Nybörjare med huvudvärk =/
Hallå alla träningssugna =)
Jag har bestämt mig för att börja motionera lite och i Måndags började "mitt nya liv" ;) Mån-Ons har jag promenerat ca 3-4 km, igår tog jag intervall-jogging på 2,5 60sek jogg-90sek gång osv…
Idag Intervall-joggade jag ca 4km (samma som ovan)
Kan säga att jag blir helt slut!! Har nog inte joggat sedan jag gick ut högstadiet och är 29 nu… =/ alltså NOLL flås.
Nu till min fundering: Första 2 km gick kanon idag, men sen märkte jag att så fort jag avbröt joggingen och började gå, så fick jag jordens huvudvärk. När jag börjadejogga igen, blev det bättre osv…
Sista gången hem hade jag nästan dimsyn och huvudet kändes som det skulle sprängas. Efter ca 5 minuter gång blev det bättre, men inte bra. Nu har det gått ca 40 minuter sedanjag kom hem och jag känner fortfarande av att det trycker bakom pannan.
Vad beror det på? Kan mittblodtryck spöka?
Bra jobbat!
Om du är orolig kan du kolla upp ditt blodtryck hos läkaren. Det ska dock inte vara någon fara. Det är förmodligen din kroppp som är ovan vid träning. Åt du något efter träningen?
som föregående talare skriver, åt du något, drack du vätska?
Låter Iaf för mig som att du druckit dåligt med vätska samt att kroppen är ovan, men som sagt,,uppsök läkare om du oroas, better safe then sorry
Sajtvärd på traning.ifokus.se/