Träning iFokus

Träning

Etikettskador-och-problem
Läst 1931 ggr
[Vargöga]
0

Träna trots skada?

Är det nog bra idé att träna trots att jag har en skada på knät? Vill inte hamna efter i min träning nu när det börjat så bra.

Har en läkartid den 25:e maj först och jag skulle inte vilja "vila" så länge. Vad hade ni gjort?

Zadeira
0

Träna sådant som inte påfrestar knäet. Det finns ju en hel del andra musklegrupper som du istället kan fokusera på lite extra då under denna tiden. All träning behöver inte stanna upp, men just belastning på knäet bör du undvika.

[Vargöga]
0

Tack för svar. Då skall jag sikta in på det andra då. :-)

[Vargöga]
0

Vågade inte gå och löpträna idag utan tog en extra vilodag.

[Aquelegia]
0

Sneaste dagarna har det verkligen inte gått med löpträningen så har bara promenerat med många vilopauser emellanåt. Gymmet får jag snällt hålla mig ifrån. Träna ABSOLUT INTE med skada!
Just knäna är så tydliga med smärtorna. Dom gör i princip bara ont när dom faktiskt inte klarar av trycket.

[Vargöga]
0

Så sant. Och när man är överviktigt som jag själv så tar knät det mesta av övervikten.

Arkan
0

Hoppar in här!
Jag skulle vilja ha tips på övningar jag kan göra utan att anstränga mitt högerknä över huvud taget eftersom det blivit rejält överansträngt!

Övningar att göra hemma söker jag efter då!
:D

teachingbirds
0

#6 Kondition eller styrka?

Arkan
0

Båda delarna, men mest kondition, då jag inte har någon aning om hur jag ska göra nu och jag vill ändå inte tappa av så mycket :)

NeuroJajje
0

en konditionsövning som är väldigt bra just vid överansträngt knä är att "springa" i bassäng.

Många simhallar/ gym med bassäng som har som ett litet flytbälte man knäpper på sig, sen kan du springa i vatten :)

Ger bara svagt motstånd men ingen direkt belastning.

mvh

Sajtvärd på traning.ifokus.se/