Ni som simmar
Ni som simmar mycket: Vilket typ av bikini rekommenderar ni?
(vill inte ha baddräkt!)
Motionssim gäller detta :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
En tajt sportbikini. nederdelen ska gärna ha lite "ben" och överdelen ska vara stabil och i ett stycke, så inga trianglar med några ynka snören, eller några urringningar. Då sitter den på plats hur man än rör sig.
Typ som denna: http://www.simma.se/produkter/badklader/badklader-dam/dam-bikinitankini/sportbikini/superiority-sportbikini-svvit-speedo
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Hämtade ut denna häromsisten då jag samlat ihop 300:- på stadium via enkätfrågor på nätet. Sitter faktiskt riktigt bra. Gillar #1´s också men jag har svårt med de längre benen. Kraftiga lår gör att de gärna rullar upp 🤪
http://www.stadium.se/klader/badklader/225707101/soc.w-strap-bikini.black
#2 Den missade jag helt på deras sida haha! Måste varit blind igår xD
Den ser vettig ut, och till rimligt pris :) Se om jag tar mig till stadium och kan prova :D Har nämligen 38/40 så svårt att veta om jag behöver 38 eller 40 xD
Se gärna till att den är klorresistent bland går det fort att förstöra ett badplagg i simhallar, kan räcka med att bada 1gång i veckan för att den nåt år senare ska vara helt förstörd ifall den inte är klorresistent. Köpte en gång en baddräkt på simhallen trodde deras var klorresistenta så jag frågade inte, något år senare var resoren helt paj och tyget var genomskinligt på flera ställen och jag hade bara badat varannan vecka och sedan sköljt den väl innan den hängdes på tork.
#4 Hur vet man att den är det? Aldrig sett att det står :)
När man handlar på nätet står det ofta i beskrivningen ifall de är klorresistenta, (står det inget i beskrivningen är de oftast inte klorresistenta) i butik kan man behöva fråga.
#6 Ok aldrig sett faktiskt hehe
Köpte min på stadium för 2 år sedan, den fungerar perfekt. Har ingen bild på den men modellen på överdelen ser ut ungefär så här; https://www.sportamore.se/produkt/76020-head-spritz-bikini-f-svart
Jag använder "vanliga" bikinibyxor och det funkar bra när jag simmar och gör vändningar. Jag dyker sällan i och börjar simma, men gör man det finns ju risken att de "vanliga" glider ner lättare än lite rejälare byxor 😃.
Ska tillägga att jag till och med använder bikiniöverdelen på somrarna när vi spelar beachvolleyboll, och den sitter kvar bra även då! 😃
/ Lisa
Medarbetare på Träning iFokus
#8 Jag dyker aldrig så är lugnt :)
Den du länkade till är snygg :) Något sånt skulle jag kunna tänka mig ja är bra, bara hitta i min storlek och prisklass xD
Kollat på stadiums sida men fann bara en, se om jag kan ta mig till ett stadium och testa (dumma storlekar! Har 38/40, de har 38 eller 40)
#9 Ja men då så! 😃
Haha jag tyckte också den var väldigt snygg😃.
Ja åh vad dumt, jag ligger också mellan två storlekar eller vad man ska kalla det. Kan aldrig säga med säkerhet att jag har storlek 40, för det kan lika gärna vara för litet ena gången och på tok för stort nästa gång, lustigt! Men det bästa är ju helt klart att prova i fysisk butik eller kanske beställa hem och prova hemma i lugn och ro 🙂.
/ Lisa
Medarbetare på Träning iFokus
#10 Ja det är jättedumt ibland :/
Ja jag får klura vidare! :)
Jag kör just nu på sportbh och badunderdel. Svårt att hitta något som passar för mig som har stor byst. De flesta jag hittar i sportbutikerna ser jag ut som en kassler i, och de som finns i vanliga klädaffärer är mer till för stranden, inte för att simma ett par gånger i veckan med. Hoppas på att hitta något när jag åker hem till sthlm på besök om två veckor.
Annars kan man ju beställa hem några olika från t.ex. Ellos och skicka tillbaka de som inte passade eller som man inte vill ha. :)
\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!
#12 Många tar dock en summa för att skicka tillbaka, och det har jag inte råd att lägga tyvärr.
Den på sportmore skulle de inte få in mer, meddelade dem hm
Söker vidare! :D
#13 Tror inte alla gör det dock. Men det är klart, man vill ju också slippa ta den kostnaden om det vore så. Enklast att prova i butik.
Kan ju också tillägga att det inte riktigt är säsong för badkläder just nu, den kommer väl igång under våren, så jag räknar själv inte med att hitta något vettigt förrän framåt vårkanten.
\m/
#14 Sa inte att alla gör det, skrev "många" 😉
Nej det är ju tyvärr inte det :/
Ja enklast är det absolut men kollat våra närmaste :/ Så illa tvungen att beställa. Men kommer kanske mer nu i mars/april :)
#12 Vill du ha en simdräkt eller sportbikini? Jag har själv stora bröst (J-kupa) och köpte exempelvis från Arena på Åhléns alternativt i butiken på Eriksdalsbadet när jag ville ha en simdräkt och då en modell som var skuren under bysten samt har ett ganska så styvt tyg så brösten hålls på plats.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
#15 Sorry, läste lite snabbt där.
Ja, det är väl runt mars-april som det brukar komma in mer, så man kanske får ha lite tålamod tills dess. 🙂
\m/