Träning iFokus

Träning

Etiketttips-inspiration
Läst 1738 ggr
annie-ess
0

Alkohol + träning = big no no?

Som vi alla vet innehåller olika typer av öl, vin o sprit olika kalorier - och att det är långsam återhämtningsförmåga och att träning och alkohol inte direkt går hand i hand men.. jag försöker gå ner i vikt, och jag tränar regelbundet och försöker äta sunt, men om jag nu skulle vilja gå ut ex på fredag, dricka en del och så.. skulle det bli ett enormt bakslag i min träning? och kommer jag få träna extra för att ''bränna'' det sedan?
har inte druckit sedan i somras och tänker väl att LITE roligt får man väl ha i sin resa.. ?
Hur tänker ni själva? Lever ni riktigt strikt om ni nu försöker gå ner i vikt, tränar mycket o så..?

MVH Anna

Bergspuman
0

Ska man göra en seriös satsning på träning och viktnedgång blir det ett direkt aber om man dricker alkohol, annat än mycket små mängder. Jag skulle säga att 2-3 glas vin i veckan ungefär, är max.

Jag frågade faktiskt min PT om det. Nu dricker jag sällan vin, utan kör cider. Han sa att 1 cider á 500 cl i veckan inte skulle göra något.

Själv har jag dragit ner alkoholen till nästan ingenting de senaste veckorna. Kan inte minnas när jag drack något sist. Jo, ett glas vin för kanske 1 månad sedan.

[Malin]
0

Hm, något glas i veckan hade väl inte vart någon fara enligt mig men jag festar inte till det när jag går på diet eller försöker gå ner i vikt på något vis. Ärligt talat, känner jag mig så fruktansvärt ofräsch på gymmet dagen efter även om jag bara har druckit två glas!