Träning iFokus

Träning

Etikett: kost
Läst 1358 ggr
lisette
0

vad äta om man är "vegetarian"?

har lovat mig själv att gå ner ett antal kilo (10-15 kg) innan sommaren och har därför börjat gå varje dag nu. slutat äta godis, chips och läsk. tänker unna mig popcorn på fredagar/lördagar.

jag är "vegetarian" i den bemärkelsen att jag inte äter kyckling, fisk eller helt kött. jag klarar av att äta köttfärs (pga konsistensen på köttet).

hur ska jag lägga upp min kost för att lyckas gå ner 15-20 kilo med hjälp av raska promenader med barnvagn och träning några dagar/v?

tacksam för all hjälp jag kan få =)

hjartelyckanskaniner
0

Allt beror på hur mycket du förbränner vid vila, vad du bränner på träningen och vilken mängd kalorier du stoppar i dig :) jag själv ska gå ner 0,625kg/v för att gå ner 12,5kg till sommaren :) jag förbränner 1500kcal vid vila + att jag bränner ganska mycket på jobb. Vill du gå ner 0.5kg/v så ska du ligga på -500kcal/dag :) efter ett tag så försvinner fettet just pga att du äter mindre än vad du gör av med:) Man får väga all mat, kolla vad all mat innehåller i kcal och veta vad man själv förbränner bara vid vila+ vid träning och sen räkna ut hur mycket du vill gå ner inom vilken tid för att nå målet:) -100kcal/dag för varje hg du vill gå ner :) Jag använder mig av kaloritabell.com för att räkna ut vad allt innehåller i kalorier och sen väger jag min mat :) gått ner 1,5kg redan bara genom att lägga om kosten.

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

lisette
0

men det är just det är med att lägga om kosten som blir svårt för mig. jag måste ju äta kolhydrater eftersom jag är så kinkig med kött. så någon diet eller så är inte något som passar mig direkt.

[Qimsid]
0

Baljväxter: Linser, kikärtor, bönor… allt har väldigt lågt kaloriinnehåll och massor av nyttigheter! Quinoa(superfood!) och Hirs är väldigt nyttigt med mer protein än övriga "spannmål" och smakar supergott. Mycket sallad, tomater, tomatpuree och kryddor och olivolja. Man kan få till riktigt goda maträtter genom att blanda mycket grönsaker tillsammans. Undvik socker, mjölk, söta drycker och för mycket frukt. Äter du frukt välj helst frukt med lägre socker, bär är bäst te.x. hallon och blåbär. Jag skulle rekommendera potatis och rotfrukter också. Rödbetor, morötter… ja, allt sådant.

hjartelyckanskaniner
0

#2 du måste inte gå på diet, bara gå efter kcal som du måste äta för att gå ner i vikt.. Om det är 1200 eller 1500 beror på vad du förbränner vid vila + träning. Jag skulle inte kalla detta diet som jag gör, det är bara att tänka på vad jag äter, inget annat + räknar kalorier. Jag äter också potatis men inte någon stor mängd. Du skrev att du åt köttfärs. Gör biffar med torkade tomater och oliver?, köttfärssås med fullkornspasta. Allt med viktminskning handlar om kaloriunderskott. Äter du mer kalorier än du gör av med så går du upp, äter du samma mängd så står det still på vågen. Du kan kolla in viktminskning.ifokus så kan du få mer råd där:)

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/