Träning iFokus

Träning

Etikett: hemmaträning
Läst 5390 ggr
EmmaVarg
0

Hur får jag större rumpa & lår?

Jag är väldigt smal och "spinkig" på hela kroppen.. Men jag skulle helst av allt vilja ha lite former! Jag äter sjukt onyttigt och rör aldrig på mig (går ändå inte upp i vikt alls) och nästan alla mina vänner är biffiga och muskulösa så jag känner mig lite utanför för att jag är jättesmal o så .. Foten i munnen

Men nu till saken! Vad skulle ni rekomendera inom träning för att få större rumpa och lår, och bli "biffigare"? Alltså, jag vill nu inte bränna fett, utan bygga muskler och former! Jag kommer säkert få former med tiden i och med att jag växer men jag vill ändå fixa lite muskler, så styrketräning eller? vilka övningar iståfall? vilka övningar isåfall? Boobies vore ju inte heller helt fel men det kommer väl och det kan man ju inte fixa sig genom träning! Oskyldig

visste inte vart jag skulle sätta in detta..

LaSadie
0

Vet inte alla specifika övningar som du kan göra, men det är styrketräning som du får koncentrera dig på.
Det är utfall som brukar vara bra för rumpan, bra att ha vikter så känns det bättre (tycker jag). Men gå till ett gym och bestäm tid med en tränare som kan hjälpa dig de första gångerna med de övningar du ska göra för att uppnå det du vill ha.

Lycka till :)

LisaF
0

Håller med LaSadie. Det är jättebra att boka tid med en tränare på gymmet som man gå igenom specifika övningar med dig. Då kommer man verkligen igång på rätt sätt!

En fråga du ska fundera på innan du går dit är "Vad vill jag uppnå med min träning" För den frågan kommer tränaren garanterat ställa. Men du verkar ju redan ha dina mål satta, så jag kan bara säga Lycka till ! Glad

/ Lisa
Medarbetare på Träning iFokus

EmmaVarg
0

#1 #2 , kan man inte träna hemma??  för de finns inga gym nära för vi typ bor mitt i skogen Obestämd

LaSadie
0

Då kan jag rekomendera en bok av Frédéric Delavier - Tränings för henne. Den ger övningar man kan göra hemma och på gymmet och fina illustrationer Glad

Bergspuman
0

Och så mitt standardtips för att få en kanonkule-rumpa och rediga muskler i baklåren: Fjädra dig fram när du går, genom att spänna lår- och rumpmusklerna och skjut ifrån med dem i steget.

Mycket effektivt!

EmmaVarg
0

#5 tack för tipset :D ska testa ^^ :)