Frukost tips
Hej, jag vill så gärna äta en bra och stadig frukost men kan inte komma på något bra.
äter havregrynsgröt ibland, äter det mer nu. tar gärna en banan efter frukosten.
Snälla, kom med tips :)

äggröra med bacon :)
Havregrynsgröt är ju en bra frukost. Man står sig länge på det. Även en macka (nyttigt bröd om man nu gillar det) med diverse pålägg. Ost, skinka, gurka, paprika, avocado mm.
En tränare sa att man ska försöka få med nåt med kött, fisk och/eller fågel på mackan.
/ Lisa
Medarbetare på Träning iFokus
Jaa, havregrynsgröt är bra! Fortsätt med det! Sen kan du ju variera med smörgåsar, müsli, fil/yoghurt, ägg..

Ägg är kanongrejer. Går att koka dagen innan om man har tids eller orkbrist på morgonen. Då kan man ju välja om man vill äta som det är eller skiva på en macka. Jag älskar skivat kokt ägg på hårt bröd.
Gröt av alla olika sorter, mina favorit är bovetegröt, toppar den med en banan och kanel. Har jag ont om tid på morgonen kokar jag gröten på kvällen, ställer i kylen och sen på morgonen tillsätter jag en gnutta vatten och micrar.
Omelett är smaskens. Vilka middagsrester som helst egentligen. Att göra röror på linser eller bönor och ha färdiga så det är lätt att göra sig en matig macka.
Ibland, om jag vet att jag ska göra något ansträngande, har jag tagit vanlig middagsmat som frukost! T ex kycklingfiléer med ris och grönsaker.
Är inte gröt-typen dessvärre. Äter aldrig gröt. Urk.