Hur ska jag träna?
Hej!
Nu har jag äntligen fått mig ett gymkort. Eller har ett prova-på-i-en-vecka-gymkort, som sedan ,förhoppningsvis, kommer leda till ett vanligt. :)
Nå väl.. Idag körde jag 40 min cardio (löparbandet), 20 min först, sen tränade jag låren, och sen 20 min till cardio.
Jag vill inte bli "biffig" eller nåt, utan jag vill hålla mig slank, men ändå vältränad… Hur ska jag göra? Tips? Vill kunna äta 'vanligt' (undgår godis på veckorna)
Kan även tillägga att jag vill träna rumpa och mage. Men är väldigt kort, så en del maskiner funkar inte så bra för mig (har ingen aning om hur man ställer om, och vågar inte fråga någon annan 😞 )

Hej, kul att du börjat på gym. Kan börja med att säga att du behöver inte oro dig för att bli biffig. Sånt tar år att bygga upp. Vet att det är jobbigt att var ny på ett gym och att man känner sig som en nybörjare, men det är vi alla så var inte rädd att fråga någon intruktör/anställd om hjälp att ställa in maskiner eller övningar. De har lön för att hjälpa sina kunder trotts allt.
Lycka till.
Det enklaste är att betala en PT för ett pass och gå igenom basövningar. Form is key!
Jag har ungefär liknande mål som du, jag vill minska underhudsfett och bygga muskler. För att nå detta mål så kör jag tungstyrketräning tre gånger i veckan, varannan gång överkropp och nästa underkropp, minst en vilodag i mellan. Sen promenerar jag varje dag, minst en timme. Detta har gett fantastiska resultat, dock går jag på diet samtidigt.
Tycker du ska besöka www.styrkelabbet.se, där får man väldigt bra med info och det finns bra träningsscheman man kan följa.
Pretty wise //