Ont i magen efter mat och vid jogging
Av någon anledning kan jag enbart springa på morgonen, innan jag ätit frukost, för att inte få ont i magen. Testat att ge mig ut och springa ett par timmar efter att jag ätit, men jag får så ont i magen så jag håller på att nästan kräkas. 🤮
Tidigare har det funkat bra att springa innan frukost, men orkar oftast inte så mycket på tom mage… På senare veckor har jag skippat joggingen pga att jag vart så sjukt hungrig på morgonen (trots att jag ätit mig mätt kvällen innan).
Vad ska jag göra?
Testa att äta/dricka nått litet innan och sen mer efter? :)
Aut viam inveniam aut faciam
#1: Testade häromveckan, och då åt jag en stor frukost vid 09.00 och sprang inte för ens 13.00. Gick förvånansvärt jätte bra! :)
Nu idag när jag kom hem, hann jag inte käka innan jag gav mig ut och joggade. Herregud så lite man orkade. 😕
#2 Vad härligt :)
Det borde funka bättre med om du dricker en liten smoothie, ger dig ut och joggar, och när du kommit hem igen äter lite mer. Så slipper du vänta så länge.
Ja det är svårt när man inte har energi att ta av ;)
#3: Fick grymt ont i lungan när jag sprang idag.. Så skulle sprungit runt en sjö på 4.4 km, men blev bara halva, och sen sprang jag tillbaka.🤔
Har ingen mixer än, men ska köpa en för 149;- på rusta när jag får råd..
Men tills dess, några tips på vad man kan käka för något innan man ger sig ut? c:
Hm ojdå, kört lite hårt? Du känner dig inte sjuk?
Okej!
Ja självklart behöver de inte vara smoothie! Hmm, en knäckemacka med lite citronvatten kanske. Dricker du juice, så ett glas juice kan räcka då det är mycket energi i. Lite yoghurt/kvarg.
Är inte så haj på vad man bör äta innan träning, kör endast styrka när jag tränar hehe. Men tror det inte är någon fara med de jag föreslagit :)
Kanske lite apelsinklyftor?
#5: Jag åt vid tolv en banan och knäckebröd, men vid tre så vart jag hungrig igen.. :P Lite typiskt med mig, då det måste gå runt 3 timmar, innan jag kan ge mig ut och springa utan att jag får håll.
Ja, det kan vara att jag börjar bli förkyld. Kände mig förkyld igår, men tror det mer är pollen..
#6 Vad baserar du det på? På att du blev hungrig efter den tiden? :) Testat att jogga efter ca en timme?
Usch vad tråkigt. Om de är pollen testa dricka björksav. En dryck som heter "Birk" brukar vara lite svår att hitta, men är gjord på just björksav. Smakar lite sötare än vatten, är smaksatt dessutom. Det sägs att de ska lindra pollenallergi.
#7: Åh, ska kolla upp det :) Tack för tipset!
Har gjort det innan, men inte gått något vidare. Kanske borde testa igen, om jag bara äter något lätt. :)
#8 Inga problem! De är i 33 cl flaskor btw, inte de stora flaskor :) vad jag har sett iaf.
Kan vara värt att testa :)
#9: Ja, ska verkligen testa om jag lyckas hitta :)
När jag springer på morgonen brukar jag först och främst se till att äta kvällen innan. Typ en skål gröt typ en timme innan jag lägger mig. Då är jag inte vrålhungrig när jag vaknar. Sedan käkar jag en banan innan jag går ut och springer, och jag har klarat iaf 5 km på det viset. ˆˆ
Det verkar som om du #6 inte endast tränar ,utan känns som du äter lite väl lite