man råka väcka någon.
Men det har varit jobbigt att inte ha kunnat träna. Kom hem igår och idag så gick jag ut och jogga för första gången på en lång stund. Underbart! Nu börjar jag bli i skick igen. :)
Har också ofrivillig paus p.g.a. förkylning.. Men tror det kan behövas ändå, nu är jag mer taggad än någonsin att komma igång igen! :)
Nä denna julen låg jag på en strand och sörplade drinkar! Långt ifrån träning…:D Brukar inte träna så mycket under julen annars. Det hinns inte med helt enkelt i allt annat man ska hinna med. Tomtejympa/tomtespinning på julafton kör jag ibland :)
/ Lisa
Medarbetare på Träning iFokus
#8 Mysigt
Låter som en bra undanflykt tycker jag, haha
Inget julfirande, ingen julmat, kör på allt som vanligt ^^
Jag skrapade ihop ett gäng skidmil
Tränade extra mycket eftersom jag var ledig från skolan i två veckor.
#9 Hehe
#10 Oj, inte ens julmat.. haha det går inte undvika för egen del. Finns överallt och jag älskar det! 
#11 Önskar jag tyckte längdskidor var roligt.. Ser så underbart ut när kompisar visar bilder de tagit ute i spåren..
/ Lisa
#12: Har åkt sedan jag var riktgt liten så jag har tekniken och då blir det ju lite roligare. Fast underbart kan jag inte säga att jag tycker att det är (förutom när det är solig och fint och man är i fjällen), löpning är roligare. Men skidor är bra träning, speciellt om man "råkat" anmäla sig till Vasaloppet 
Oh va häftigt med Vasaloppet!! Är det första gången? :)
/ Lisa
Ja, men har åkt Kort- och Tjejvasan förut. Fast det är ju bara 1/3 av hela loppet, så jag är lite nervös. Speciellt eftersom det längsta jag åkt i år bara är 25 km. Ska försöka mig på ett 45 km lopp nästa helg, får se om resultatet från det gör mig mer eller mindre nervös :S
Håller tummarna! 
/ Lisa