Hosta, kan jag träna?
Hejsan!
Jag har inte tränat på gym på ett bra tag nu (läs, ett antal månader) och vill komma igång igen. Kommer nog börja på ett gym där man kan simma vilket är stort plus i kanten. Är så pepp att börja igen!
Men, jag har varit sjuk med feber tror jag, halsont och massa hosta. Nu är febern borta iallafall, har endast ont i halsen när jag vaknar men jag hostar fortfarande.. Bör jag vänta tills hostan är helt borta? Med tanke på att jag dessutom är ur form.
Tack på förhand! (:
Aut viam inveniam aut faciam
Feber = Big no no
Kraftig hosta(som känns ända ner i lungorna, dvs inte en simpel rethosta) = Big no no
Då jag har varit sjuk så brukar jag skippa gymmet helt då jag har feber eller en annan infektion i kroppen eftersom det kan leda till hjärtmuskelinflammation och i sin tur ärr på hjärtat helt enkelt.
Bättre att ta en extra dag till vila än att utmana ödet om man inte är riktigt hundra på hur man mår.
Dock har jag gymmat med rethosta…
Okej tack, som jag trodde då!
Ja man måste vara rädd om hjärtat, inte kul att få problem med det bara för man vill vara snygg till sommaren 😉
Hur kände du dig när du gymmade med rethosta? Orkeslös? Lite segare än vanligt?
Tror min hosta är lite för kraftig än. Dock kanske lite lugn simning i fuktig miljö gör gott? Märkte att jag inte hostar lika mycket när det är i fuktiga miljöer av någon anledning.
Jo jag var seg och kunde ju inte lyfta några max direkt men jag orkade mig igenom mina pass iallafall. ^^,
Okej tack! :)