Träning iFokus

Träning

Etikettkost
Läst 4038 ggr
fia-mia
0

Proteinbar utan nötter

Jag har börjat gymnasiet och behöver smidiga mellanmål att äta innan träning samt före lunch. Proteinbars tycker jag är smidiga att ta med men det är svårt att hitta nåt med vettigt innehåll. Egentligen föredrar jag att äta så naturligt som möjligt men det går inte att komma ifrån att färdiga bars är sjukt smidigt.

Har ni några förslag på några med högt proteininnehåll och bra kolhydrater och som inte kostar alltför mycket, gärna som kan köpas i vanliga butiker (ej på nätet)?

MVH Mia (miisasphoto.tk)

medarbetare på cocker spaniel ifokus

fia-mia
0

Någon får jättegärna ändra rubriken så det står "Tips på proteinbars". Hade tänkt ställa ytterligare en fråga som jag struntade i så rubriken blev lite fel

MVH Mia (miisasphoto.tk)

HannaM
1

Tror inte det är nötter i gainomax? Ska försöka läsa på baksidan när jag åker ch tränar idag. Deras bar med choklad och apelsin är för övrigt (enligt mig) inte dum alls. Dom finns ofta på olika gymställen. Sedan har swebar någon proteinbar om jag inte minns fel, dom brukar gå att hitta i hälsokostaffärer.

fia-mia
0

Tack! Du får gärna kolla. Huvudsaken är att det inte är nötter i, spår gör inget. Inte jag som är allergisk utan med hänsyn till andra allergiker.

MVH Mia (miisasphoto.tk)

hjartelyckanskaniner
0

Gainomax innehåller inga. Kan varmt rekomendera den med blåbär. Ruskigt god! Man ville inte att den skulle ta slut:P Samma med Swebar. Inga nötter. Har smakat banan/choklad och pepparkaka. SUPERGODA!

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

HannaM
0

Swebars mintchoklad är inte dum heller… eller citron.. Kanske aningen för söta men det duger. Jag som inte är så sötgalen köper ibland måltidsersättningsbars istället när jag är ute efter energin.

hjartelyckanskaniner
0

#5 har den med mintchoklad hemma. Ska testa idag:P köpte banan/choklad, jordgubb, mintchoklad och pepparkaka :) jag tror min lärare vart avundsjuk när hon kände doften av pepparkaka:P

Mvh Emma

HannaM
0

Pepparkaka har jag inte vågat mig på än, den verkar suspekt. Men det är nog bara min hjärna som har svårt att koppla mjuksegt till pepparkaka.

hjartelyckanskaniner
0

#7 Är en god smak men det är som att äta en chokladbit fast med pepparkakssmak. Men som du säger, det är lite konstigt. Jag gillar inte vanliga pepparkaker. Gillar degen istället :P

Den med mint smaka som after eight =)

Mvh Emma

fia-mia
0

Tack för era tips! :)

MVH Mia (miisasphoto.tk)

LisaF
0

Du kan göra egna bars. Inte alls svårt, billigt i längden och ruskigt gott! Plus att du vet exakt vad du har i.
Använd t ex. frön, flingor, frukt (nötter, men inte i ditt fall då Glad)

/ Lisa
Medarbetare på Träning iFokus

HannaM
0

Vill du ha mer protein i så går det att ha i proteinpulver också. Om man gör själv alltså.

[C Stark]
0

Baka egna - billigt bra och precis de det du vill ha! Glad