Pilates, yoga, promenader?
Jag vill ha lite bekräftelse typ :) Jag tänker komma igång med min s.k träning. Gym har aldrig varit min grej riktigt så det tänker jag inte ens försöka mig på.
Min plan är som så: pilates, yoga och promenader. Samt lägga om kosten såklart.
Tror ni det skulle vara en helt okej träning? :)

All träning som blir av är bra träning. Det är min inställning i alla fall. Jag ser ingen poäng med att du ska tvinga dig att gå till gymmet eller springa eller spela fotboll eller simma om du inte tycker att det är kul. För mig ska träning ha en grund i att man faktiskt vill göra det, det är då man fortsätter och håller igång. Om man tycker att löpning är det absolut värsta som finns kommer man ju dra sig för att göra det och att inte springa är ju inte ens i närheten av så bra som att faktiskt promenera eller cykla eller vad man nu tycker om och trivs med.
Sedan kan man ju välja att göra sådant som inte är våldsamt kul om man kan hitta en annan motivation som jag som tidigare avskytt både löpning och gym men kan se att det gör bra saker för min utveckling inom klättring som jag tycker är det roligaste som finns och för min kropp överlag, jag får helt enkelt mindre ont om jag tränar på gymmet och springer. Det är inte alltid kul men jag har en motivation och därmed blir det rätt okej.
#1 Tack för klokt svar! :)