Träning iFokus

Träning

Etikett: kost
Läst 1686 ggr
Zureel
0

Proteindrink vilka smaker/märke tycker ni bäst om?

Jag har tidigare inte tänkt så mycket på hur mycket proteiner jag äter men har för ett tag sen kommit fram till att det är alldeles för lite. Då jag har 25 kg övervikt att bli av äter jag bara en viss mängd kcal och kom fram till att proteindrink skulle vara det enklaste sättet att öka proteinhalten, att då ersätta ett mellanmål då de oftast är mest kolhydrater för mig.

Nu till och med att börja med har jag köpt Whey-80 citron/yoghurt samt pistage. Citron/yoghurt är drickbar smakar lite allmänt fruktigt även om jag inte upplever det som citron och jag tycker de har fått till en rätt distinkt pistagesmak på pistage varianten så den gillar jag rätt bra.

Skulle vara kul att höra vad ni andra gillar så man kan få lite tips tills det är dags att köpa in nytt🙂

Vincent...
0

Där finns det många olika Protein Pulver---> http://fitnessguru.se/

HAHAHAHAHAHA…..

Juicy
0

Whey FX päronsplit och banana chocolate är några av mina favoriter (finns hos Gymvaruhuset). Scitec 100 % Whey i smaken strawberry white chocolate är annars min nya fav.

ronjanyman.se
Instagram: Ronnybonny

Stephanie
0

Whey FX banana chocolate är den enda jag testat, och jag tycker att  den är riktigt god! Framförallt blandad med mjölk 🙂

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Juicy
0

#3 Vatten är aldrig något alternativ 😎

ronjanyman.se
Instagram: Ronnybonny

keptak
0

Vi har whey 100% päronsplitt, blåbär och choklad/mint. Den förstnämnda tycker jag är godast och den sistnämna använder jag när jag gör egna proteinkakor då jag inte gärna dricker den.

Zureel
0

Jag har bara provat att blanda proteindrinkarna med vatten då jag i stort sett aldrig har mjölk hemma och föredrar att lägga mina kcal på andra saker.

LoAEmma
0

Är det bara jag som inte klarar av NÅGOT sånt där med pulver?
Kan gå bra ett par gånger med en ny smak men sen klarar jag inte av det längre, tycker det smakar helt vidrigt!
Köpte även en helt utan smak….Behöver jag ens säga nåt?

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Zureel
0

#7 Jag kan bara dricka proteindrinken separat kan inte äta något i samband med den för då framhävs de artificiella i smaken och det blir för mycket för mig, men ensamt går bra.

keptak
0

#7 Jag har aldrig klarat av något sådant tidigare men sen smakade jag whey 100% tack vare min sambos bröder och det är faktiskt riktigt gott (med mjölk). Men kan inte äta något till av samma skäl som #8 skrev.

OaakTree
2

Fitnessguru! Godaste jag prövat! Och aldrig några klumpar, trotts bara lite skak ;) Just nu: One Whey Isolate - Chocolate Mint! Smakar typ After Eight!

JigokuShoujo
0

Dahlblads proteinshaker är inte så dumma tycker jag, sen är ju de flesta proteinshakrar godare med mjölk ;) Synd bara att de slutat med att byta smak varje månad. Deras polkagris var inte alls dum :9

'Fitnessgrurchicolate/haxelnut smakar nougat om man gillar det :)