Nyårslöften
Jag själv tror inte på det där med nyårslöften men är det någon av er som har något som handlar om träning eller hälsa kanske?
Spännande att få veta :)
Jag tror inte heller på nyårslöften. Kan bero på att jag aldrig haft någon vettig anledning att ha några. Har aldrig rökt o liknande och funderar inte på att börja, alkohol dricker jag knappt heller (helt enkelt för att det inte är gott), och tränar gör jag regelbundet. Jag är nöjd som det är helt enkelt 
/ Lisa
Medarbetare på Träning iFokus
Det låter ju bra det!
Nä jag har inget träningsrelaterat nyårslöfte utan jag skall hushålla mera med mina pengar och inte köpa något onödigt. Och sen skall jag fortsättningsvis inte äta godis.
Som jag skrev i den andra tråden…
så skulle det i så fall vara — att vara snällare mot sig själv.
Mitt löfte gav jag redan förra året och det är att bli av med mina resterande 7 (kanske 8 nu, efter julmaten!!!) kg samt att fortsätta med träningen och komma i ännu bättre form, och att öva tennis.
#5 Har det gått bra?
Jepp! Blivit av med 11 kg på 4 månader. Fått jättebra kondis och blivit mycket starkare och uthålligare på 6 månader. Har nog t o m bättre kondition nu än för ca 5 år sedan, när jag senast körde regelbunden träning.
Mycket bra jobbat! Tummen upp!
#7 Härligt jobbat där!
/ Lisa
Medarbetare på Träning iFokus
Kör på hårt, ska inte äta godis mellan nyår och min födelsedag (26 mars). Är sockerberoende så det blir en utmaning, men jag vill verkligen verkligen det här! Och börja träna, händer inte så ofta nu.. Men fick en crosstrainer i julklapp så det är dax att börja. :)
"when i get sad, i stop being sad and be awesome instead!"
Åh en sån vill jag ha. #10
Ska träna mer, dels för att få bättre kondis och öka muskulaturen och styrkan i allmänhet.
Så det blir löpning när det går att komma ut och springa, mer yoga och lite enkel hemmaträning som situps, armhävningar och hopprep :)

7kg ska bort!
// Amanda
Mitt löfte till mig själv är att äta mer så att jag blir större och starkare när jag tränar:)
Mitt nyårslöfte är att bli hälsosam. :)
Mitt nyårslöfte är att bli av så mycket som möjligt av de 26kg jag vill bli av med. Iaf 21kg. Gärna till sommaren men gör inte om jag går ner mindre än 10-15kg:) sen ska jag sluta äta onyttigt över huvudtaget. Blir "tråkig" mat jämfört med föräldrarna, men vem är det som får den snygga kroppen, inte de iaf:) de borde också gå ner i vikt men pappa tyckte att han varit smal innan så nu kunde han unna sig resten av livet, haha. Mamma vill gå ner i vikt men kan inte. Oavsätt hur hon gör så går hon inte ner i vikt.
Jag har ju ätit mig fet så jag får ju skylla mig själv. Lättare att äta sig till figuren än att träna bort den.. Tycker att det kunde vara tvärtom..
Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/
Mitt nyårs löfte är att bli av med min mage innan sommaren,juni. Alltså kräft bra kost och träning:)
#16 Vad har hon testat för något då? Eller hur har hon gjort för att försöka gå ner i vikt?
Kul med alla era nyårslöften! Lycka till!
#18 Hon har varit ute och gått i 1 timme innan frukost, hon äter aldrig godis, äter lite men går ändå inte ner utan bara upp. Har varit så sedan hon fick mig. När hon fick mina två syskon så kunde hon åka hem i en figursydd klänning i stl 38 efter förslossningen. Alla sa till henne att det kommer aldrig funka, men det gjorde det:)
Mvh Emma
Jag har inga nyårslöften, däremot ett gäng mål för 2011:
* Klara av min 2 dan-gradering i kendo
* Springa 2,5 km utan att behöva pausa och gå en bit
* Springa 5 km
Det knepigaste med mina mål som innebär att springa kommer vara att undvika att få tillbaka benhinneinflamationen, men tar jag det bara försiktigt borde det kunna funka.
Har också lovat mig själv att jag ska bli bättre på att föra träningsdagbok igen, för att öka min motivation lite 
#19 Hmm, låter ju himla konstigt faktiskt!
Kan lägga till ett mål / löfte till. Till sommaren vill jag kunna springa / jogga 30 minuter i sträck utan att bli trött.
Hur ska jag lyckas med det?
Måste öka dosen med ca 2 minuter varje vecka samt öka belastningen / tempot något varje vecka också.
#21 vi klagar på att hon äter för lite men hon är proppmätt efter det hon äter. Tänk dig 3 st barnmatsburkar, så mycket äter hon varje dag. Efter att hon hade väntat mig så vägde hon 60kg. Efter mina syskon så vägde hon 49, så stor skillnad.
Mvh Emma
#23 Oj, blir hon verkligen mätt av det? Men hur ofta äter hon då?
#24 proppmätt. 3ggr/dag så en burk/måltid om man jämför hur mkt.
Mvh Emma
Mina nyårslöften är att bli av med lite kroppsfett, träna varje dag och att undvika socker och vitt mjöl. :) Det har gått bra hittills.
Nyårslöfte är att springa milen på under 60 min och börja laga mer mat från grunden. :)
En liten bonus är även att börja klättra.