Träning iFokus

Träning

Etikettövrigt
Läst 2021 ggr
freck
1

Anställningsintervju :s

Jag vill bara skriva av mig och dela med mig lite.

Har ni varit på någon jobbintervju där arbetsgivaren har vart besvärade eller väldigt bitter under intervjuvn?
De råkade jag ut för idag…

Jag sökte här om dagen ett jobb som gyminstruktör och dagen efter ringer telefonen och dom vill träffa mig för en intervju. Så idag efter jobbet for jag för att träffa mannen som jag pratade med tidigare i telefonen. Vi hade kommit överens om att jag skulle ringa när jag var utanför gymmet då gymmet är under uppbyggnad.

Samtalet;

Jag
Hej det är Fredrik, jag står här utanför nu.

Han svarar med stit namn och sen blir det tyst i telefonen :s

Jag: Vi kom överens om att träffas idag.

Han svarar med en lite irrriterad röst: du kan släppa ner telfonen och komma in genom den vita dörren.

Jag gick in och möts av en medelåldersman med keps och byggarbetskläder. Jag är glad och postivt inställd. Jag går fram till han och tar insiativet att skaka hand med han, fast han verkade lite motvillig och besvärad till de :s

Jag kommenterar lite om den stora lokalen och att det är en väldigt stor satsning för ett nystartat företag och frågar även hur det kom sig att dom satsade här i Oskarshamn.

Som svar får jag: Det finns inga bra gym här i Oskarshamn och Friskvårdshuset (ett annat gym här i stan) var tvungen att utöka bara för att klara av deras konkurens; svadade han lite kaxigt.

Han säger sen att han inte minns vad jag hade skrivit i mitt CV (vilket man kanske borde göra om man är intresserad av personen som ev. ska börja jobba på företaget). Så jag återberättade för han lite kortfattat vad jag hade för kvalifikatoner för jobbet. Att jag nyligen hade blivit licencierad gyminstruktör.

Som svar får jag; Jag är inte så insatt i dom utbildningarna, men var gjorde du den utbildningen?

Jag svarade; Att det var en Trainers Academy utbildning och att det var Jesper-pt på Malkars västra i kalmar som var lärare.

Han verkade helt ointresserad av mitt svar.
Sedan står vi där en liten stund och bara tittar på den ofärdiga lokalen. Sedan Säger han att vi kan väl ta en rundvandring. Efter rundvandingen kommer vi tillbaka där vi först möttes.

Han säger då till mig; "Det var egentligen gruppträningsansvarige som skulle träffa dig men tyvärr är hon på kurs . Så hon hade sagt till mig att vi skulle titta lite närmare på dig, och nu har jag gjort de" sa han väldigt besvärat.

Lic. Personlig tränare
Lic. Hälsoinformatör
Lic. Kostrådgivare

[Norrbysa]
0

Låter väldigt oproffsigt. Ring och fråga om du får träffa den där gyminstruktören han pratade om. Det kan ju vara så att denna förväntat sig en lite mer ingående intervju av "mannen i byggkläderna" men nu när denna inte levererat så kanske det behövs ännu en intervju. Ta initiativ. :-)

freck
0

tyvärr har jag inte hennes telefonnummer:/

Lic. Personlig tränare
Lic. Hälsoinformatör
Lic. Kostrådgivare

[Norrbysa]
1

Ring mannen och säg att det vore intressant att få träffa henne. Fråga när hon kommer tillbaka och be om hennes nummer. Behåll en positiv approach trots hans ointresse. Det kanske visar sig vara en trevlig arbetsplats ändå. :)

LisaF
0

Låter ju hur trist som helst! Förstår inte hur man kan ha den attityden om man söker Medarbetare.. Väldigt proffsigt av dig dock, att behålla en god min trots allt. Starkt jobbat!

Försök ligga på och få den där kvinnans nummer och be om en ny tid för möte med henne.

/ Lisa
Medarbetare på Träning iFokus

freck
0

Käns bara lite lustigt att ringa upp han och be om att få hennes nr när det troligen han som äger endå hela stället….

Lic. Personlig tränare
Lic. Hälsoinformatör
Lic. Kostrådgivare

FrökenFrisk
0

Måste bara skriva ett inlägg till dig.

Du tror inte han var nervös? Låter som att han var otroligt osäker.

Ring upp honom! Om du vill ha jobbet så kan det vara värt att lägga ner lite energi på det, du verkar helt klar vara kvalificerad.

Lycka till!

═══════════════════ ღ☃ღ ════════════════════
FrökenFrisk 
═══════════════════ ღ☃ღ ════════════════════