Träning iFokus

Träning

Etikettkost
Läst 1732 ggr
NeuroJajje
2012-07-28 05:40
0

Kosttillskott

Först så vill jag börja med att säga att denna tråd berör kostTILLSKOTT
det är alldelse för många som missar att det är just ett tillskott, inte en ersättning som många tycks tro (förutrom måltidsersättning då)

Jag personligen använder mig av en "Gainer" och även EAA FX samt Kreatin.

Gainer för maximal viktökning, energiinlagring, muskelutveckling samt återhämtning. Den varianten jag kör på innehåller 67% kolhydrater och 24% protein. ca 450 Kcal / servering.

EAA FX består av essentiella Aminosyror och i huvudsak L-leucin som hälper till att stimulera proteinsyntesen.

Kreatin för ökad styrka.

Anledningen till att jag använder mig av dessa är till stor del pga att jag har väldigt svårt med viktökning, trots att jag är väldigt stor i maten så går jag helt enkelt inte upp i vikt, det kan tyckas att "det är bara att äta mer", men så är inte fallet, självklart ska man inte använda gainer om man har lätt för att lägga på sig vikt. Jag har en sjukligt hög ämnesomsättning så för mig funkar detta väldigt bra, (har aldrig legat över 10% fett).

P.S Omega-3 är verkligen bra speciellt för dig som inte äter så mycket fisk.

Så det var en liten rad från mig ang vilka kosttillskott jag tar.

Hade vart kul om fler ville fylla på med vilka tillskott och varför man tar dem, inlägg i stil med "jag tar inga alls,,,onödigt" undanbedas vänligt, så vi får en "ren" tråd om olika tillskott.

Sajtvärd på traning.ifokus.se/

hjartelyckanskaniner
2012-08-22 09:48
0

Jag har precis börjat med kosttillskott. Men jag tar iaf: Sport Nutrition Whey. Per portion (24g) är det 93kcal, 18g protein, 2,3g kolhydrater (varav 1,0g sockersrter) 1,9g fett (varav 0,3g mättade fettsyror) 24mg kostfiber och 31g natrium. Sen tar jag Omega-3 och B-vitamin. Varför jag tar detta: För att omvandla fett till muskler, jag får i min protein för sent efter en träning så musklerna byggs inte upp så som jag vill då. Ska börja äta mer fett i maten också. Är alldeles för snål med det. Menar då bra fetter som olivolja, fet fisk, avocado osv. Ska försöka äta fisk iaf 3ggr/v. Lax och torsk är det enda jag äter i fiskväg. Läste igår på en blogg som handlar om att bygga den "snygga kroppen" och där skriver hon att de som äter mycket fett ska ha snyggare kropp än de som slänger i sig kolhydrater. Återstå att se!

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

[westerlind]
2012-08-22 11:49
0

Jag använder Triple Protein från WNT, dels för att hjälpa musklerna efter träning och dels för att jag får i mig rätt dåligt med protien i min vanliga mat. Ska använda upp det jag har och sedan köpa ett sojaprotein.

Sedan tar jag MittVal Vegetarian för att säkerställa att jag får i mig det jag behöver då jag har en vegansk/vegetarisk kosthållning, och MittVal Sport för en extra vitaminboost. Sedan tar jag också brustabletter med järn/C-vitamin (klarar inte smaken av järntabletter, huh) vid den tiden på månaden.

Omega 3 letar jag just nu efter något bra som ska passa mig.

ShaSha
2012-08-26 13:27
0

Är WNT förkortning av en hemsida? låter som det men ingen jag har hört talas om, därför jag undrar =)

NeuroJajje
2012-08-26 17:53
0

WNT är ett märke på kosttillskott, bra produkter men personligen tycker jag de är dyra jämnfört med andra produkter av samma kvalitet

Sajtvärd på traning.ifokus.se/

ShaSha
2012-08-28 16:59
1

ok, jag e själv nybörjare med kosttillskott och proteinpulver. Tog den lätta vägen och beställde hem ett färdigt "paket" innehållande några tabletter och pulver. Räknat att räcka till en månads användning. Får se vad man ska beställa nästa gång.

Vad tycker ni? Ska man som nybörjare köpa paket av produkter istället för att själv laborera och kanske "gör fel" ?

RobinEH
2012-09-30 11:24
0

Magnesiumtillskott är det enda jag använder, då jag upplevt kramper i musklerna. Funderar även på att börja med D-vitamintillskott då detta är något de flesta i Sverige har brist av. I övrigt får jag i mig det jag behöver från min kost.

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

HannaM
2012-10-02 12:41
0

Jag har ett proteinpulver hemma som används då och då. Gillar att det är sötat med stevia och inte socker eller typ aspartam.

Anledningen till att jag har det och använder det är att det är smidigt. I princip känner jag att jag lika gärna skulle kunna äta ett ägg eller en näve nötter efter träningen men jag kommer aldrig till skott och har det med mig. Pulvret är lätt att få med sig och lätt att få i sig och jag behöver ju äta något efter träningen eftersom det ofta är långt hem så skulle det dröja för länge om jag bara åt hemma.