Träning iFokus

Träning

Etikettkost
Läst 1857 ggr
[Malin]
0

Din frukost

De flesta säger ju att dagen ska börja med en stadig frukost så vad äter ni egentligen till frukost?

[vaargen]
0

Senaste veckan så har det blivit en mugg te med lite mjölk och ca 250 fläskkarre med lite bearnaisesås, håller på med extra styrketräning så därför äter jag väldigt mycket protein.

[Malin]
0

Ojdå, det var ju inte dåligt :) inte alla som äter beasås till frukost, hehe..

[vaargen]
0

Sant sant. I vanliga fall så blir det smörgås med ost och kokt ägg men nu "måste" jag få i mig både mer kcal och protein så jag har gjort en liten kost omställning. Vad har du ätit själv?

[Malin]
0

På så vis! Jag brukar äta 1-2 smörgåsar med ett glas ProViva eller 1 tallrik Cheerios med mjölk men i måndags började jag dricka Nutrilette istället..

LaSadie
0

Jag får inte i mig mer än té och två mackor. Har försökt med gröt och fil, funkar ett litet tag men det bara växer i munnen efter halva så är det stopp! Klarar inte av att äta mer även om jag är hungrig. Så té och mackor, ibland ägg :)

Åsa S
0

Naturell yoghurt med osötad naturell dinkelmüsli + en kopp kaffe.

[ingvarisbjorn]
0

Har alltid ätit rejäla frukostar, men har på senaste tiden haft svårt för att äta på morgonen. Så nu blir det kanske lite gröt/fil eller en smörgås och kaffe/te. Annars blir det bara kaffe/te.

Bergspuman
0

Har mycket svårt att äta på morgonen, direkt jag stigit upp, det har alltid varit så hela mitt liv.

När jag jobbar löser jag det så att jag tar med mig ett smörgåspaket till jobbet och äter först när jag kommit fram (har 1,5 timmes restid dit). Oftast blir det ett riktigt grovt fullkornsbröd med hela korn, inget margarin och några skivor rökt eller kokt skinka.

När jag är ledig äter jag istället frukost när jag varit uppe någon timme och rört mig lite. På helgerna kan det istället bli kanske nybakta scones, eller en smoothie.

fia-mia
0

Te, 1-2 grova mackor, en frukt och liten flingor (gillar ej mjölkprodukter eller gröt) Har lite dålig fantasi när dte gäller frukost

MVH Mia (miisasphoto.tk)

medarbetare på cocker spaniel ifokus

HannaM
0

Får jag välja så är det just nu en tallrik bovetegrön med hackat äpple och kanel.

Maggan71
0

Nu när jag har semester, och på helger, så blir det ganska ofta äggröra till frukost. Mumsigt! Tungan ute

Ofta har jag varit vaken någon timme innan jag blir hungrig. Inleder dagen med kaffe, vatten och olika mängd träning; ibland motionscykel, ibland lite hantlar eller annat. Därefter dusch, påtår och frukost.

Ingenting är omöjligt. Det "omöjliga" tar bara lite längre tid... Flört

elyse
0

Fil och müsli blir det oftast. Om jag äter frukost på jobbet blir det thé och mackor.

LisaF
0

Gröt ibland annars fil och flingor. Macka, juice och ibland en kopp te! :D

/ Lisa
Medarbetare på Träning iFokus

Musiken
0

Tar ett tag for mig att bli hungrig pa morgonen plus att ekonomin ar valdigt anstrangd, sa nar jag jobbar sa brukar jag ga dit och ta en av de "fula" scones som bakats pa morgonen och inte laggs ut pa display, eller sa smaater jag lite jordgubbar och andra tillbehor tills det ar dags for lunch.

Val hemma sa bestar frukosten av rostad macka med billigaste skinkan om vi har lite extra pengar just da, annars sa toppas den med sylt. Ibland lyxas det till med stekt agg eller yoghurt om vi hittar nedsatta med kort datum.

Ofelia
0

1 mörk macka (vetefri) samt stekt ägg, eller gravlax på. En hel paprika och en bit gurka. Kaffe med rismjölk och minst 2 dl vatten. Sen äter jag en andra frukost nån timme efter med en macka med proteinpålägg (antingen lax eller ägg beroende på vad jag tog till frukost).

krristin
0

naturell yoghurt med banan, bär och musli, även lite kanel

2 st knäckebröd med ost, keso eller hummus och någon grönsak

1 ägg och ett stort glas vatten

SgtErikson
0

Det brukar bli Cheerios eller flingor av något slag med en macka till, gärna med ägg och kaviar eller ost på.