Började igår!
Nu har jag äntligen tagit tag i mig själv (efter 10 kg viktuppgång) och skaffat mig ett gymkort. Första träningspasset var igår, och jag hoppas på att entusiasmen som jag känner nu håller i sig. Men jag är helt ny på den här typen av träning och hoppas på att hitta lite smått och gott här!
Kanske den här tråden rent av kan bli en "dagbok"?
Jag hejar på dig!
Hoppas att träningen kommer att gå bra och skriv gärna i dagboksform här. Det ska bli kul att följa din resa :)

Tack nilma!
Jag har tidigare dansat mycket, men nr det gäller att träna annat är jag helt grön. Igår provade jag mest de olika maskinerna som finns på vårt gym för att "chocka" igång kroppen lite. Jag måste nog läsa på lite granna och sätta upp ett mål. Har inte kommit ens så långt ännu!

Kul att du kommit igång! Lycka till med målsättandet.
H9/V9 Årsta AIK
"Hade handboll varit enkelt hade det hetat basket"
Grattis till nyfunnen träningsglädje! Det är kul att träna när man ser att det ger resultat!
Skriv gärna, som du säger, hur det går för dig! :)
/ Lisa
Medarbetare på Träning iFokus

Tack tantan och LisaF ! J
ust nu sitter jag på jobbet, har med mig alla prylar för träning direkt efter. Av gammal vana verkar jag leta efter ursäkter för att inte gå til gymet. Det trots att jag bestämt mig!
Det är bara att åka dit så löser det sig. Det gäller alltså bara att åka dit, för har man väl tagit sig in till gymmet så är ju den tråkiga delen avklarad ;)
/ Lisa

Jo, precis så var det. När jag väl var igång så var det inga problem, fick bara ta det lite lugnare idag pga en gammal knäskada som spökar ibland. Tror att det viktigaste just nu är att få en rutin att bara gå dit , oavsett vad jag gör där.
Lite kul är det att se de andra på gymet. En del hinner knappt träna så som de raggar. Andra kan inte slita blicken från sig själv i spegeln. Och så självklart de som är där för att svettas, som jag 
Det finns massvis med olika folk på ett gym, den sort som är vanlig, men som jag aldrig fått se är den som raggar. Kanske bara finns astråkiga typer i Jönköping som inte orkar ragga.. ha ha!
Ett tips är ju att avsätta några dagar i veckan åt just träning. Att man bestämmer att till exempel tisdagar, torsdagar och lördagar är träningsdagar och dyker det upp något annat så får det vänta eftersom det är mina träningsdagar. (Givetvis finns det saker som går före träning, det är inte det jag menar). Men det är ganska bra att göra så tills man känner att man har träningen under kontroll och kan köra mer fritt. För mig funkade det i alla fall 
/ Lisa

Efter en vilsam helg då jag mestadels låg däckad med migrän är det dags att ge sig på gymet i eftermiddag igen. Har fortfarande inte spikat ett mål bara…

Nu börjar jag inse att det någonstans i min kropp bor en liten träningsnarkoman.
Min grundkondition är inte så illa som jag befarade, trots 75 minuter träning igår så känner jag inte av någon träningsvärk. Det är inte illa med tanke på hur lite jag rört på mig. Igår fick jag dessutom en extra skjuts av att jag var arg när jag gick till gymet, så jag hade en hel del överskottsenergi att göra mig av med!

Idag är det torsdag, och det planerade träningspasset blev inte av. Misstänker att jag har gått ut lite för starkt för jag har idag smärta i vänster fot varje gång jag trampar ner den.
Jag får helt enkelt vila tills måndag och köra cykling under nästa vecka. Vill ju inte skada mig innan jag kommit igång på riktigt!
Målsättningen har jag klar för mig nu, vill springa milen under 60 minuter. Det är en minskning till nästan hälften av nuvarande tid!