Otroligt ont träningsvärk
Måste bara fråga.
Den 26 mars tränade jag boxning som vanligt, och på slutet gjorde vi 140 st vadlyft i rad. Jag gjorde varenda lyft ordentligt utan att fuska, vilket gav mig stora problem efteråt.
På fredagen dagen efter hade jag riktigt jäkla ont i vaderna, jag kunde inte gå vanligt utan var tvungen att gå på tårna.
Lördagen var värre. Jag kunde på riktigt inte gå normalt, hade fruktansvärt ont. Det var inte som vanlig träningsvärk, det var 100 ggr värre. Var tvungen att ha barnkalas uppe i stallet, och gick ponnyridning med 9 ungar. Det var mardrömmen. Sov bort hela dagen för att slippa smärtan.
Det gjorde ont att ligga i sängen! Det liksom pulserade i vaderna av smärta, kunde inte ligga på sidan med benen på varandra för det gjorde för ont.
Söndagen var likadan.
Funderade på att sjukanmäla mig från skolan på måndagen, men jag gjorde det inte. Satt stilla i skolan hela dagen, åt ingenting.
Har fortfarande pyttelite ont, 1 vecka och 3 dagar efter mina 140 vadlyft.
Vad kan jag ha gjort fel så att jag fick så fruktansvärt ont?!
----
Har en till fråga, angående proteinpulver. Jag vill gärna köpa ett pulver för jag vill bygga muskler, och känner att jag inte får i mig så mycket protein genom vanlig mat som jag skulle behöva för att bygga mina extra muskler. Vilket pulver är bäst och i rimligt pris? Kan inte betala så jättemycket. Får gärna vara smaksatt så det smakar gott!
Du har nog helt enkelt överansträngt dig. Det kan ju just vara att du inte fuskade om du normalt brukar fuska lite, det kan ju även vara att du kanske vägde mer denna gång (man är ju mer svullen som kvinna under vissa delar av cykeln).
Gör hälften så många nästa gång och lägg på 10 per vecka så länge att du inte får lika ont.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
#1 Hm..känns som att jag har rätt starka vadmuskler iom att vi alltid hoppar hopprep i typ 10 minuter och jag går rätt långt varje dag.
Men tack för tips!