Träning iFokus

Träning

Etikettskador-och-problem
Läst 1419 ggr
Officielle
2

Mår dåligt efter träning

På senare tiden mår jag riktigt dåligt efter att jag tränat. Känner mig typ bakis och blir kallsvettig, får en sjuk huvudvärk och mår illa. Det håller i sig olika länge, ibland en timme ibland flera. Om jag sover ett tag när jag känner så är det bättre när jag vaknar. Vad beror detta på och hur kan jag undvika det?

Sweet as sugar, cold as ice, break me once i'll break you twice. 

Fialialej
1

Tänker att det skulle kunna vara vätskebrist eller näringsbrist. Äter och dricker du ordentligt?

"På natten är alla katter svarta"

Officielle
0

#1 Försöker äta något innan träning men tycker inte om det för det känns konstigt när jag tränar då. Äter oftast något efter att jag tränat. Dricker gör jag under träning.

Zadeira
0

Kan det inte vara överansträngning? Att du tar ut dig väldigt hårt under din träning och kroppen talar om det efteråt?

Officielle
1

#3 Kanske det kan vara, men tränar rätt ofta och tycker att jag har rätt bra kondis och så. Skulle jag alltså behöva träna "lugnare" då? Gillar hur jag tränar, för det känns som det tar eller vad man ska säga. :)

Fialialej
0

Kan kanske vara en god idé att ta en tur till doktorn för säkerhetsskull? :)

Officielle
1

#5 Jag är minderårig(16) och mina föräldrar tycker det är onödigt att uppsöka läkare osv om man inte mår JÄTTEDÅLIGT. Vet inte om jag vill gå ensam heller. :s Får se hur det blir när jag tränar framöver, ska försöka äta mer innan. :)

Fialialej
0

Tänk på att äta och dricka resten av dagen också. ;)

littleego
0

Kan det vara salt/mineralbrist eller blodsockerfall? Jag kan få sådär ibland, och hade jag inte kört LCHF hade jag bara helt enkelt tillfört lite bra socker (druvsocker som går snabbt ut i blodet, eller frukt). Men i mitt fall hjälper det alltsomoftast att ta en nypa salt och vila lite.

[Majbot]
0

Är du helt säker på att du äter och dricker tillräckligt? Hur mycket äter du och hur många gånger per dag + dricker du uppemot 2-3 L per dag?

Officielle
0

#9 Försöker dricka minst 1.5 liter vatten per dag och äter 2-3 gånger.

[Majbot]
0

#10 2-3 gånger men hur mycket mat? Låter redan nu som du äter för lite. 1,5 liter är i underkant, försök ligga på 2 liter eller mer i vatten?

Officielle
0

#11 Om jag äter frukost blir det te och frukt eller fil med musli. Äter sällan lunch i skolan och på helgerna äter jag inte lunch eftersom att jag vaknar rätt sent. Till middag äter jag mest, oftast 2 portioner eftersom jag brukar vara rätt hungrig vid det laget.

[Majbot]
3

#12 Vågar lova att du mår skit efter träning eftersom du äter så lite :L Utan någon rutin och hälsosam relation till din kost så lär nog problemen kvarstå