Träning iFokus

Träning

Etiketttips-inspiration
Läst 1920 ggr
hannakb
0

Öka kondisen

Hej!

Jag är en tjej på 13 år som nyss hittade hit till träning.ifokus Glad

Nu är det så att enda sen jag började högstadiet så har jag fått en jättehärlig idrottslärare som gjort att jag känner mig mer och mer motiverad till att börja träna och öka min kondition.

Jag lever ett rätt aktivt liv, varje dag så cyklar/går jag till skolan på en sträcka som är ca 2 km, till och från skolan blir ju ca 4 km. Sen så kan jag ju sticka ut och gå en promenad på 6 km runt strömmen ibland, men vill gärna ha tips på träning som funkar att köra nu i höst/vinter. Som helst av allt ökar konditionen ganska snabbt och bygger upp mycket muskler. :D

LaSadie
0

Det är lite svårt när du är ung, men friskis och svettis har en del pass. Tror man måste vara över 16 år för gym men passen kanske du kan gå på som spinning och jympa Glad

hannakb
0

Tack för svaret!

Mamma jobbar deltid på gym och har kollat upp med lite folk där, jag ska kanske börja på spinning om jag trivs med det.

Jympa? - Har lite hjärnsläpp nu, men vad gör man på den? ^w^

LaSadie
0

Det är sånt där pass där man springer, hoppar och skuttar i grupp *hahahahaha*

hannakb
0

Hehe, låter kul! Älskar att hoppa omkring :D

fia-mia
0

Om du vill kan vi börja på en aktivitet tillsammans (vi känner varann, så ni andra fattar)

Jag vill börja i gymnastik men vill inte träna utan nån kompis

MVH Mia (miisasphoto.tk)

medarbetare på cocker spaniel ifokus

hannakb
0

Gud vad kul det skulle va! Skrattande

Ska gå på spinning nån dag med mamma bara och se om det passar mig, sen skaffa ett 10-kort.

Om inte spinning passar mig kanske jag kan kolla in gymnastik! Vi får höras av.

hannakb
0

Okej, spinningen har inte blivit av än.

Och nu har jag gått upp ca 2 kilo igen (inte bra!) så jag vill gärna ha lite motivationstips, joggar då och då men ger upp alldeles för lätt :/

hannakb
0

PUTT!

fia-mia
0

#7 Har samma problem som du med motivationen. Ta en powerwalk istället för att springa om det känns roligare, eller åk inlines.

Och stirra dig inte blind på kilon, vet att du är smal och att du inte behöver bry dig om två kilon ;D

MVH Mia (miisasphoto.tk)

medarbetare på cocker spaniel ifokus

LisaF
0

Muskler väger mer än fett, så varför inte se efter om det inte är muskler som ökat vikten?

Man får börja på gym innan 16 men då måste en vuxen vara med. Sen kan jag också rekommendera att boka tid med en instruktör på friskis som kan hjälpa dig att komma igång med rätt maskiner och övningar.

Det är vardagsmotionen som är bland den viktigaste motionen. Med det innebär till exempel att gå/cykla dit man ska, ta trappor istället för hiss/rulltrappa, gå av en busshållplats tidigare, städa, laga mat, leka med ett barn, skotta snö eller gå en promenad, mm. De där små sakerna som man kanske inte annars tänker på är jätteviktiga Glad

/ Lisa
Medarbetare på Träning iFokus

elyse
0

Tycker att du verkligen inte ska dra dig för att börja på spinning - det är en av de bästa träningarna du kan välja om du vill öka din kondition!

hannakb
0

#9 Tack Mia :D Ska prova powerwalk imorgon :)

#10 Tack för superbra svar!  Mamma jobbar som instruktör på Nordic Club så jag är halvt som halvt uppvuxen på gymmet ;) Är ju inte 16 än så det tar nog ett tag innan jag får göra vissa grejer. Men jag får köra det jag får än så länge, ska försöka få tid att sticka till gymmet i veckan :)

#11 Tack, ska snart dra till gymmet och köra en prova-på-gång :)