Träning iFokus

Träning

Etiketthemmaträning
Läst 1649 ggr
EmmaVarg
2010-06-15 15:29
0

behöver träningstips :)

Någon som har bra träningstips på hur man blir "kraftigare" i kroppen? självklart inte jättejättemycket, utan bara så de syns lixom, för jag är väldigt "smal" och har svårt för o gå upp i vikt genom att äta o vill inte ha fett som lixom hänger utan ja vill se "kraftigare" ut i kroppen om ni förstår hur ja menar..

Och vad för övningar man ska göra för att få mag- och arm muskler som syns?

Nu vill jag inte ha tips om sånt på gym eftersom jag vill träna hemma/ute..

LisaF
2010-06-15 16:50
0

Alltså gym är bra i och med att där finns alla maskiner du kan behöva. Men ska du träna hemma så finns det ju hantlar, gummiband, du kan göra armhävningar, sit-ups, chins, push-ups mm. Det finns ju massvis av övningar du kan göra hemma, gäller bara att ha redskap, men det är inte särskilt svårt att införskaffa.

Att springa ger snygga magmuskler. Efter ett löppass kan komplettera träningen med att du lägger dig på en handduk på golvet och kör armhävningar och sit-ups. Även hantlar funkar bra.  Då kombinerar du olika träningar vilket är bra för kroppen.

/ Lisa
Medarbetare på Träning iFokus

lallemum
2010-06-15 18:09
0

Vad har du för redskap att ta till hemma?

Hur man bygger muskler väljer man inte. Men tilläggas ska, att bygga för mycket muskler lär du inte göra bara "sådär". En tjej som verkligen äter rätt och tränar flera gånger i veckan kan bygga 2-3kg muskler per år. Men då krävs mycket! Jag antar att du inte tänkt dig det Obestämd.

Men för att få synliga magmuskler gäller det att träna de inre musklerna först. lär dig andas rätt och ha bra hållning. Plankan kan göras i många former och är nog det som biter på bland de bästa på magen. Den kan absolut göras hemma utan några redskap. Men tänk på att ryggen också måste få sitt för en snygg mage.

Armhävningar, dips i olika varianter och bicepscurl är bra för armarna. Men axlar skulle jag också träna.

Glöm inte kolhydrater efter ett styrkepass. Men inga mängder!

Berätta gärna vad du har för hjälpmedel hemma så kan vi hjälpa med mer exakta övningar.

Lycka till!