Träning iFokus

Träning

Etiketttips-inspiration
Läst 1371 ggr
hannakb
0

Tips på träning till hela kroppen

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hejsan svejsan!

Ska vara med i Vårruset i maj med yngre kusinen för första gången och känner äntligen motivation för att träna! Så nu kommer jag äntligen till saken: har ni tips/schema på hur jag skulle kunna göra för att klara av åtminstone en km av min löprunda och en del av Vårruset?

LaSadie
0

Kan tipsa om en tidning som var helt okej, Spring dig i form. Den hade lite olika scheman om hur man ska komma i form för olika sträckor.

Själv har jag bara snörat på mig skorna och sprungit så länge jag orkar. Tipsar att man i början springer i den takt som gör att man ska kunna prata med en person brevid, men att man sedan ökar för varje gång man kommer ut.

hannakb
0

Smart. ska prova det :)

HannaM
0

När det börjar kännas tungt kan du ta sikte på en stolpe/träd/papperskorg/buske en bit bort och tänka, dit orkar jag… när du nästan är framme byter du mål till ett lite längre bort och så fortsätter du tills du inte orkar mer, då nöjer du dig vid det målet du valt.

Så brukar jag springa runt på mina löparrundor=p "Jag ska orka till korsningen där… lykstolpen därborta… bron…

LaSadie
0

#3 Det är ett bra tips eller så bestämmer du att du ska springa x antal minuter eller x antal km så du har ett fast mål att ta sig till, samt att inte vara rädd att pressa sig själv.

hannakb
0

Jättebra! Måste prova, får försöka köra i helgen :D

hannakb
0

hannakb
0