Putmage + Låren
Hur blir man av med sin putmage? Och får mindre lår?
För ca 3 år sedan vägde jag 58 kg, nu väger jag 65 kg, så har gått upp ca 7 kg på 3 år. Detta är sedan jag träffade min kille, som jag har varit tillsammans med i lite mer än 3 ½ år nu. Blivit mycket hemmakvällar, med godis och läsk, speciellt första tiden.
Slutade även rida för 2 år sedan pga att jag inte har råd.
Vad ska jag äta för att gå ner till 58 kg igen? Vill så gärna ha dem formen tillbaka.
Hur ska jag träna?
Behöver motivationen med. Hur får man bra motivation?
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Det finns en enkel regel som är otroligt svår att följa (tyvärr). Man ska göra sig av med mer energi än vad man äter. Väldigt enkelt *not*
Den motionsform som är enkel att börja med och ger bra förbränning är löpning. All konditionsträning och gärna tillsammans med styrketräning ger kroppen nått att fundera på 
Motivation är lite svårare, du får fundera på vad du vill ha ut med träningen, hur du ska nå dit och sätt ut mål av vad du vill ha ut av träningen (målen ska vara realistiska och möjliga att nå för att inte tappa motivationen om inget händer)
Lycka till
vi är här för att peppa och ge tips
#1 Hur styrketränar man hemma? Jag har inte råd med gym 
Så det är bra att sätta upp ett mål per vecka eller per månad vad man ska klara av? :)
Tack, är ny här så :)

#1 Man kan göra enkla övningar som armhävningar, situps, utfall och liknande. Finns övningar på youtube som man kan testa, sök på just det område du vill träna. Annars får man vara påhittig eller köpa vikter som man kan träna med.
Jag sätter först upp ett långsiktigt mål som jag vill klara av. För att nå det målet sätter jag upp delmål som brukar variera, främst hur lång tid jag har till det slutgiltiga målet :) Jag har nu som mål att klara av GBG-varvet 21 km. Fram till det målet har jag ökat längden och farten av de löprundor jag tar, började med 5 km och klara av det först och främst och sedan korta ner tiden jag klarar det samt öka distansen. Så gör jag iallafall 
#3 okej tack för tipsen
Mitt gratistips till dig är att låna böcker om hemmaträning samt det inre vad gäller motivation! Biblan har ju typ alla böcker. Lycka till!
Medarbetare på träning.ifokus
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Mina lår svällde också mycket när jag slutade rida, speciellt insidan av låren. Sen blev jag student och gick upp betydligt mer än dina 7kg. Närmre 15-20kg.
Nu har jag lyckats gå ner 4kg och den enda motion jag har är promenader till och från jobbet (ca2km). Men det blir tyvärr inte varje dag. Sen har jag en unghäst som jag tar hand om varje dag, men blir ingen ridning än.
Jag är själv sjukt omotiverad till att träna. Då försöker jag tänka mer på vad jag äter. Inte äta massa chips och godis flera dagar i veckan. Inte bälga i mig litervis med Coca-cola. Men det är sånt som jag måste tänka på i min livsstil.
Mvh Emelie & Jack
Exa Equestrian, Ingen död fisk, 141km
#6 Låter precis som jag :D
Peppra varandra?
Ja mina lår med har blivit större sedan jag slutade rida :/
#5 Tack ska du ha :)

Bästa sättet att komma igång och träna och fortsätta är att hitta en träningsform man gillar då är biten med motivation lite lättare än om man ska tvinga sig till att tillexempel springa om man avskyr det.
Angående ridningen prova att sätt upp annons om att du vill vara medryttare, många behöver hjälp att rida sina hästar och det blir ju ett klart billigare alternativ för dig.
På youtube finns 8minutesprogram med tillexempel 8 minutes abs, vet att en hel del härinne skrivit gott om dom programmen, kanske värt att kolla upp? Annars är ju promenader och löpning lätt träningsform som inte kostar så våldsamt (skorna är väl det enda) men tycker man inte att det är kul är det lätt att låta bli.
Sen om man vill göra förändringar i kosten så finns det ju några "lätta" saker man kan göra utan att börja med någon särskild diet eller kostform. Inte dricka läsk/saft eller äta godis och liknande mer än som säg lördagsgodis eller läsk till filmen på fredagen eller så.
#9 Ja jag har sökt medryttarhäst, men det går segt med det :/
Ja det är sant, äter ju inga grönsaker (har testat de flesta), men gillar frukt.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#8 Använder du msn mycket? Isf kan vi höras vid på kvällarna och jämföra hur mycket vi tränat, vad vi har ätit och sånt. Själv vet jag att dåligt samvete är det som triggar mig bäst för att ta tag i saker (inte bara träning). Skicka ett PM med din adress så lägger jag till dig när jag kommer hem från jobbet.
Mvh Emelie & Jack
Exa Equestrian, Ingen död fisk, 141km

Erkänner själv att grönsaker inte var så goda när jag började äta mer grönt men nu är jag väldigt förtjust i vissa (broccoli och ärtor främst)
#12 Nja, jag har försökt, det enda som går är väl gurka i så fall, fast det innehåller ju mest vatten hehe 
#11 Ja jag kan pma dej min msn :)
#12 Broccoli som är så himla gott 
Välkommen hit Frida!
Som några ovan redan nämnt så kan man träna hemma, om man inte har råd/lust/mm. att åka till gym, simhall etc.
Simning är annars ett väldigt bra träningssätt, då man aktiverar de flesta muskler i kroppen.
Man känner väl inte att man tränar på samma sätt som när man är ute och löptränar och svettas i floder. När man kliver upp så skakar de ju nästan i benen o armarna. Så simma kan man göra för o träna! 
Som LaSadie sa i #1 så finns det massa bra tips och filmer på youtube och övriga internet.
Jag förstår att det är svårt med motivationen. Själv är jag väldigt dålig på att motivera mig själv, så där har jag inte mycket att säga, hehe..
Men en träningskompis kan vara en bra början, om inte pojkvännen vill följa med ut på promenad/löppass så kanske det finns nån familjemedlem eller vän som vill?
Föra anteckningar över sin träning är också bra, då kan man gå tillbaka och se vad man gjort, och när det går dåligt eller man är inne i en formsvacka kan man kolla tillbaka på en period då allt gick perfekt och kanske hitta inspiration i sina gamla anteckningar 
Lycka till och kör hårt! 
/ Lisa
Medarbetare på Träning iFokus
Visst kan du bli smalare av träning, men jag skulle snarare råda dig till att lägga fokus på maten; till syvende och sist, är det här du har störst möjlighet att påverka huruvida du vill se ut i kroppen. Träningen fungerar mer som komplement till detta.
Så: Stryp kolhydratintaget, plocka bort allt onödigt socker (läsk, godis etc) och ät regelbundet.
#14 Tack ska du ha :)
OKej, ska tänka på det :)
#15 Har redan nu minskat på allt sånt :)
Idag var jag till & med ute och gick ca 5km (pausade ca 10 min på halva streckan för hade hunden med, så hon var lite vattnet som vi gick till, så vilade inte direkt heller) :)