Orkar inte mer. Blir så ledsen.
Är 12 år. Väger 58kilo är 1.63. Har en tjock mage somjag vill träna bort. Men inget jävla skit funkar ju! Blir så jävla frustrerad! Ni kommer bara säga"men du är normalviktig du behöver inte ändra utseende. Men jag hatar min kropp!vill aldrig mer äta! Är så jävla trött på att varje gång få gå förbi en spegel och se mig själv (alltså se min kropp) ni kanske tycker att jag väger normalt osv. Men vikten räknas ju inte. Vill bara få bort fettet inget funkar ju.snälla hjälp mig!
Jag tror du skulle må bra av att prata med någon om hur du ser på din kropp, exempelvis skolsköterskan eller skolans kurator.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Läs den här tråden.
http://viktminskning.ifokus.se/discussions/55c47f508e0e745601001f91-forstar-inte-ledsen?discussions-1
Du kan INTE träna bort magen. Dessutom; du är tolv år och i din ålder lägger många på sig lite extra för att ha att ta av när du skall sätta igång och växa på längden.
Men kroppsform handlar ytterst om vad vi äter. Det funkar inte att äta en glass och gå en extra runda, eller göra 100 situps.
Träna skall du göra för att du mår bra av det rent allmänt och för att bygga muskler.
Om du verkligen vill så kommer du inte tycka det är svårt. Vad du gör - svält dig inte, du kommer bara att få större problem sedan.
Men ni fattar ju inte!det ska inte vara normalt gör en 12 åring att se ut som jag gör!💦
För*
Du är absolut inte överviktig. Vägen du 58 kilo som vuxen ser du förmodligen underviktig ut. Muskler väger mer än fett,så stirra dig inte blind på vikten.
Och att sluta äta funkar verkligen inte, tro mig. Då svälter du kroppen och det ser ohälsosamt ut. Och sen då du börjar äta igen så går du upp jättemycket, för att kroppen tror att det är svältperiod, och lagrar då maten som fett.
Du är bara 12 år, då ska man inte hålla på att banta.
men om man vill vara mer hälsosam kan man börja gå promenader, kanske börja på gymnastik? Det har jag gjort. Inte för att jag tyckte att jag var tjock, utan jag rörde på mig för lite.
Då får man muskler, och känner sig bättre :) Det är inte att banta, för det ska man inte göra som barn. Kroppen växer fortfarande.
// Linah
Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
Gerbilsidan
#3 Vi förstår mycket väl. Och ja, en mage är helt normalt på ett så ungt barn.
Risken med din syn på din kropp är att du utvecklar en ätstörning, och den är det väldigt jobbigt med att leva med resten av ditt liv, därför tycker jag att du ska gå och prata med någon så du inte blir sjuk.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Så ska jag kanske inte jämföra mig med mina pinnsmala kompisar. Att höra de säga att jag är fet bakom ryggen är kanske inte det bästa. Men kommer fettet på magen att försvinna om jag äter rätt? Och tränar för att det är kul? Går i friidrott. Men omgivningen där är inte den bästa.
#7 Säger de sånt om dig så är de inga bra kompisar. Och precis som du skrev så ska man inte jämföra sig med någon annan, för vi är alla olika.
Vill kunna äta utan att känna ångest direkt efteråt vill vara normal. Och inte noja för att jag åt för mycket.
#9 Man ska inte känna ångest över att äta. Så du måste prata med någon.
Med vem?
Som jag skrev tidigare, så kan du prata med skolans kurator eller sjuksköterska.
Om du upplever att just magen är så stor så kan det vara att den är svullen för att du äter något du inte tål. Det kan vara mejeriprodukter eller gluten.
Jag tycker du skall prata med skolsköterskan, så kan hon bestämma om du skall utredas för något, men snälla, läs alla länkar också och lär dig lite om hur kroppen fungerar.
Till er andra som svarar vill jag säga ni kan omöjligt veta hur TS ser ut och hur stor mage hon har. Visserligen finns ett osunt kroppsideal hos unga tjejer idag, men det kan ju vara så att hon har uppblåst mage av någon anledning.
Oj!ska testa att vara från mjölk osv i en vecka och se vad som händer!
Tack alla, men Asså det som är konstigt är att ena dagen mår jag jättebra och tränar men andra dagen så mår jag skit det är liksom så hela tiden. Hur ska jag göra?
Hur mår du skit? Ont i kroppen eller knoppen?
Om du äter för lite och tränar för hårt så är det klart kroppen tar stryk. Om du svälter blir du såklart lite deppig. Har du varit van att äta mycket stärkelseprodukter så får du abstinensproblem när du försöker sluta.
Har du läst på i de länkar jag postade?
Nu vill jag gå tillbaka!jag börjar faktiskt tycka om min kropp!varför förstöra den? Vill inte ha en ätstörning längre! Jag sitter flera timmar och planerar om vad jag ska äta och om vad jag ska träna. Laddat ner 100-tals appar som lifesum osv. Men nu vill jag kunna slippa det och vara glad istället för att må skit hela tiden! Magen är svullen för att jag åt för mycket!tror jag iallafall. Men jag vill inte gå ner i vikt! Jag vill stanna på den vikten jag är på. Men bara bli hälsosammare!som att bara äta godis på lördagar och kanske byta ut chipsen på fredagarna mot grönsaker och dippa? Någon gång kanske man kan äta nåt gott!tack så hemskt mycket för all hjälp!
#17 Mycket bättre inställning. Varför förstöra en kropp som fungerar som den ska? Att ha en ätstörning kan förstöra så mycket för en. Det är något man inte vill ha.
Låter som om du går i rätt riktning nu. :)