Dricka före eller efter?
Jag har ingen bra vattenflaska att ta med mig på mina löpträningar eller promenader så jag undrar vilket som är smartast? Dricka före jag tränar (och riskera att bbli kissnödig) eller efter att jag tränat?
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
Drick lite före och efter behov efteråt?
Ja det låter som en bra idé. tack 
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
vad är "en bra" vattenflaska?
Själv har jag en ½liters flaska vatten om det är riktigt varmt eller jag ska springa långt, annars dricker jag lite före sen efter.
Springer jag på någon slinga så har jag en flaska ståendes som jag kan drickar ur när jag passerar den.
Sajtvärd på traning.ifokus.se/
En bra vattenflaska är en sån som jag kan ha i ett bälte runt midjan.
Har ingen slinga här, eller jo det blir väl om jag går dubbelt så långt men jag orkar oftast bara ett varv.
Vill inte släpa på något i händerna för det hatar jag.
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
Stadium, inter sport mfl har vätskebälten för runt 200 kr
http://www.stadium.se/sport/traning/loparklader/117460/soc-u-waterbelt-s11
Undrar om min sportaffär har ett liknande bälte. Kan ju kolla in den sen när jag far till stan på måndag.
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
det tror jag nog, brukar finna som standard, annars kan du alltid beställa visa löplabbet, runnerstore, stadium mfl :)
Bor inte i Sverige så det blir lite svårt att beställa därifrån men jag hoppas som sagt att hittar den i min sportbutik med. 
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
Runner´s store är från danmark så tror säkerligen de skickar till dig med,, Åland var det va?
Jo Åland. Hur tar dom betalt? Jga har inget kreditkort.
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
såg nu att de inte skickade utanför sverige =(
Usch vad tråkigt men jag tror det finns i min sportbutik. Skall kolla på måndag när jag får en massa tid över.
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
annars kan de säkert ta hem till dig :)
Annars kan du ju alltid göra en Macgyver variant med lite tejp haha :)
Hehe jag det kan man också göra.
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *

Dricker mest efter, om det är riktigt varmt har jag en yoggi "flaska" som är tillräckligt liten att ha i handen men lite vatten så man kan dricka om det behövs
Åh den där flaskan kanske jag också kan ha men som sagt jag har svårt att ha något i händerna när jag går.
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
Vattenryggsäck är annars väldigt praktiska. Som sitter väldigt bra och man känner knappt att man har den på sig.
Lic. Personlig tränare
Lic. Hälsoinformatör
Lic. Kostrådgivare