Hur har det gått i sommar?
De flesta börjar droppa in efter semestern, skolorna kör snart igång och ja, jag är helt enkelt nyfiken.
Hur har er träningssommar varit?

Min träningsommar var inte den sommar som jag önskade. Jag ville ha kommit i mer form än vad jag gjort. Det var först en massa saker som var mer prioriterade (skola och körkort), sen var det en skäktträff med sambons familj som är från USA, sen uppsats på allt det. Sen på det var det väldigt varmt!
Träningen har kommit i andra hand. Inte något jag vill men så är det tyvärr… Kommer bli bättre i höst när jag bli arbetssökande :D Träning har alltid varit ett sätt att få mig att må bättre.
Måste säga att den har varit helt godkänd. Har i och för sig inte varit någonting på gymmet men har simmat ca 4 ggr i veckan och sprungit där emellen. Är snart 50 och sprang nyligen 5 km för första gången i mitt liv. Har verkligen fått smak på det.
Ska försöka varva gym och löpning i höst. Har som mål att springa 1 mil innom snar framtid.
För mig har det gått väldigt bra, genomförde först ett löpningsprogram hos Nike först och har nytt börjat ett styrkeprogram för att forma kroppen lite mer än vad ren konditionsträning gör.

Helt under all kritik.. Inte en enda gang har jag kommit ut sedan jag flyttat och fixat klart. Har tankt att jag ska ut flera dagar nu nar jag har semester, men det ar svart med motivationen…
// Amanda
Min träningssommar började fantastiskt med ett genomfört sthlm marathon (*skryter* hihi) och flera personbästa på både fem kilometer och milen.
Men nu pajade knät nyligen, som jag har nämnt i andra trådar, nu blir det promenader och stretching för hela slanten.
Min träningssommar var väldigt bra, jämfört med de 4 tidigare somrarna!
Kom igång med gymträningen igen vid midsommar och har putsat på formen och flåset en hel del redan.
Nu behöver jag "bara" fortsätta med den träningen samt 1 konditionspass i veckan för att vara helt på rätt spår.
Dessutom behöver jag lägga om kosten för att bli av med de 15 extra kg som satt sig sista året (antideppmedicin..).

Blev lite forbannad pa mig sjalv nar jag insag att jag inte rort ett finger under sommaren, sa korde ett rump- och ett magpass (8 minute buns och 8 minute abs) och sen sprang jag en runda pa 3 km.
// Amanda

Sådär.. överanstärngde foten i dåliga löparskor vid midsommar och den stör mig fortfarande.
För mig har den här sommaren inneburit att jag kommit igång ordentligt med träningen! Inledde med att köra Blossoms kom-i-form-program på 4 veckor (Blossom magazine nr 2) och därefter har jag liksom bara fortsatt… *ler*
Mår toppen!!!
Ingenting är omöjligt. Det "omöjliga" tar bara lite längre tid... 
Både bra och dålig, har rört på mig ganska bra, men inte haft nån regelbunden träning som jag önskat
Jag har tränat som vanligt samt cyklat till och från jobbet varje dag. En bra sommar, tycker jag!
Inför sommaren tänker jag "nu ska jag behålla konditionen jag byggt upp under året, genom att springa 2-3 gånger i veckan. Blir det av? Nej… Dåligt med motivation :(
/ Lisa
Medarbetare på Träning iFokus

Haha, här har allt gått åt skogen, av flera skäl… Det lutar mot att jag blir arbetslös, så jag kommer att ha gott om tid framöver i alla fall!

Ja, gymmet vi brukar gå på stängde under sommaren och där försvann allt vad motivation hette så här har det inte blivit många knop under sommaren, tyvärr.
Bra! Började sätta igång att träna i sommar. Fint väder, har till och med badat några gånger. I och för sig hade jag ett rätt långt uppehåll i juli (2 veckor), men man skall ju inte dra på för hårt :)