Träning iFokus

Träning

Etiketthemmaträning
Läst 2691 ggr
alexxandra_
0

Träningstips för fettförbränning

Hej.
Nu har jag kommit igång lite smått med träningen och försöker ändra mina ohälsosamma vanor så mycket som möjligt men skulle behöva lite träningstips för att få så bra Fettförbränning.

Kan tillägga att det är hemmaträning som gäller för mig just nu då jag verkligen inte har råd med gymkort osv. Jag äter även Lchf.

Som det ser ut nu så joggar jag en runda på ca. 20min varannan dag, sen försöker jag promenera när jag ska någonstans ist för att ta bilen. Går till och från stan minst 2ggr per vecka, (40min gångtid/väg)

Efter löpning och powerwalk så gör jag några rygglift, situps, armhävningar och försöker mig på plankan så länge jag kan.

Sen har jag även en häst så jag rider 5dagar i veckan, varierad träningsnivå, men iaf 2 hårda träningspass i veckan.

Min träning med lchf har inte gjort så jag gått ner något kilo alls än så länge, men jag har förlorar ca. 5cm runt magen på en vecka. 

Men har ni som har mer koll på träning hur jag ska träna för att maximera min Fettförbränning?
Tips på övningar som man kan göra i hemmet/ute uppskattas :)

mandizen-
0

Låter som att du är på god väg! Kör på som du gör nu och utöka gärna promenaderna:) se till att få upp flåset när du promenerar också:)

alexxandra_
0

tack för tipset. 
Ska nog bli bra det här:P

noraa
0

Burpies är super bra :))) för fettförbränningen och kondition :) det låter som om du kommit igång bra fortsätt så