Träning iFokus

Träning

Etikettövrigt
Läst 3089 ggr
[Tilde]
1

Dina löparskor

Lite konstig tråd kanske, men jag vill gärna se bild på era löparskor och höra lite om varför ni valde just dem! Glad

Här är mina:

De är av märket New Balance och jag köpte dem på rean. Jag valde just dessa eftersom de ska vara bra att springa med i alla slags väder och de sitter riktigt skönt på foten! Jag testade flera skor, men alla glappade i hälen. Dessa sitter dock på plats och är lätta och sköna. Sen är de ju rosa också - min favoritfärg Flört

[westerlind]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har ett par från Brooks som jag köpte på Löplabbet. Har problem med fötterna (Hallux Valgus och supination) så skor är otroligt viktiga för mig och jag lägger många kronor på det. De här valde jag efter att provat ett antal och sprungit med dem och de här var absolut bäst. Stort plus för att de är snygga också!

AnnaRamnemark
0

#0 Jag har oxå just de skorna du har (new balance) Köpte dem på Nelly rean för ett tag sen. Jag är nöjd med den än så länge, men jag skulle valt en storlek mindre.

LisaF
1

Vilka fräcka ni har!
Laddar upp bild när jag tvättat mina lite o fotat dem (springer mycket i skog och svår terräng, och det syns… Skrattande )

/ Lisa
Medarbetare på Träning iFokus

[Tilde]
0

#3 Haha mina är också leriga nu när jag har sprungit i skog.. Flört

LisaF
0

Visst känns det som att man är världsbäst på att springa när man snörar på sig nya löparskor? 
Jag får i alla fall den känslan, att man liksom svävar fram och kan springa hur långt som helst..Skrattande Älskar den känslan, haha! Skrattande

/ Lisa

[Tilde]
0

#5 Nästan i alla fall! haha :) Det underlättar ju sjukt mycket när man har bra skor och ska springa, plus att det ser så mycket snyggare ut, så på det viset känner jag mig proffsig! Cool

[Devya]
0

Jag önskar att jag hade råd att köpa ordentliga skor. Istället använder jag skor som jag köpte för ca 150kr. Nåja, de fungerar även om det blir lite väl halt på vintern.

Jag har använt dem i över ett halvår och fortfarande inga problem så kanske de inte är så dåliga fast de var så pass billiga.

Lazzie_
0

Jag har ett par Asics, hade ett par Asics innan dem också och ville ha ett par likadana. De hade dock inte den modellen så det fick bli dessa i stället, och tur var väl det för de är mycket skönare än mina gamla. De är nog faktiskt de skönaste löpardojjor jag haft. Problemet är bara att de snart är 2år gamla och lite snedslitna (får ont i knäet av dem om jag springer långt på hårt underlag) så jag måste ut på skojakt snart igen och jag hatar att köpa skor Rynkar på näsan

[Qimsid]
0

Såg häromdagen på ett program om träning & kost myter. De tog upp det här med löparskor och något som kommit tillbaka är barfota-skorna, där belastningen på foten alltså blir naturlig, för enligt forskning så skadar bara löparskor fötterna i längden.

[Tilde]
0

#9 Hmm det vet jag inte om jag tror på… Jag får ondare av att ha dåliga/platta skor än riktiga löparskor (både i födder och leder)… och lite väl ont i fötterna av att springa barfota i skogen kanske!? Tungan ute

[Qimsid]
0

#10 dom tog upp det problemet också ^^ Fortsätter man springa i platta skor så gör det ont i början, men sen vänjer sig och formar sig fötterna och blir starkare! Det är som i början av sommaren, gör skit ont o springa på sten, sen efter någon vecka har man fått hårt skinn som gör att man knappt känner av stenarna längre.

Jag tog av skorna på min häst. Han var öm i några månader och ville bara gå på gräs, sedan var han kry som en nötkärna igen, pigg och kunde gå på vilka underlag som helst, drog sig inte till kanten!

[Tilde]
1

#11 Inte så nice med stenhårda fötter dock.. Flört haha Jag tror jag håller mig till skor i vilket fall som helst.

[Devya]
0

#9 Ahh, så kanske därför som jag har inga problem med mina tunna, billig skor. :)

[Qimsid]
0

#11 Ja det är nog bra att ha skor, man kan ju springa på flaskor och allt möjligt o skada sig Rynkar på näsan

#9 Maybe Skrattande Jag har alltid hört förut att man ska ha massor av stöd och sånt annars förstör man fötterna, men, tänker man tillbaka, förstördes våra fötter förr när man inte hade några skor/dåliga platta skor? Eller när man går barfota inne…? Humdidum.

LisaF
0

Här kommer mina!

/ Lisa