Knäproblem
Alltså jag har redan problem med mitt knä och då har jag inte ens kommit ut och springa. Hur skall detta sluta. Fick probelm sedan jag cyklade igår. Har så att det knäpper och knakar i knäna när jag gör något och speciellt cyklar men jag trodde att det skulle gå över lika fort som det brukar göra men inte denna gång.
Suck på mig själv.
Tror ni att jag vågar mig ut och jogga imorgon om jag lånar mannens knäskydd? Vet inte ens om dom passar mig. Eller skall jag ta mig till Hjälpmedelscentralen för att hyra ett par egna till mig som passar? Jag har ju en övervikt på ca 35 kg så skulle ni våga chansa att springa då? Jag är helt nooby på detta. Har visserligen försökt tidigare men det räknas inte som erfarenhet anser jag.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Powerwalk kanske är bättre? Sliter inte lika mycket som när man springer, men man förbränner ändå.
Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! 
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! 
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

Har du ont i knät ska du kolla upp det innan du börjar springa regelbundet. I vissa fall kan en ortos (knäskydd) hjälp och i andra kommer deti nge dig någonting mer än en tommare plånbok.
Okej. Ringer imorgon bitti och hör med dom. Har haft knäproblem sen jag var 15 år efter en fotbollsskada. Kanske dags att kolla upp den igen. Tack för tipset.
Idag är knät mycket bättre men vågar mig inte ut förrän jag kollat upp detta. Fick en tid den 3 augusti först till min egen husläkare.
Jag som var så taggad att börja. Varför skall det alltid komma något ivägen?

#6 Förstår att det är jobbigt. Har själv en stukning som hindrar mig från att springa (fortfarande) men i vissa fall med skador så måste man låta det ta sin tid så det inte blir värra. Med ditt knä skulle jag vänta med att springa, mest för att inget oåterkalligt ska ske.
Precis. Jag vill ju gärna kunna ta mig fram obehindrat senare i livet.
Det är ju en bra ide att promenera istället då fram till du fått det undersökt. Om du istället för att springa avsätter den tiden åt lite raskare promenader eller powerwalk (beroende på hur det känns i knäet såklart) så har du kanske dessutom fått in rutinen på att ge dig ut och kanske har lättare att komma in i själva joggande när du sedan får börja.
Ja det kan jag göra. Det är ju bara att ta med dottern. 
nu är ju detta en gammal tråd, men men, jag livar upp den lite.
vattenlöpning är väldigt bra i rehab syfte för knän.
Det går helt enkelt ut på att man tar på sig en "flytsele" runt midjan (finns på det flesta badhus)
Sen beger man sig ut på så pass djupt vatten att man inte bottnar, sen är det bara att "jogga" i vattnet, kan känns lite "konstigt" i början. Men är väldigt bra träning då du har ditt korrekta löpsteg, men ingen fotisättning som skadar + att vattnet ger lite motstånd.
Ett pass på ca 20 min är en lagom början :)
Kom ihåg att dricka vatten, det glömms lätt bort när man tränar i vatten :)
Mvh Johannes
P.s Jag håller på med en artikel om rehab där jag ska lägga med bilder osv på olika rehabövningar av hela kroppen. Kommer finnas bilder & texter på rehabövningar. :)
Sajtvärd på traning.ifokus.se/