Vad höjer motivationen?
Vad höjer motivationen för er? För min del räcker det med ett avsnitt av TV-programmet "Biggest Loser" så är jag fit for fight igen :)

Ja Biggest Loser är bra för motivationen… Kan dem så kan jag!
En annan motivationshöjare är att ha någon som man kan träna tillsammans med.
Eller varför inte en stegtävling med vänner via internet? 
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
#1 Ja, det var kanonbra tips ju! Jag tränar nästan alltid tillsammans med min sambo och det är kanon.
Jag blir motiverad när mår bra. Har jag inte ont eller är sönderstressad så kommer träningslusten automatiskt.

Att känna och se resultat gör mig extra sugen på att fortsätta.
Om jag tittar på min kropp och tänker att den ska bli snygg (mage, armar mm.) så får jag motivation så de räcker och blir över. 
/ Lisa
Medarbetare på Träning iFokus
Jag blir väldigt motiverad av att se andra som är ambitiösa i sin träning och kommit långt. Sparar på träningstidningar för att kunna inspireras av proffsen och se vilka fantastiska kroppar det byggt. Då känner jag att "det vill jag också göra!"

Usch jag tappar motivationen efter en gång ;) Ska försöka sätta upp träningsmål så borde det bli lättare…
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg
Jag behöver någon form av tävlingsmoment. Att träna inför en tävling eller helt enkelt bara för statistik över träning är viktigt. Träningsapparna till telefonerna är stor motivationshöjare för mig.
Mvh // Johan
#8 Tack för tipset! Jag hittade en stegräknare i min mobil
Satte genast igång programmet och har redan kommit upp i 6472 steg idag. Då är inte hundpromenaden inräknad i morse (45 min)
Statistik över träningen tycker jag också är kul, har en 5 års almenacka/träningsdagbok som är perfekt.
Zabelle

Det som höjer min motivation är att känna förbättring. Att jag orkar längre nästa runda/pass. Samt att se förändringar i spegeln 
Fast nu efter så lång ledighet så måste jag få upp motivationen. Ska på coreSpin på lördag med min vän. Hoppas det kickar igång motivationen att träna.
Det som motiverar mig är att jag tycker träning är skoj, jag längtar efter nästa träningspass. Sen är det kul med träningsstatistiken och se hur kalendern fylls.
Att se andra träna är också motivationshöjande.
Att se resultat på måttbandet och vågen.
Genom att träna med min pojkvän och variera träningen!
Faktiskt när jag gjort ett gris- eller fispass som jag kallar det. Alltså, det har inte gått som jag tänkt mig. Tekniken har inte funkat riktigt, eller jag orkade inte så mycket. Då tänker jag: NÄ NU DJÄ-RRRRRRR!!! Och blir besatt av att förbättra mig tills nästa gång.
Just nu är jag i sådan stämning, ha ha ha