Träning av benen
Någon som har lite tips om hur man kan träna sina ben mer än ut och springa och gå till gym?
Jag går inte på något gym och jag har en gammal friidrotts skada i mina hälar så kan tråkigt nog inte ut och springa lika mycket som jag kunnat tidigare. Just därför söker jag tips om hur man kan träna benen på andra sätt.
Tacksam för svar :)
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
Sitta stolen mot en vägg? 
knäböj, utfall
cykla? :D
Lite gammal tråd men… Lunges, squats och "stolen" är väldigt bra benträning. :) Det plus lite annat har jag börjat göra varje dag, ihop med löpning tre gånger i veckan (denna vecka blir det dock fyra gånger tror jag).
När jag gick en gymnastikkurs fick jag dock höra att stolen i princip bara är slöseri med tid. Likaså plankan.. Nån som VET att det verkligen funkar?
När jag gick en gymnastikkurs fick jag dock höra att stolen i princip bara är slöseri med tid. Likaså plankan.. Nån som VET att det verkligen funkar?
#5: Det var sådant jag brukade göra när jag gick på friidrotten och ja det fungerade för min del iaf. :)
-' Malin Hultman
# Olga (PT Biggest Loser) har väl tjatat om plankan eftersom efter att man fött barn så delar musklerna sig och för att få ihop dem så gör man plankan för att binda sammam det igen. ?
Johanna Gudinge
#7 #8 Ja, plankan tror jag också på, har hört så mycket bra om den(förutom vid kursen^^). Men stolen?
Stolen är ju bara jobbig.. Haha
Har för mig jag hört att knäna inte mår bra av sån tung, statisk belastning i en 90 graders vinkel. Men det kan ju vara fel
Vad är det för benträning du vill åt? Hela benen? rumpan? vaderna? etc.
Knäböj och utfall är ju bra. Utmaning med benböj är att köra på ett ben, eller lägga på vikter.
Balansövningar är kanon.
Höftlyft på boll/bräda (t ex. på lågt bord om man vill träna hemma.)
Boxhopp, explosiva hopp.
Tåhävningar.
/ Lisa
Medarbetare på Träning iFokus
Mer åt låren. Men gärna så man bygger musklor i hela benen :)
-' Malin Hultman